چهارشنبه 5 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاثير مصرف آسپرين در جلوگيري از پيشرفت سرطان دهانه رحم زنان مبتلا به ايدز، ایسنا

تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده است که مصرف آسپرين در زنان مبتلا به ايدز، از پيشرفت سرطان دهانه رحم جلوگيري مي‌کند.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، منطقه اصفهان، پژوهشگران سرطان‌شناسي دانشگاه ويل کورنل امريکا پس از بررسي نمونه‌هاي بافتي دهانه رحم زنان مبتلا به ايدز دريافتند که بيماري ايدز موجب فعال شدن مسير التهابي COX-2/prostaglandin E2 PGE2 كه يکي از مهمترين واسطه‌هاي التهابي هستند مي‌شود که در نتيجه آن سرطان دهانه رحم گسترش مي‌يابد. با توجه به نتايج اين کشف پژوهشگران علت پنج برابر بودن ميزان ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان مبتلا به ايدز را دريافتند.

محققان پس از آزمايشات مختلف به اين نتيجه رسيدند که مهار کننده‌هاي مولکول‌هاي COX -2 که در توليد PGE2،‌ نقش عمده‌اي دارند، باعث جلوگيري از سرطان دهانه رحم در بيماران ايدزي مي‌شود که يکي از کارآمدترين و ارزان‌ترين اين مهار کننده‌هاي COX اسپرين نام دارد.

به گفته محققان اين يافته، راهکارهاي جديدي را در بررسي ارتباط ميان عفونت‌هاي ويروسي و التهاب‌ها که مهمترين عامل پيشرفت سرطان‌ها هستند، پيش رو مي‌گذارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرطان دهانه رحم يکي از سرطان‌هايي است که علت آن نسبتاً شناخته شده است و ويروس پاپيلوماي انساني HPV از علل اساسي آن است. اين ويروس امروزه به عنوان يک عامل قطعي سرطان شناخته شده است.

نتاج اين پژوهش در مجله Cancer Prevention Research منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016