پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ویژه: ایران خطاب به آمریکا و اسرائیل: آماده مقابله با جنگ سایبری هستیم!

به گزارش خبرنامه گویا، ایران آماده است تا با استفاده از آنچه توان انکارناپذیر سابری خود می خواند با هرگونه حمله اینترنتی آمریکا و اسرائیل مقابله کند.

به گفته عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ایران همواره مورد هجوم همه جانبه استکبار و رژيم صهيونيستي بوده است و هجمه سايبري اسرائيل عليه ايران موضوعي نيست که تازگي داشته باشد.

به گزارش خبرنامه گویا، عوض حيدرپورشهرضايي درباره تشکيل يگان نظامي سايبري اسرائیل براي جنگ سايبري عليه ايران،‌ گفت: موضوع هجوم و جنگ سايبري عليه ايران از سوي رژيم صهيونيستي اقدامي قطعي است، اما اين که گفته شود اين اقدام به تازگي در دستور کار رژيم صهيونيستي قرار گرفته کاملا غلط است.

این نماينده مجلس با بيان اين­که جنگ سايبري اسرائیل عليه ايران از مدت­ها قبل در دستور کار قرار داشته، افزود: در آن زمان جمهوري اسلامي ايران توانست در برابر جبهه‌اي که اسرائيل گشوده بود خط دفاعي بسيار قوي را ايجاد کند و در پشت اين خط به صورت سايبري به حملات آنها پاسخ دهد. او اضافه کرده که آمريکا و اسرائيل به خوبي آگاهند که ايران در اين زمينه پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته است.

حيدرپور گفت: چنانچه آنها بخواهند در مسير جنگ سايبري برنامه جديدي تعريف و طراحي کنند متخصصان ما بلافاصله از پشت همان خط دفاعي حملات آنها را خنثي خواهند کرد.

عضو کميسيون امنيت مجلس ایران، توانايي دستگاه هاي امنيتي – اطلاعاتي کشورش را براي مقابله با جنگ سايبري بسيار قوي دانست و ادامه داد: دستگاه هاي امنيتي- اطلاعاتي ما کاملا توجيه هستند و بلافاصله عليه اقدامات دشمن موضع‌گيري مناسب و دقيق را انجام خواهند داد.

حيدرپور ادعاي طراحي حمله سايبري عليه برنامه هسته اي و تاسيسات نظامي ايران را ادعايي بي ربط و بي اساس خواند و ادامه داد: در ايران اقدامات حفاظتي لازم براي تمامي مراکز هسته‌اي و نظامي در نظر گرفته شده و هيچ خطري متوجه آنها نيست.

به گزارش ای بی سی نیوز، اظهارات حیدرپور یک روز پس از آن بیان شد که روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز از تشکیل یک یگان نظامی سایبری در ارتش اسرائیل خبر داد. یگانی که هدفش طراحی و اجرای حملات اینترنتی علیه ایران عنوان شده است.

بر اساس این گزارش یگان سایبری مذکور زیر نظر مقامات اطلاعاتی ارتش فعالیت می کند و مستقیما به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پاسخگوست. ساندی تایمز ادعا می کند این یگان تاکنون به چندین عملیات جاسوسی نرم علیه شبکه های اجتماعی ایران دست زده است.

نتانیاهو اخیرا در یک جلسه به متخصصان جنگ های سایبری گفته است کشورش باید به یک ابرقدرت سایبری در جهان بدل شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنامه گویا، تاکنون حداقل در یک مورد تصور می شود که موساد، سازمان اطلاعاتی اسرائیل و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در حمله ای جدی علیه ایران دست داشته اند. گفته می شود کرم رایانه ای استاکسنت در سال ۲۰۱۰ به تاسیسات هسته ای ایران آسیب زده است. کوتاه زمانی پس از کشف این کرم، روزنامه نیویورک تایمز آنرا محصول مشترک نهادهای امنیتی اسرائیل و آمریکا معرفی کرد. هرچند روزنامه آلمانی اشپیگل به تازگی و از قول منابع اسرائیلی نقش آمریکا در طراحی این حمله را ناچیز توصیف کرده است.

با اینکه هیچیک از مقامات آمریکا یا اسرائیل مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اند اما گزارش شده که یکی از ژنرال های سابق ارتش اسرائیل و تعدادی از متخصصان امنیت اینترنت شامل مقامات رسمی ایالات متحده آمریکا در یک ویدیو به این حمله اشاراتی داشته و گفته اند این دو کشور از جمله معدود کشورهایی هستند که توان و انگیزه لازم برای انجام این حمله را داشته اند.

این نخستین بار نیست که مقامات ایران به صراحت در مقابل احتمال حملات سایبری علیه کشورشان موضع گیری می کنند. دو ماه پیش هم حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران مدعی شد که ایران آماده مقابله با طرح آمریکا تحت عنوان "اینترنت چمدانی" است. وی هدف طرح آمریکا را فراهم کردن امکان ارتباط مستقیم مخالفان دولت با سازمان سیا و براندازی حکومت این کشور عنوان کرده بود.

مصلحی گفته بود این اقدام حرکت تازه و جدیدی نیست و از سال ۸۸ آمریکایی‌ها و در واقع سرویس‌های جاسوسی کشورهای همراه با آمریکا و حتی بعضا کشورهای منطقه در فضای سایبری سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند. او افزود: "در همین حال اوباما چندین بار در کنگره آمریکا و در جاهای مختلف اذعان کرده جنگ سایبری با جمهوری اسلامی به موفقیت نرسیده و اقرار به شکست کرده و ما مجموعه این اقدامات و به عنوان نمونه اینترنت چمدانی را از قبل پیش‌بینی و رصد و راههای مقابله با آنها را طراحی کرده‌ایم. وزارت اطلاعات بر فضای سایبر تسلط بسیار خوبی دارد و کشورمان از فناوری این عرصه برخوردار است".

در کنار گزارش های مربوط به تاسیس یگان نظامی سایبری، ارتش اسرائیل اخیرا فاش کرد که "رسانه های جدید" را هدف عملیات آنلاین خود قرار داده است.

به گفته وزارت دفاع اسرائیل: "ابزارها در این زمینه نامحدودند. سوال این نیست که آیا ما باید در این محیط ها حضور داشته باشیم یا نه، بحث این است که چطور باید در این سایت ها نفوذ کنیم. رایانه ها و کیبوردها سلاح محسوب می شوند و فیس بوک و توییتر میدان جنگ. آنجاست که ما هر روز در حال جنگیم!"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016