Tuesday, Jun 18, 2019

صفحه نخست » انتشار عکس‌های جدید از «نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها» توسط پنتاگون

sepah.jpgرادیو فردا - ارتش آمریکا روز دوشنبه تصاویری تازه‌ای را منتشر کرد و می‌گوید این تصاویر نشان می دهند که نیروهای سپاه پاسداران در حال جدا کردن یک مین عمل نکرده از بدنه یکی از نفتکش‌ها هستند.

آمریکا و برخی متحدانش ایران را عامل حمله پنج‌شنبه گذشته به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرده‌اند اما جمهوری اسلامی این اتهام را رد می‌کند.

سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، در بیانیه‌ای در توضیح عکس‌های جدید، گفته است: براساس شواهد در ویدئو و منابع و مهارت‌های لازم برای برداشتن مین عمل نکرده، ایران مسئول حمله (به نفتکش‌ها) است.

این دو نفتکش صبح پنج‌شنبه هفته گذشته در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند.

ایران دخالت در این حملات را رد کرده است و آن را «فراتر از مشکوک» خوانده است.

11111.jpg

در همین زمینه، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته گفت، ایالات متحده در حال بررسی طیفی کاملی از گزینه‌های پیش رو از جمله اقدام نظامی برای پاسخ به اقدام ایران است.

22222.jpgوزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، ما اطمینان داریم که می‌توانیم مجموعه‌ای از اقدامات بازدارنده را انجام دهیم.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید، مایک پومپئو روز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات نظامی آمریکایی به شهر تمپا در ایالت فلوریدا، سفر می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مورگان اورتگاس اضافه کرده است که وزیر امور خارجه آمریکا با ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام و ژنرال ریچارد کلارک، فرمانده ستاد فرماندهی عملیات ویژه دیدار می‌کند.

قرار است مایک پومپئو در دیدار با مقام های نظامی در خصوص موضوعاتی مختلف از جمله امنیت منطقه‌ای و نگرانی بر سر عملیات جاری گفت وگو کند.

33333.jpgاین در حالی است که محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، دوشنبه اتهامات مقامات آمریکا مبنی بر نقش داشتن جمهوری اسلامی در انفجارهای فجیره و حمله به دو نفتکش در دریای عمان را رد کرد.

محمد حسین باقری تاکید کرد که اگر جمهوری اسلامی «اراده‌ای در بستن تنگه هرمز» داشته باشد، « آن قدر شجاعت داریم که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیریم».

این نخستین اظهار نظر یک فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی درباره حملات روز پنج‌شنبه علیه دو نفتکش ژاپنی و نروژی در دریای عمان است.

نفتکش نروژی «فرونت التر»، و نفتکش ژاپنی «کوکوکا کاریجس»، به هنگام حمله روز پنجشنبه حامل میعانات گازی بودند.

دولت آمریکا یک روز پس از حمله به این دو کشتی ویدئویی منتشر کرد و گفت، این تصاویر قایق گشتی سپاه پاسداران را نشان می‌دهد که به یکی از کشتی‌های آسیب‌دیده نزدیک شده و یک «مین عمل‌نکرده را از بدنه این نفتکش‌ جدا کرده‌است».

مدیرعامل شرکت ژاپنی مالک کشتی «کوکو‌کا کاریجس» نیز ۲۴ خرداد ماه گفته بود در جریان حملات، دو «شی پرنده» به نفتکش این شرکت آسیب وارد کرده‌اند.

حمله به دو نفتکش در دریای عمان واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. بریتانیا و شمار دیگری از کشورها با ایالات متحده هم‌صدا شده‌اند. ولیعهد عربستان نیز گفته است ایران مسئول حملات است، ولی دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقاتی مستقل شده و آلمان هم می‌گوید، انتشار این ویدئو «کافی نیست».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy