Sunday, Feb 10, 2019

صفحه نخست » ابهامات هواپیمای ارتش همچنان زیادتر می شود

ib2_020919.jpgایران بریفینگ / ابهامات پیرامون سقوط هواپیمای نیروی هوایی ارتش از قرقیزستان به تهران نه‌تنها هیچ‌کدام رفع نشده است بلکه بیش‌ازپیش به آن‌ها اضافه می‌شود.

ماه گذشته هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفادشت دچار سانحه شد، این هواپیمای باری ۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به‌اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

خبرگزاری فارس، دقایقی پس‌ازاین سقوط ضمن برشمردن خطا در تشخیص فرودگاه (که امری بعید به نظر می‌رسد) اعلام کرد دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج‌شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس‌ازآن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند. فارس در سه خبر پی‌درپی خود مدعی شد این هواپیمای باری مربوط به خطوط هوایی ایران نبوده است.

سه ساعت بعد از انتشار خبرهای اولیه و پس‌ازآنکه سازمان هوایی قرقیزستان اعلام کرد: هواپیمای باربری که دوشنبه در ایران سقوط کرد از این فرودگاه پرواز کرده بود. این هواپیما متعلق به ما نیست و متعلق به هواپیمایی پیام ایران است.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

به نظر می‌رسد ایران به قرقیزستان اعلام نکرده بود که هواپیمای بوئینگ یک هواپیمای نظامی است!

آخرین عکس این هواپیما که از سوی خبرگزاری فارس و ایرنا منتشرشده است نشان می‌دهد نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران IRIAF از روی این هواپیما برداشته‌شده است، درحالی‌که پیش‌تر این نام و پرچم ایران بر روی هواپیما بوده است.

پس از واکنش سازمان هوایی قرقیزستان ابتدا خبرگزاری ایرنا و سپس فارس بدون نام بردن از نیروی هوایی ارتش اعلام کردند این هواپیما متعلق به یکی از «نهادهای داخلی» بوده است. لفظ «نهاد» معمولاً برای ارتش به کار نمی‌رود و بیشتر به سپاه و ارگان‌های انقلاب اسلامی گفته می‌شود.

درحالی‌که ساعاتی پس از سانحه مدیر امور امنیتی البرز از نجات خلبانان هواپیمای سقوط کرده خبر داده بود، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: از ۱۶ سرنشین این هواپیما، فقط مهندس پرواز نجات‌یافته است!

نهایتاً ۷ ساعت پس از سانحه امروز روابط عمومی ارتش تأیید کرد؛ هواپیمای سقوط کرده در اطراف کرج، متعلق به ارتش است

پس‌ازآن لیست مسافران هواپیمای باری اعلام شد که عمدتاً افسران ارشد نیروی هوایی و جمعی حفاظت اطلاعات، کمیته اقدام مشترک آجا و همچنین چند افسر ستاد و پشتیبانی در میان آن‌ها بود که این نکته نیز بر ابهامات این سانحه افزود چراکه صرف‌نظر از این نکته که چرا باید نیروی هوایی ارتش در واردات گوشت یخی دخیل باشد، این حجم از افسران ارشد نیروی هوایی چرا باید در یک محموله باری گوشت حضورداشته باشند؟

گفته‌شده است خلبان این هواپیمای ارتش به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است و اشتباهاً در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است، درحالی‌که نه در فرودگاه پیام و نه در فرودگاه فتح نیروی هوایی ارتش هیچ آشیانه و پلان هوایی ندارد و این هواپیما به‌صورت طبیعی باید در فرودگاه مهرآباد و یا باند شماره ۳ که متعلق است به پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی در فرودگاه مهرآباد فرود می‌آمده، مگر اینکه مأموریت و یا محموله آن مقرر بوده دور از چشم دیگران و به‌صورت محرمانه تخلیه شود، فرودگاه فتح و فرودگاه پیام در اختیار سپاه پاسداران است.

آخرین ابهام نیز به اظهارات سرلشکر موسوی برمی‌گردد که اعلام کرد چند تن از شهدای سانحه امروز در صف مدافعان حرم بودند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمایی باربری ۷۰۷ نیروی هوایی و ادای احترام به روح بزرگ این شهدا، اظهار داشت: این عزیزان یادگاران دفاع مقدس و از مدافعان حرم بودند و اگر امروز سردار سلیمانی بیش از ما از این حادثه ناراحت نباشند حداقل به‌اندازه ما ناراحت هستند. از خداوند شادی روح این شهدا را طلب می‌کنیم.

فرمانده ارتش به‌صورت مشخص اعلام نکرد کدام افسران نیروی هوایی ارتش که امروز در این سانحه کشته شدند در میان مدافعان حرم (نامی که ایران برای رزمندگان خود در سوریه و عراق به کار می‌برد) بوده‌اند و اینکه مگر نیروی هوایی ارتش نیز در جنگ سوریه حضورداشته است؟

اکنون عکس‌هایی از سرتیپ ۲ خلبان غفور قجاوند منتشرشده است که نه در لباس نیروی هوایی ارتش که در لباس کاپیتان خلبان غیرنظامی در کابین هواپیمای مسافربری و در آغوش قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است.

انتشار همین یک عکس کافی است تا مهر تائیدی زده شود بر تمامی ادعاهای مقامات آمریکایی و غربی که ایران از ناوگان هوایی تجاری کشور همچون ماهان و یا ایران ایر استفاده نظامی می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy