چهارشنبه 9 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت نخستین ماهواره پیشرفته آب و هوایی روسیه به زمین

به گزارش ایرنا، یك مقام وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: نخستین ماهواره كاملا عملكردی آب و هوای این كشور متعلق به دوره شوروی سابق پس از چهار دهه، روز سه شنبه ( دیروز) در قطب جنوب سقوط كرد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس روسیه، آلكسی زولوتوخین سخنگوی نیروهای فضایی این كشور گفت: بر اساس داده های به دست آمده از 'مركز اصلی شناسایی فضایی'كه بخشی از نیروهای فضایی روسیه است، تكه های ماهواره Meteor 1-1 روز سه شنبه به وقت مسكو وارد جو زمین شد.

وی افزود: این ماهواره از بین رفته، در منطقه 'كوئین ماوند لند' در قطب جنوب در حدود 690 كیلومتری ایستگاه تحقیقاتی Belgrano II سقوط كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مجموعه ماهواره ای Meteor در دهه 1960 در اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شد. در 26 مارس 1969 موشك وستوك این ماهواره Meteor 1-1 را كه نسخه بسیار پیچیده شبكه ماهواره Meteor شوروی بود، به مدار زمین برد.

فعالیت این ماهواره در ژوئیه 1970 به پایان رسید.

ماهواره Meteor 1-1 كه بین هزار و 200 تا هزار 400 گرم وزن داشت در اصل در مداری در ارتفاع 650 كیلومتری زمین قرار داشت. انرژی مورد نیاز این ماهواره از طریق دو صفحه خورشیدی تامین می شد.

دولت روسیه قصد دارد تا شبكه ماهواره های آب و هوایی شوروی سابق را احیا كند. این شبكه می تواند به نظارت آب و هوا و شرایط اقلیمی در سراسر 9 منطقه زمانی این كشور پهناور كمك كند.روسیه در حال حاضر مجبور است از داده های سازمانهای آب و هوایی آمریكایی و اروپایی استفاده كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016