Friday, Mar 20, 2020

صفحه نخست » سخنان تند پدر پویا بختیاری + فیلم وحشتناک ریزش کوه در سوادکوه، دیگر اخبار کوتاه روز‎

پائین بودن مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان، موفقیت یا پرده پوشی؟

به گزارش سازمان بهداشت جهانی تا ظهر جمعه ٢٠ مارس، اول فروردین، شمار مبتلایان ثبت شده به ویروس کرونا در آلمان به ١٧٣٧٢ تن رسید، اما در این کشور تاکنون تنها ۴۴ تن جان باخته اند. این تنها حدود یک چهارم درصد، و نسبت به سایر کشورها بسیار اندک است. آلمان به لحاظ ظرفیت بخش های مراقبت ویژه خود با وجود ٢٨ هزار تخت نسبت به سایر کشورهای درگیر با پاندمی کرونا برتری آشکاری دارد. تعداد این گونه تخت ها به عنوان نمونه در فرانسه ٧ هزار و در ایتالیا و بریتانیا تنها ۵هزار است. تئوری توطئه نوفاشیست های ایتالیا: گروهی از کارشناسان ایتالیائی ادعا کرده اند که دلیل مهم دیگری نیز برای پائین بودن آمار مرگ و میرها در آلمان وجود دارد و آن این است که آلمان برخلاف کشورهای دیگر افرادی را که در ماه های اخیر درگذشته اند مورد آزمایش قرار نداده است گزارش کامل در رادیو فرانسه

***

آمار ابتلای محلی ویروس‌کرونا در چین برای سومین روز متوالی صفر شد

هم اکنون ایتالیا با بیش از ۴ هزار و ۳۲ قربانی از چین که خاستگاه این ویروس مرگبار بود و ۳۱۳۹ قربانی داده، پیشی گرفته است و ایران به لحاظ شمار جانباختگان با هزار و ۵۵۶ مورد فوتی، پس از ایتالیا و چین، سومین کشوری است که بیشترین شمار قربانیان را دارد.

***

***

پدر پویا بختیاری: تا نابود شدن ملاها از پا نمی‌نشینم

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، در مصاحبه‌ای تازه با مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، گفت: «تا نابودی هرچه ملا هست خواهم ایستاد.» او افزود امسال را سال «برتری علم بر خرافات» نامگذاری می‌کند

***
safar.jpg

ایران اینترنشنال - کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر ایران از خروج ۹۷ هزار خودرو با سه میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا خبر داد و گفت تست دو هزار و ۴۰۰ نفر از این مسافران مثبت بوده است.

***

iranint.jpgخبرگزاری ایرنا از «عفو» تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران خبر داد و نوشت شهناز اکملی، مادر یکی از کشته‌شدگان اعتراض‌های سال ۸۸، امیر نوری، از دراویش گنابادی و عبدالرضا کوهپایه، یکی از فعالان بازداشت‌شده محیط‌زیست به همراه ۱۷ درویش دیگر که به مرخصی آمده بودند، آزاد شدند

***

ریزش کوه و تخریب خانه‌های مسکونی در روستای پیت‌سرا در سوادکوه

***

p1.jpg***

mobtalayan.jpgبر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳۷ مورد ابتلا به کرونا در ایران شناسایی شده است

معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا در ۱۳ استان کاهشی شد / اگر مردم در خانه بمانند، دو هفته آینده بیمارستان‌ها خلوت می‌شوند / هنوز از مرحله پیک بیماری عبور نکرده ایم؛ در استانهایی که مردم زیاد مسافرت رفته اند

***

p2.jpg***

سفیر آلمان با شعری از فروغ فرخزاد، نوروز را تبریک گفت

***

سال نوِ پرستاران و پزشکان در شرایط کرونایی

resized_408086_338.jpgresized_408085_153.jpgresized_408091_525.jpgresized_408092_668.jpgresized_408098_863.jpg***

ودکاسازِ معروف «اَبسُلوت»، الکل خالص می‌رساند

شرکت پِرنو-ریشار، مالک برندِ ودکای «اَبسُلوت» که دفتر مرکزی آن در پاریس است، اعلام کرد ۷۰ هزار لیتر الکل خالص به «لابراتوار کوپر» اهدا می‌کند.

لابراتوار کوپر یکی از شرکت‌های پیشرو فرانسه در عرصه تولید «لوازم بهداشتی برای مصارف هر روزه» است و ژلِ الکلیِ مورد نیاز بسیاری از داروخانه‌های این کشور را تأمین می‌کند. با این مقدار الکل اهدایی می‌توان ۱.۸ میلیون بطری ۵۰ میلی‌لیتریِ ژل ضدعفونی‌کننده تولید کرد.

***

آمریکا خدمات مربوط به صدور ویزا را تعلیق کرد

وزارت خارجه آمریکا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا خدمات مربوط به صدور ویزا در تمامی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در سراسر جهان را به حالت تعلیق درآورده است. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده است که همچنان خدمات مربوط به صدور ویزای فوری و اضطراری ادامه خواهد یافت.

***

ایران: سه دولت عربستان، بحرین و مراکش مانع توافق برای لغو تحریم‌های آمریکا هستند

رادیو بین المللی فرانسه - سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، عباس موسوی، سه کشور عربستان، بحرین و مراکش را متهم کرد که از حصول توافق میان کشورهای غیرمتعهد برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران جلوگیری کرده‌اند. عباس موسوی با اظهار این مطلب در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدیویی افزود ꓽ در حالی که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند قطع فشارها و تحریم های آمریکا است و برای این منظور از کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها خواسته است که بر دولت آمریکا فشار بیاورند، سه کشور عربستان، بحرین و مراکش از شکلگیری اجماع در میان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها جلوگیری کرده اند.

***

تحویل سال در اطراف حرم حضرت معصومه

p0.jpgp7.jpgp9.jpg

***

dollar.jpg

***

کلیپی کوتاه از اجرای نوروزی محسن نامجو



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy