Monday, Mar 9, 2020

صفحه نخست » هندوستان ۵۸ شهروند خود را از ایران بازگرداند: هندی‌های مبتلا به کُرونا در ایران خواهند ماند

corona4.jpg کیهان لندن - یک هواپیمای ترابری متعلق به نیروی هوایی ارتش هندوستان، بامداد سه‌شنبه ۱۰ مارس (۲۰ اسفند)، ۵۸ هندی را که پس از شیوع ویروس کُرونا در ایران گیرافتاده بودند به این کشور بازگرداند.

سابرامانیام جایشانکار وزیرخارجه هند در توییتی اعلام کرد که این هواپیما به زمین نشسته و ماموریت خود را انجام داده است. او گفته «منتظر ماموریت بعدی برای انتقال بقیه هندی‌ها از ایران هستیم.» این مقام دولتی از سفارت هند در تهران و یک تیم پزشکی هندی و نیروی هوایی این کشور که در شرایط سخت مشغول به کار بودند تشکر کرده است.

این هواپیما در پایگاه هوایی «هیندون» در قاضی‌آباد فرود آمد و پس از آن مسافران به قرنطینه منتقل شدند. این دومین ماموریت نیروی هوایی هندوستان برای بازگرداندن شهروندان این کشور است.

ماموریت اول ۲۷ فوریه بود که در آن ۷۶ هندی و ۳۶ شهروند از ملیت‌های دیگر از شهر ووهان چین به هند بازگردانده شدند. این هواپیما در آب‌ و هوای مختلف می‌تواند تجهیزات سنگین و نیروهای نظامی را حمل کند و بزرگترین هواپیمای هند است.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

چهار روز پیش از این یک هواپیمای متعلق به شرکت «ماهان ایر» نمونه خون ۳۰۰ هندی را برای تست ویروس کُرونا از تهران به دهلی‌نو منتقل کرد.

حدود دوهزار هندی در ایران زندگی می‌کنند. وزیر خارجه این کشور روز سه‌شنبه با خانواده تعدادی از دانشجویان هندی که در ایران مشغول تحصیل‌اند دیدار کرد و به آنها قول داد شرایط بازگرداندن فرزندانشان از ایران به زودی تسهیل خواهد شد.

در این میان حدود ۴۰ شهروند هندی در شهر قم گرفتارند. هند یک تیم را برای غربالگری به ایران اعزام کرده و یک کلینیک در قم ایجاد کرده است.

سفارت ایران در هند اطمینان داده آندسته شهروندان هندی که هیچگونه علائم ویروس ندارند را به هند منتقل می‌کند و کسانی که نتایج آزمایش پزشکی آنها مثبت باشد در یکی از مراکز پزشکی ویژه پیشرفته که توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی تعیین شده است بستری می‌شوند.

سابرامانیام جایشانکار به خاطر همکاری‌های جمهوری اسلامی از دولت تشکر کرده است.

در حالی که کشور هندوستان حتی حاضر نشده شهروندان هندی مبتلا به کرونا را در کشورشان بپذیرد اما رژیم ایران چینی‌های منطقه را جمع می‌کرد و به ایران منتقل می‌کرد و از آنجا با پروازهای ماهان به چین می‌برد!

عملکرد دولت‌های خارجی از جمله هند با اقدامان مسئولان جمهوری اسلامی در مواجهه با ویروس کُرونا قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال هندوستان از یک هواپیمای مدرن نظامی برای انتقال شهروندان خود استفاده کرده اما ایران با هواپیماهای نظامی خود گوشت وارد می‌کند و با هواپیماهای مسافربری خود از جمله پروازهای ماهان برای انتقال نیروهای نظامی و تسلیحات به سوریه و عراق استفاده می‌کند و حتی ماموریت انتقال نمونه خون هندی‌های مشکوک به کُرونا را نیز به عهده می‌گیرد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy