چهارشنبه 19 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مواد غذایی فیبردار به كنترل سطح كلسترول خون كمك می كند، ایرنا

تهران- یك متخصص تغذیه گفت: فیبر موجود در مواد غذایی مانند حبوبات و غلاتی كه سبوس آنها جدا نشده است به كنترل سطح كلسترول خون كمك می كند.

'پریسا ترابی' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مبتلایان به پرفشاری خون بهتر است مصرف مواد حاوی فیبر را در برنامه غذایی خود لحاظ كنند.

وی ادامه داد همچنین مبتلایان به پرفشاری خون باید از سبزی ها، میوه ها، حبوبات، غلات و نان های سبوس دار كه حاوی مقدار زیادی فیبر و ویتامین های آنتی اكسیدان و مقدار كمی چربی هستند و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می كنند، به میزان كافی استفاده كنند.

ترابی تصریح كرد البته در مصرف این مواد غذایی نیز نباید زیاده روی كرد زیرا مصرف بیش از حد نیاز آنها باعث دریافت بیشتر انرژی و افزایش وزن می شود.

وی استفاده از سبزی ها را به میزان 5-3 واحد در روز ، میوه ها 4-2 واحد در روز، حبوبات 3-2 واحد در روز و نان و غلات 11-6 واحد در روز توصیه كرد و گفت: بهتر است تا حد امكان میوه ها و سبزی ها به صورت تازه مصرف شوند و در صورت نیاز به پختن سبزی ها بهتر است آنها را بخارپز كرد تا خواص تغذیه ای آنها حفظ شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف غذاهای سرخ كرده را نیز باید كاهش داد و غذا را به صورت آب پز، بخارپز، كبابی یا تنوری تهیه كرد و در صورت لزوم، از روغن مایع مخصوص سرخ كردنی بجای روغن های جامد و مایع معمولی استفاده كرد.

ترابی تاكید كرد افراد باید بجای روغن های جامد،‌ كره، مارگارین و چربی های حیوانی از روغن های مایع مثل روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن ذرت استفاده كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016