Thursday, Feb 14, 2019

صفحه نخست » نگاهی به اظهارات معتقدین به "شکست ورشو"، نیما رامین

IRAN_US.jpgرصد اخبار آشکار و کمپین‌های رسانه‌ای در ورشو نشان می‌دهد که اپوزیسیون متاسفانه در فضای اختلاف به سر می‌برد.

تلاش‌ها دیپلماتیک جمهوری اسلامی برای "شکست" نشست ورشو را کنار بگذاریم تلاش‌های برخی از اپوزیسیون در حاشیه این اجلاس را کاتالیزور اهداف سیاستمداران می‌توان قلمداد کرد تا جایی که برایان هوک در واکنش به اقدامات مجاهدین خلق می‌گوید" ماهیچ هماهنگی یا همکاری با سازمان مجاهدین خلق درباره تجمعشون (درورشو لهستان) نداشته‌ایم دولت ترامپ از هیچ گروه خاصی حمایت نمیکند ما مردم ایران رو حمایت میکنیم آینده مردم ایران به خودشون بستگی دارد. "
در حاشیه نشست ورشو صدها نفر از طرفداران رضا پهلوی و‌ مجاهدین خلق در دو‌ جای جداگانه در محل کنفرانس خواستار سرنگونی حکومت ایران‌ شدند. در حاشیه این نشست رقابت بر سر چیزی که هنوز به اصطلاح نه به دار است و نه به بار از سوی طرفداران دیده می‌شود در حالی که آمریکایی‌ها بارها اظهار داشتند که" بدنبال تغییر رفتار حکومت ایران است".

نگاه ابزاری به برخی از گروهای اپوزیسیون و به طمع انداختن آن‌ها هدفی است که سیاستمداران برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده می‌کنند. در این باره گزارش بی بی سی مانیتورینگ در رابطه با پروپاگاندای رسانه‌ای در تبلیغ این کنفرانس برای تهییج احساسات اپوزیسیون و امیدوار کردن ایشان قابل تامل است. بی بی سی مانیتورینگ در این گزارش با بررسی هشتگ‌های مربوط به حمایت از کنفرانس لهستان تاکید داشت که حدود ۱۴هزار توییت در حمایت از این نشست تنها توسط ۸ اکانت تولید شده است.

analys.jpg

با توجه به عدم همراهی کشورهای بزرگ برای حضور درسطح عالی این نشست و تغییر اهداف محوری کنفراس حضور گروه‌های اپوزیسیون در ورشو بازی در زمین سیاستمداران آمریکایی بود که در تلاش بودند که برای چلبی سازی خود دست به دامان مخالفان رژیم ایران شوند. حال آنکه عدم موفقیت این مهم موجب ناامیدی اپوزیسیون از دولت‌های غربی به خصوص آمریکا خواهد شد.

در این رابطه نظر برخی از شخصیت‌ها در ارتباط با "شکست" پذیر بودن این نشست را بیان می‌کنم:

مسعود بهنود: تا اینجاى کار اجتماع ورشو جز شکست براى ترامپ و همراهانش نداشته. شغل پمپیو در خطرست. بعد از مضحکه کره شمالى، این دومین شکست است.
فرخ نگهدار: اگر کنفرانسی که امروز در ورشو افتتاح شد واقعا برای امنیت خاورمیانه است؛ اگر مجاهدین و سلطنت طلبانی که به محل کنفرانس ورشو رفته‌اند، واقعا مخالف تروریسم هستند؛ بجاست #حمله_تروریستی خونین امروز به اتوبوس #سپاه را قویا محکوم کنند. هیچ گاه برای آغاز اعتماد سازی نابهنگام نیست.
عطا الله مهاجرانی: آمریکا یک ژنرال رو می‌فرستاد تا برای ایران تصمیم بگیرد اما حالا جمع شدند در ورشو خواستن همه‌ای دنیا را جمع بکنند نا موفق بودند در واقع می‌گویند که ما باید ایران را محدود بکنیم...
علی واعظ (مدیر پروژه ایران در گروه بین الملل): در یک دوره‌ای شاید دو سه هفته پیش بحث این بود که شاید دولت آمریکا بخواهد اشخاصی رو از نمایندگی ملت ایران در این کنفرانس ببرد ولی به قدری اروپایی‌ها مخالف این بودن که این کنفرانس ایران محور باشد و در واقع یک جلسه‌ای برای دشمنی با ایران تبدیل شود نهایتا آمریکا از این کار منصرف شد و حتی مجور شد موضوع ایران رو از مرکز تمرکز این کنفرانس خارج بکند.

در پایان می‌توان گفت نه سرکوب منتقدان و مخالفان راه حل است و نه تکیه بر کاخ سفید و کنگره امریکا راه درست است. اسلام گرایان، چپ‌ها، لیبرالها و سلطنت خواهان همه حق حضور دارند و ایران برای همه ایرانیان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy