پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصرف آنتی بیوتیك خطر بروز آسم را در بین كودكان افزایش می دهد، ایرنا

تهران- تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف آنتی بیوتیك ها می تواند بروز و شدت آسم را در كودكان افزایش دهد.

به گزارش دیلی میل، مطالعات دانشگاه 'بریتیش كلمبیا' نشان می دهد آنتی بیوتیك های خاصی كه باكتری های روده را تحت تاثیر قرار می دهند، تاثیرعمیقی بر آسم آلرژیك در كودكان دارند.

مدتها تصور می شد كودكانی كه زیاد در معرض آنتی بیوتیك هستند بیشتر مستعد آسم آلرژیك هستند.

این محققان چگونگی تاثیر دو گروه از آنتی بیوتیك های پرمصرف موسوم به استرپتومیسین و وانكومیسین بر باكتری 'اكوسیستم' در روده را بررسی كردند.

آنها دریافتند آنتی بیوتیك وانكومیسین به شدت اجتماعات باكتریایی را در روده تغییر داده و شدت آسم را در مدل های موشی افزایش می دهند.

همین آنتی بیوتیك حساسیت موش های بالغ به آسم را تحت تاثیر قرار نداد كه این امر نشان می دهد اوایل زندگی دوره بسیار مهم و خاصی برای ایجاد سیستم ایمنی سالم است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در روده انسان هزار گونه باكتری با تعدادی بیش از 100 تریلیون زندگی می كنند كه حضور آنها برای هضم و جذب مواد غذایی لازم است.

به گفته این محققان اگرچه هنوز دلیل این امر مشخص نشده است اما این میكرو اورگانیسم ها در واقع میزبان فعالیت های مهمی برای بدن هستند.

گسترش بهداشت عمومی و استفاده از آنتی بیوتیك ها، موجب از بین رفتن گونه های اجدادی از باكتری ها در روده انسان شده است كه می توانستند برای سلامت سیستم ایمنی موثر و حیاتی باشند.

نتایج این تحقیقات در نشریه EMBO منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016