Thursday, Feb 28, 2019

صفحه نخست » حماس اعضای گروه "الصابرین" مورد حمایت ایران را دستگیر کرد

Al_Saberin.jpgالعربیه - سازمان «حماس» شامگاه سه‌شنبه ۲۶ فوریه پس از ۳ سال پیگرد، هشام سالم، دبیرکل جنبش الصابرین که از سوی ایران حمایت مالی می‌شود را به همراه ۴ تن دیگر از کادرهای این گروه دستگیر کرد.

به گزارش العربیه خانواده هشام سالم دبیرکل «الصابرین» گفتند که بازداشت وی از سوی دستگاه «اطلاعات کل» وابسته به دولت حماس انجام شده و پس از آن نیروهای امنیتی خانه‌های تعدادی دیگر از کادرهای الصابرین را مورد بازرسی و تفتیش قرار داده، کامپیوترها و موبایل‌هایشان را مصادره کردند.

تا لحظه تهیه این گزارش هنوز علت بازداشت این افراد مشخص نشده است، اما منابعی گفتند که دفتر سیاسی حماس تصمیم گرفته تا به فعالیت‌های «الصابرین» پایان داده و سلاح‌ این گروه را جمع‌آوری کند، به ویژه اینکه بازجویی‌ها از اعضای جنبش الصابرین درباره مکان تونل‌ها و مخازن نگهداری اسلحه مربوط به این جنبش همچنان ادامه دارد.

منابع مطلع گفتند که انتخاب شرایط زمانی کنونی برای انجام این بازداشت‌ها با درخواست‌هایی از سوی کشورهای عربی از جمله مصر و قطر مرتبط است به ویژه که در پی سفر بشار اسد، رییس جمهوری سوریه به ایران و کاهش بزرگ در میزان حمایت‌های ایران از «حماس» دفتر سیاسی حماس را تحت فشار قرار داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا در اواخر سال گذشته میلادی همزمان با گنجاندن اسماعیل هنیه، رییس جنبش حماس در فهرست گروه‌های تروریستی، جنبش «الصابرین» را نیز در «فهرست سازمان‌های تروریستی» قرار داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy