سه شنبه 27 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

5 میلیون مشترک فیس‌بوک کمتر از 10 سال دارند

همكاران سيستم - سرمايه‌گذاري روي محصولات مربوط به کودکان همواره با ريسک بالايي همراه است. زيرا شرکت‌ها در وهله اول موظفند کليه مسايل ايمني مربوط به کودکان را رعايت کنند و پس از آن کالاي خود را از همه نظر متناسب با گروه‌هاي سني کودکان در اختيار آن‌ها بگذارند. اما در اين ميان برخي شرکت‌ها مانند فيس‌بوک کالايي روانه بازار کرد‌ه‌اند که براي کودکان طراحي نشده‌اند و در عين حال، بخش قابل ملاحظه‌اي از مخاطبان اين کالا را کودکان تشکيل مي‌دهند.

بر اساس بررسي جديد انجام شده، بخش قابل ملاحظه‌اي از مشترکان شبکه اجتماعي فيس‌بوک را کودکان تشکيل مي‌دهند که روز به‌روز بر تعداد آن‌ها نيز افزوده مي‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در قوانين مربوط به استفاده از خدمات شبکه اجتماعي فيس‌بوک آمده است که مشترکان دست‌کم بايد 13 سال داشته باشند که بررسي جديد نشان داده است اين اتفاق چندان هم به همين صورت دنبال نمي‌شود.

طبق آمار موجود 5 ميليون نفر از مشترکان شبکه اجتماعي فيس‌بوک کمتر از 10 سال دارند و به جز آن 5/7 ميليون نفر اين افراد نيز سن آن‌ها بين 10 تا 13 سال است. در مجموع گفته مي‌شود که 20 ميليون نفر از مشترکان اين شبکه اجتماعي در گروه سني کودک و نوجوان طبقه‌بندي مي‌شوند.

«جِف فاکس» مدير فناوري مرکز Consumer Reports طي گزارشي اعلام کرد: «بر خلاف آنکه فيس‌بوک براي مشترکان خود گروه سني مشخص تعريف کرده است، اما بسياري از کودکان بدون آنکه به اين نکته توجه کنند خدمات اين مرکز را مورد استفاده قرار مي‌دهند. آنچه که نگراني ما را در اين زمينه بيشتر کرده اين است که بخش قابل ملاحظه‌اي از والدين کودکان 10 ساله و کوچکتر از حضور فرزندان خود در شبکه‌هاي اجتماعي احساس نگراني نمي‌کنند و مشکلي با اين قضيه ندارند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016