پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيري هكر ۲۰۰ سايت داخلي كه احضار ارواح مي‌كرد! ایسنا

ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان مركزي، پسر20ساله‌اي هكر را كه با راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي اقدام به احضار ارواح و رمالي مي‌كرد، دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با مراجعه مرد ميانسالي به يكي از كلانتري‌هاي اراك در 11 تيرماه سال جاري ماموران، در جريان فعاليت‌هاي مشكوك فردي قرار گرفتند.

اين شهروند با بيان اينكه راننده آژانس مسافربري است به ماموران گفت كه يكي از مسافرانش اقدام به فروش شارژ تلفن همراه با قيمت بسيار پاييني به او كرده است و نوع فروش كارت‌هاي شارژ و حالات اين مسافر نشان مي‌داد كه اين فرد به صورت نامشروع و غيرقانوني اقدام به فروش اين كارت‌هاي شارژ مي‌كند.

با توجه به نوع گزارش دريافتي مبني بر فروش شارژ تلفن همراه، ماموران دريافتند اين مسافر فروشنده شارژهاي تلفن همراه از طريق هك كردن سايت فروشنده به اين شارژها دست يافته است. براين اساس موضوع به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان مركزي ارجاع داده شد و ماموران در تحقيقات اوليه با اطلاعات دريافتي از سوي راننده آژانس از طريق چهره‌نگاري، تصوير فرضي اين سارق فروشنده شارژ را يافتند.

تحقيقات كارآگاهان پليس فتاي اراك براي شناسايي فروشنده كارت‌هاي شارژ ادامه داشت تا اين كه نامه‌اي از سوي فرماندهي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا به پليس فتاي استان مركزي ارسال كه بر اساس اين نامه، فردي جوان در شهر اراك اقدام به فالگيري و رمالي از طريق اينترنت مي‌كند.

كارآگاهان پليس فتا در بررسي اطلاعات اين رمال اينترنتي دريافتند كه اين متهم همان فروشنده كارت‌هاي شارژ تلفن همراه است كه ماموران از تيرماه به دنبال يافتن سرنخي از ردپاي وي هستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايسنا، كارآگاهان تحقيقات فني و پليسي با كسب اطلاعات جديد از اقدامات اين هكر وارد مرحله جديدي شد و شناسايي اين رمال اينترنتي در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت كه سرانجام در اوايل آبان‌ماه ماموران پليس فتا ضمن شناسايي مخفي‌گاه اين سارق فالگير اينترنتي وي را دستگير كردند.

ماموران پليس فتا در بازرسي از مخفي‌گاه اين فرد يك دستگاه رايانه و كليه ابزار ذخيره اطلاعات و ادوات مربوط به هك سايت‌هاي اينترنتي را كشف كردند.

اين متهم متولد سال 70 داراي ديپلم كامپيوتر بوده و تاكنون 200 سايت داخل را هك كرده است و با راه‌اندازي 6 سايت فروش كارت شارژ تلفن همراه اقدام به سرقت كارت‌هاي شارژ الكترونيكي كرده است.

براين اساس ماموران در تحقيقات تكميلي دريافتند اين فرد با راه‌اندازي فروشگاه‌هايي اينترنتي اقدام به فروش كتاب‌هاي آموزش و نرم‌افزارهاي آموزشي هك و برگزاري كلاس‌هاي آموزش هك ‌كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، در حال حاضر پرونده در مرحله بررسي قرار دارد و متهم به همراه پرونده متشكله در اختيار مقام‌قضايي قرار داده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016