چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابداع سامانه‌اي براي فراموشكاران! ایسنا

تيمي از محققان در دوبي موفق به طراحي مفهومي از يك پلتفرم متحرك شده‌اند كه به پيگيري برچسبهاي RFID چسبيده شده بر روي لوازمي مانند تلفن همراه، كليد و ديگر لوازم شخصي مي‌پردازد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پلتفرم IPURSE محققان دانشگاه وولنگونگ دبي كه يك سيستم هوشمند بر روي يك صفحه متحرك بوده، به پيگيري اجسام درون كيف فرد كه بر روي آنها برچسبهاي سامانه بازشناسي با امواج راديويي (RFID) چسبانده شده، پرداخته و در زمان گم شدن آنها هشدار مي‌دهد.

اين سيستم كه فناوريهاي RFID و NFC (ارتباطات حوزه نزديك) را در يك جايگاه تركيب كرده است، سيستم نظارت هوشمند براي يادآوري اجسام مورد نياز و هشدار در زمان گم شدن آنها را به كاربران ارائه مي‌كند.

همچنين مي‌توان اين سيستم را با خصوصيات هوشمند ديگر مانند تنظيمات آب‌وهوايي به همراه يك برچسب RFID بر روي چتر يا باراني فرد براي يادآوري در زمانهاي مورد نياز تركيب كرد.

به گفته محققان، پيشرفتهاي آينده ممكن است بتواند اين سيستم را به شبكه‌هاي اجتماعي آنلاين متصل كرده تا دوستان و آشنايان فرد در صورت پيدا كردن اشيا گمشده به وي خبر بدهند!




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برچسبهاي RFID نوعي تراشه‌هاي كوچك بوده كه قابل ذخيره‌سازي و ارسال اطلاعات با علائم فركانس راديويي بوده و حتي با يك پشتوانه چسبنده مناسب قابل اتصال به تمام اجسام هستند.

يك بازخوان RFID مانند آنتن براي دريافت و انتقال علائم بر روي برچسب‌ها عمل مي‌كند. فناوري NFC يك فناوري اتصال بي‌سيم كوتاه‌برد است كه تعامل دو طرفه ساده و ايمن را ميان دستگاه‌هاي الكترونيكي ارائه كرده و بسيار سريعتر و ايمن‌تر از بلوتوث است.

بازخوان NFC همچنين قادر به خوانش برچسب‌هاي RFID بوده، از اين رو محققان با تركيب اين دو فناوري در يك سيستم هوشمند براي نظارت هوشمند بر وسايل شخصي پرداخته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016