Sunday, Jul 14, 2019

صفحه نخست » مردی که همیشه با لنز در چشم دوش می گرفت در اثر عفونت انگلی یک چشمش کور شد

lens1_071419.jpg«نیک هامفریز»، مرد ۲۹ ساله بریتانیایی، همیشه در حالیکه لنز در چشمانش داشت دوش می گرفت، ولی هیچوقت فکر نمی کرد که انجام این کار، خطر عفونت چشم را بالا می برد.

به گزارش سایت علمی «لایو ساینس» به نقل از آژانس خبری بریتانیایی «ای پی میدیا»، آقای هامفریز در سال ۲۰۱۸ در قرنیه چشمش به یک عفونت انگلی خیلی نادر مبتلا شد.

او به پی ای میدیا گفت: «اگر می دانستم که داشتن لنز بر چشم هنگام دوش گرفتن اینقدر خطرناک است، اصلاً لنز نمی گرفتم.»

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، «اکنتآمبیا» یک آمیب تک سلولی است که در آب، خاک، و هوا پیدا می شود، و اگر افرادی که لنز به چشم می زنند، یک سری اصول را رعایت نکنند، برای مثال لنزهایشان را با آب شیر بشویند، و با لنز دوش گرفته و یا شنا کنند، خود را در خطر عفونت چشم قرار می دهند.

هامفری که یک فوتبالیست آماتور است، از سال ۲۰۱۳ لنز می زند تا بتواند بدون عینک ورزش کند. او از این خطر مطلع نبود و همیشه بعد از ورزش کردن، در حالیکه لنز به چشم داشت، دوش می گرفت.

او که بینایی در یک چشم را از دست داده است با پست کردن عکس هایش در شبکه های اجتماعی نه تنها می خواهد مردم را آگاه سازد، بلکه به کمپانی های تولید لنز بفهماند که اطلاعات بیشتری پیرامون مصرف لنز باید در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. چون به گفته او هیچ نوشته و اخطاری در مورد دوش گرفتن با لنز روی بسته لنزهایی که او مصرف می کرد، نبود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy