Monday, Jun 17, 2019

صفحه نخست » جان بولتون: ایران در میان چهار تهدید اصلی آمریکا طبقه‌بندی شده است

bulton.jpgایران اینترنشنال - جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اعلام کرد که ایرانی‌ها «چنان عمل می‌کنند که گوئی دولت اوباما سر کار است و آنان واقعا از ظرفیت‌های آمریکا هراسی ندارند».

بولتون در گفت‌وگو با وبسایت خبری-تحلیلی واشنگتن فری بیکن در آمریکا که روز دوشنبه ۲۷ خرداد منتشر شد، گفت که ایرانی‌ها اگر در این زمینه نسبت به اراده دونالد ترامپ تردید کنند، مرتکب «اشتباه بزرگی» می‌شوند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت که گزارش‌های اطلاعاتی طی یک ماه گذشته حاکی از حملات مخفیانه‌ای در خاورمیانه و آسیای جنوبی از سوی نیروهای ایران به ویژه سپاه قدس، ماموران اطلاعاتی ایران و همچنین شبه‌نظامیان وابسته به ایران است.

مطالب بیشتر در ایران اینترنشنال

بولتون با تأکید بر این که شرایط کنونی «یک شرایط بی‌ثبات است»، ادامه داد: «استراتژی امنیت ملی آمریکا، ایران را در میان چهار تهدید اصلی طبقه‌بندی کرده و ما می‌بایست فقط اطمینان یابیم که ظرفیت حل چنین اقداماتی را داریم که زندگی آمریکایی‌ها، تاسیسات آمریکا و همچنین بازار جهانی نفت را تهدید می‌کند.»

او همچنین از اعزام نیروهای جدید آمریکا به خاورمیانه خبر داد که ممکن است در روزهای آتی به این منطقه اعزام شوند.

بولتون با این حال گفت که این کشور برای کاهش تنش‌ها در منطقه آماده گفت‌وگو با ایران است، اما همزمان آماده اتخاذ تدابیری برای پاسخ به «اقدامات تحریک‌آمیز نظامی ایران» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy