Friday, Jun 7, 2019

صفحه نخست » گفتگوی با حسن داعی: نایاک چگونه با شعار مخالفت با جنگ دوباره فعال شده

daei_060719.jpgکیهان لندن - «نایاک»، بار دیگر با مطرح ساختن شعارهایی علیه جنگ تلاش دارد فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی را کاهش دهد. ده‌ها هزار ایرانی در توئیتر با صدای رسا اعلام کردند «نایاک صدای مردم ایران نیست».
«نایاک» تنها لابی جمهوری اسلامی در آمریکا نیست. کارتل‌های نفتی و گروهی از همکاران رئیس جمهور سابق آمریکا نیز برای جمهوری اسلامی لابیگری می‌کنند. «نایاک» و دیگر لابی‌های جمهوری اسلامی تلاش دارند در مذاکرات احتمالی واشنگتن با تهران برای خود نقشی بیافرینند.

خروج آمریکا از برجام، بازگشت تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، برای «نایاک» و دیگر لابی‌های جمهوری اسلامی فرصتی را فراهم ساخت که بار دیگر با شعارهای ضد جنگ و در ظاهر انساندوستانه خود را در رسانه‌ها جهت فریب افکار عمومی مطرح سازند و خواهان نقشی در مذاکرات احتمالی بین تهران و واشنگتن شوند. در حالی که چند ده هزار ایرانی در توئیتر با صدای رسا اعلام کردند که «نایاک صدای مردم ایران نیست»ِ، لابیگران جمهوری اسلامی بیکار نماندند و تلاش دارند صدای مخالفان نظام را به اشکال مختلف خاموش سازند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در عین حال، رقابت بین دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در ایالات متحده به ویژه بر سر انتخابات ریاست جمهوری آینده، از هم اکنون این گروه‌ها را عرصه‌ی نبرد و درگیری‌های خود قرار داده است! این رقابت بطور سازمانیافته در فعالیت‌ها و گزارش‌های کنگره آمریکا و همچنان رسانه‌های مختلف بازتاب پیدا می‌کند.

حسن داعی، پژوهشگر ساکن واشنگتن، سال‌هاست که فعالیت‌های «نایاک» یا «شورای ملی ایرانیان آمریکا» را رصد می‌کند. حسن داعی توانست در دادگاهی که بر پایه شکایت «نایاک» و بنیانگذارش تریتا پارسی برگزار شده بود، پیروز شود. احمد رأفت با حسن داعی گفتگویی در رابطه با تاریخچه لابیگری به نفع جمهوری اسلامی در آمریکا و فعالیت‌های «نایاک»، انجام داده است. «نایاک» تا این لحظه به درخواست کیهان لندن برای گفتگو و دریافت توضیح واکنشی نشان نداده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy