Thursday, Apr 2, 2020

صفحه نخست » رژیم ایران شهروندان خود را می‌کشد و ابراز نگرانی می‌کند، امین فرهاد

corona_JI.jpgدر حالی که افزایش مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در ایران تا کنون ۲۶۴۰ کشته بر جای گذاشته و بنابر اذعان مسئولین جمهوری اسلامی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ مورد دیگر نیز به آن اضافه شده است، رئیس جمهور ایران با انتقاد از تحریم‌ها، ایالات متحده را مسئول این بحران دانسته و از آن به عنوان مجازات اقتصادی نام می‌برد که باعث نگرانی دولت ایران شده است.

روحانی همچنین در واکنش به انتشار آخرین آمار مبتلایان در ایران که توسط دانشگاه جان هاپکینز ۳۸۳۰۹ تن برآورد شده است، اعتراضات بین المللی در مورد برخورد دولت با شیوع کووید-۱۹ در ایران را "جنگ سیاسی" توصیف کرده و گفته است که "دولت ما باید ضمن حفظ مقابله با این ویروس، جنگ اقتصادی نیز داشته باشد و این در حالیست که دولت باید تأثیر تلاش‌های گسترده قرنطینه بر اقتصاد منتهی به ایران را که تحت تحریم‌های سنگین آمریکا قرار دارد، در نظر بگیرد.

گفته‌های رئیس جمهور ایران در شرایطی است که دولت تاکنون ناتوان از مهار بحران انتشار ویروس در کشور بوده و متهم است که با ندادن اطلاعات به موقع و درست به مردم پیامدهای فاجعه‌ باری را برای کشور رقم زده است و این اتهام مطرح می‌‌شود که دولت از هفته‌‌ها پیش از اعلام رسمی اشاعه کرونا، از ورود این ویروس و خطر ابتلای مردم به آن اطلاع داشته و حتی تمهیدات لازم برای مبتلا نشدن مردم را نیز انجام نداده و برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات از گفتن حقایق به مردم خودداری کرده‌‌اند.

اما حالا که کار به گسترش ابعاد این بیماری و قربانیان آن رسیده، بر میزان انتقادها به دولت روحانی نیز به شکل قابل توجهی افزوده شده است، رئیس جمهور ایران از جامعه جهانی درخواست دارد تا تحریم‌ها را برداشته و یک وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول به ایران داده شود.

ولی این درخواست نیز درحالی است که اخباری متناقض با آنچه مقامات ایران ادعا می‌کنند در شبکه‌های خبری انتشار یافته است که حاکی از عدم حمایت داخلی دولت از مردم، احتکار کالاها و ملزوات بهداشتی، دریافت کمک‌های درمانی از کشورهای دیگر و عدم ارائه آن به مردم بوده است. چنانچه طی هفته گذشته خبری در رسانه‌‌های ایران منتشر شد مبنی بر جلوگیری از صادرات دو میلیون دستکش بهداشتی قبل از بارگیری در بندر عباس که مدیرکل گمرک "شهید رجایی" از بازگرداندن این محموله و تحویل آن به وزارت بهداشت پرده برداشت.

همچنین خبرها حاکی از آن است که دولت ایران درخواست پزشکان بدون مرز و همچنین ایالات متحده برای کمک به مبتلایان به ویروس کرونا در ایران را رد کرده و کلیه ملزومات بهداشتی ارسال شده توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا که شامل ۵ میلیون یورو بوده است و همچنین کمک‌های جمهوری آذربایجان که ۵ میلیارد دلار اعلام شده به دست مردم نرسانده است.

چنانچه دولت ژاپن نیز اعلام داشت که ۲,۵ میلیارد ین برای مبارزه با کرونا به ایران کمک کرده است.

در همین راستا سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اذعان داشته بود که کمک‌های چین شامل ماسک، لباس ایزوله، کیت و دیگر اقلام بهداشتی و درمانی با هشت پرواز باری به ایران منتقل شده‌اند.

گو اینکه بنابر گزارش‌های منتشر شده، بسیاری از این اقلام اهدایی که برای کمک به ایرانیان وارد شده است، توسط سپاه پاسداران در بازارهای ایران به مردم فروخته شده و بسیاری از آن نیز در سوریه و عراق دیده شده است که توسط دولت ایران به این کشورها فرستاده شده‌اند.

اما با وجود تمامی این کمک‌ها، شهروندان ایرانی در بدترین شرایط بهداشتی و درمانی موجود قرار دارند که برای تامین اقلام مورد نیاز خود جهت مقابله با ویروس، به عجز رسیده‌اند و روزانه شاهد مرگ ده‌ها نفر از آنان در بیمارستان‌ها و حتا خیابانهای آن کشور نیز هستیم. مسئله‌ای که نه تنها برای دولت ایران اهمیتی ندارد، که با سوء استفاده از این امر سعی در مظلوم نمایی و اغفال جامعه جهانی دارد تا از این راه و با ابراز نگرانی مصنوعی و همچنین انتقادهای نابجا، منافع مالی کسب کرده و برای رسیدن به اهداف خود که بزرگترین آن ترویج تروریسم در منطقه است، هزینه کند. که در این راه از هیچ نیرنگی مضایقه نمی‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy