پنجشنبه 16 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه اندازی قابلیت تماس ویدیویی در فیس بوک، بی بی سی

شبکه اجتماعی فیس بوک از راه اندازی خدمات گفت و گوی تصویری آنلاین برای کاربران خود خبر داده است.

مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک چهارشنبه اعلام کرد این شبکه اجتماعی در مشارکت با شرکت اسکایپ، خدمات تماس ویدیویی راه اندازی کرده است.

تحلیلگران می گویند فیس بوک در واکنش به راه اندازی شبکه اجتماعی شرکت گوگل، موسوم به گوگل پلاس (+Google) در هفته گذشته دست به این اقدام زده است.

گوگل پلاس نیز دارای قابلیت تماس ویدیویی است.

فیس بوک و اسکایپ پیش از این نیز در زمینه پیام رسانی همزمان در اینترنت همکاری کرده بودند.

شرکت مایکروسافت که سهامدار فیس بوک است، در حال خریداری اسکایپ است.

آقای زوکربرگ در مراسم رونمایی از تماس ویدیویی فیس بوک اعلام کرد تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به ۷۵۰ میلیون نفر رسیده است.

به گفته آقای زوکربرگ، فیس بوک دیگر تعداد کاربران فعال را به عنوان عامل سنجش موفقیت خود در نظر نمی گیرد بلکه تعداد عکس ها، تصاویر ویدیویی و لینک های اینترنتی به اشتراک گذاشته شده در این سایت را نشان دهنده میزان فعالیت خود می داند.

مارک زوکربرگ همچنین ضمن استقبال از عرضه گوگل پلاس، راه اندازی این خدمات را تایید کننده نقطه نظر فیس بوک درباره فعالیت شبکه های اجتماعی دانست.

قابلیت تماس تصویری فیس بوک کاربران را از امکان گفت و گوی تصویری با یک نفر برخوردار می کند در حالی که این خدمات در گوگل پلاس به کاربران اجازه می دهد به طور همزمان با چند نفر صحبت کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تحلیلگران فناوری اطلاعات از راه اندازی تماس تصویری در فیس بوک استقبال کرده اند.

سوزان اتلینگر به بی بی سی گفت هر عاملی که باعث شود کاربران برای مدت طولانی تری در فیس بوک بمانند، از سوی آگهی دهندگان (منبع درآمد فیس بوک) مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

خانم اتلینگر گفت: "هر چه مدت بیشتری را در فیس بوک بگذرانید، آگهی دهندگان خوشحال تر خواهند بود."

بن پار، سردبیر سایت مشبل که اخبار رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد، گفت: "این دو شرکت، این خدمات را به طور جداگانه و در چند ماه تولید کردند ولی کاربران آنها را در رابطه با هم مقایسه خواهند کرد."

آقای پار گفت: "سال آینده شاهد رقابت شدیدتری خواهید بود و اخبار جدیدی را درباره طرف پیروز در جنگ رسانه های اجتماعی، بالا کشیدن گوگل و پاسخ فیس بوک به آن خواهید شنید. این داستان تمام ناشدنی است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016