Sunday, Apr 19, 2020

صفحه نخست » حمله وزارت بهداشت به شبکه ایران اینترنشنال + واکنش ایران اینترنشنال

int_011820.jpgسخنگوی وزارت بهداشت سندی منتشر کرد که مطابق آن شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال، با گزارش های خود باعث ممانعت از ورود اقلام پزشکی مورد نیاز بیماران ایرانی شده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران در حساب توییتری خود با انتشار سندی نوشت: این سند را برای عمله های رسانه ای ضد ایران و ایرانی ارسال کنید تا در دفتر کمپین اینترنشنال رذالت خود و تحریم دارو و تجهیزات پزشکی علیه ایرانیان، به یادگار نگاه دارند.

وی در ادامه افزود: ناکامی آمریکا و غرب در مقابله با کرونا و البته توفیق نسبی ایرانیان البته درد بزرگیست که درمان ندارد...

850133_445.jpg

وی افزود: سند مربوط به ریجکت درخواست ایران برای خرید کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا از کره جنوبی را منتشر کردیم که نشان می‌دهد شبکه‌های خارجی فارسی زبان، پیوست رسانه‌ای را برای عدم تحویل کیت‌های تشخیصی کرونا آماده کرده بودند. در نتیجه این موضوع بانک کره‌ای درخواست ایران را ریجکت کرد تا این کیت‌ها تحویل ایران نشود.

پیش از این، جهانپور با انتشار سندی دیگر نوشته بود: عمله های رسانه ای به ظاهر پارسی گوی دشمن، در شب و روز گذشته، پیوست رسانه ای تحریم علیه ایرانیان را رقم می‌زنند ناکامی ارباب در مقابله با کرونا و همزمان توفیق یک ملت در مواجهه با آن.

مقام‌های وزارت‌ بهداشت به گزارش ایران اینترنشنال درباره فساد در این وزارتخانه با انتشار سندی نامرتبط

ایران اینترنشنال - مقام‌های وزارت بهداشت ایران در واکنش به گزارش ایران‌اینترنشنال از فساد در واردات کیت تشخیص کرونا از کره جنوبی، تصویری از یک انتقال ناموفق مالی را به عنوان سند مسدود شدن ورود این کیت‌ها از این کشور منتشر کردند و دلیل آن را تحریم‌ها خواندند.

این سند که روز شنبه ۳۰ فروردین در حساب توییتری کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و علیرضا وهاب‌زاده، مشاور این وزارتخانه‌‌، منتشر شده، درباره انتقال مالی ناموفق به شرکت کره‌ای اوجی‌ورلد (OJWORD) بوده و تاریخ صدور آن ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین است.

وب‌سایت شرکت کره‌‌ای اوجی‌‌ورلد نشان می‌دهد که این شرکت در زمینه توسعه خدمات بانکی بر بستر سیستم‌های پیام‌رسان فعالیت دارد و هیچ ارتباطی با واردات تجهیزات پزشکی ندارد.

ایران اینترنشنال روز گذشته سندی را منتشر کرد که حکایت از فساد گسترده در واردات کیت کرونا از سوی وزارت بهداشت، سپاه پاسداران و دو نهاد زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی داشت.

جهانپور در صفحه توییترش نوشت بعد از انتشار گزارش ایران اینترنشنال، اسناد اعتباری خرید کیت‌های تشخیص کرونا از کره‌جنوبی «ریجکت» شده است.

ساعت انتشار گزارش ایران اینترنشنال ۱۰ شب به وقت تهران و ساعت دو و نیم بامداد روز ۱۸ آوریل در کره‌جنوبی بوده و به نظر می‌رسد سند منتشر شده از سوی مقام‌های وزارت بهداشت، مربوط به قبل از انتشار خبر ایران اینترنشنال است.

در این سند، کد سوییفت برای انتقال مالی به شرکت کره‌ای مشخص شده است . ابزار سوییفت که برای مبادلات بانکی استفاده می‌شود، شامل تحریم‌های آمریکاست اما دولت این کشور بارها اعلام کرده واردات دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم‌ها نیست.

website_16.jpgشركت دارویی مورد ادعای وزارت بهداشت چه شرکتی است؟

وب‌سایت آین‌پرس‌وایر (einpresswire) سال ۲۰۱۸ مطلبی درباره همکاری شرکت او‌جی‌ورلد با شرکت ایرانی آراد تدبیر که در زمینه توسعه سیستم‌های بانکی فعال است، منتشر کرده بود.

آگهی استخدام «توسعه‌دهنده ارشد وب» در تهران برای شرکت او‌جی‌ورلد در وب‌سایت کاریابی «جاب‌اینجا» همچنان در دسترس است.

اطلاعات منتشر شده در وبسایت «‌وی‌گل»، (weegle) که وابسته به او‌جی‌ورلد است نشان می‌دهد این شرکت استارت‌اپی در بازار ایران حضور داشته و اسامی برخی همکاران ایرانی شرکت هم در وبسایت آن مشخص شده است.

فساد چندوجهی

براساس سندی که ایران اینترنشنالش روز جمعه منتشر کرد، شرکت ایرگان مهر به عنوان واسطه واردات كيت كرونا، در میانه اسفند‌ماه، نمایندگان شرکت کره‌ای میکوبایومد (MiCo BioMed) را برای فروش کیت به ایران دعوت کرد، اما چند مقام عالی‌رتبه وزارت بهداشت از جمله دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، با استفاده از نفوذ خود، از طریق یک شرکت زیر‌مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام، که خود در آن ذی‌نفع‌اند، با شرکت کره‌ای قرارداد بستند تا کیت تشخیص را حدود ۲۵ هزار تومان بخرند و ۶۰ هزار تومان بفروشند.

مشاور وزیر بهداشت ایران در توییتر خود در واکنش به این خبر نوشت «کیت کرونا خرید و فروش» نمی‌شود و دستگاه ارائه شده از سوی شرکت کره‌ای، «در مناطق خاصی که دسترسی آزمایشگاهی ندارند» خدمات می‌دهد.

او ایران اینترنشنال را متهم کرد هدفش از انتشار این گزارش «تحریم بیشتر و فشار روی مردم ایران است».

ایران اینترنشنال روز دوم فروردین هم خبری را بر اساس سندی که به این شبکه رسید بود منتشر کرد که نشان می‌داد تحریم‌ها مانع واردات کیت تشخیص کرونا نبوده است.

بر اساس این سند، شرکت «رابط امین بین‌الملل» و شرکت «سیدال پارس» نیز در ۲۱ و ۲۶ بهمن به نمایندگی از دو شرکت کره‌جنوبی برای واردات کیت از این کشور اعلام آمادگی کرده‌ بودند و در پاسخ‌های این شرکت‌ها به وزارت بهداشت، هیچ‌ اشاره‌ای به تحریم‌ها به عنوان مانع واردات نشده بود.

مقام‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته بارها تاکید کرده‌اند که صادرات کالاهای بشردوستانه از جمله تجهیزات پزشکی به ایران تحریم نیست و پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با کرونا را مطرح کرده اما مقام‌های جمهوری اسلامی ضمن رد این پیشنهاد کمک، می‌گویند تحریم‌ها توانایی آنها برای مبارزه با کرونا را کم کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy