شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يادگيري در خواب با شكل جديد و ناشناخته‌اي از حافظه! ایسنا

پژوهشگران دانشگاه ايالتي ميشيگان بر اساس يافته‌هاي پژوهشي خود اعلام كردند كه ممكن است انسان‌ها در هنگام خواب هم، با استفاده از شکلي از حافظه ناخودآگاه که هنوز به خوبي شناخته شده نيست، در حال يادگيري باشند.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، «کيمبرلي فن»، استاديار روانشناسي و هدايتگر اين طرح پژوهشي گفت: ما گمان مي‌بريم که ممکن است شکل جديدي از حافظه را مجزا از سامانه‌هاي حافظه سنتي مورد بررسي قرار داده‌ايم. مستندات کافي وجود دارد که در هنگام خواب، مغز شما بدون آگاهي شما در حال پردازش اطلاعات است، و اين قابليت ممکن است به حافظه در حالت بيداري کمک کند.

بر اساس گفته «فن» و «زاک همبريک» دانشيار روانشناسي، نتايج مطالعه آ‌ن‌ها كه بر روي 250 نفر انجام شده است، نشان مي‌دهد: افراد از اين قابليت «حافظه خواب» اثرات متفاوتي مي‌گيرند، به عبارت ديگر حافظه خواب در برخي افراد شديدا تقويت مي‌شود، اما در مورد برخي ديگر اين گونه نيست. اين توانايي، شکل جديد و تاکنون ناشناخته‌اي از حافظه است.

«فن» اظهار كرد: من و شما ممکن است همزمان به خواب برويم و به اندازه يکساني هم بخوابيم. اما، در حالي که حافظه شما به ميزان قابل توجهي گسترش يافته است، در حافظه من ممکن است هيچ تغييري پديد نيامده باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي باور دارد که توان اين حافظه بالقوه در آزمون‌هاي معمول هوشمندي و يا آزمون‌هاي معمول سنجش مانند SAT و ACT اندازه‌گيري نمي‌شود.

يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش در مجله علمي «روانشناسي تجربي - عمومي» منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016