Wednesday, Jul 17, 2019

صفحه نخست » بازداشت هوشنگ کوشکی، فعال صنفی معلمان و از حامیان بیانیه ۱۴ نفر از کنشگران مدنی کشور

Kooshki.jpgهرانا، سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران - هوشنگ کوشکی، فعال صنفی معلمان در شهر معمولان استان لرستان، عصر روز دوشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. بازداشت این فعال صنفی در حوزه تصحیح اوراق صورت گرفته و فیلم دوربین‌های مداربسته موجود در محل بازداشت نیز، توسط مامورین توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۹۸، هوشنگ کوشکی، فعال صنفی معلمان شهر معمولان در استان لرستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بازداشت این فعال صنفی حدود ساعت ۶ بعد از ظهر روز دوشنبه در حوزه تصحیح اوراق یکی از مدارس بخش معمولان صورت گرفته است. گفته می‌شود مامورین پس از بازداشت وی، فیلم دوربین‌های مداربسته موجود در محل بازداشت را نیز ضبط کردند.

مطالب بیشتر در سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

هرچند از دلایل بازداشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال این فعال صنفی معلمان اخیرا با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود از بیانیه‌ای مبنی بر اصلاح قانون اساسی و تشکیل انتخابات آزاد در ارتباط با نوع حکومت که به امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی کشور رسیده است اعلام حمایت کرده بود.

لازم به ذکر است عصر جمعه ۱۴ تیرماه، رضا مهرگان، یکی از امضاکنندگان این بیانیه، از سوی سه فرد ناشناس با شوکر مورد حمله قرار گرفته و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. محمدحسین سپهری و جواد لعل‌محمدی دو فعال صنفی معلمان و از دیگر امضاکنندگان این بیانیه نیز، طی هفته‌های اخیر از سوی افراد ناشناس مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

مَعمولان شهری در استان لرستان در غرب ایران است. این شهر مرکز بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy