Monday, Jul 13, 2020

صفحه نخست » بازگشت یک هفته‌ای محدودیت‌های اجتماعی به تهران

farsi.jpgبی بی سی فارسی - انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت "متاسفانه در ۱۰ روز گذشته بستری‌شدگان در بخش‌های عادی و ویژه به شکل چشمگیری روند صعودی داشته است که چاره ای جز افزایش نظارت‌ها بر بازگشایی‌ها نداریم".

بنابر اعلام استاندار، فعالیت شماری از مشاغل و همچنین برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی ممنوع است.

استانداری تهران هشدار داده که بر اجرای این محدودیت‌ها نظارتی جدی خواهد داشت.

اخیرا محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفته بود که بایستی شهر تهران به مدت دو هفته تعطیل شود و زمانی که تعداد فوتی‌ها به کمترین میزان رسید مجددا بازگشایی گردد.

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفت روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آنها بیماران کرونایی هستند.

آقای حریرچی گفته "در بسياری استان‌ها حدود ۹۲ درصد موارد ابتلا ما از مراسم‌های عروسی و دورهمی‌های خانوادگی و هست درصد از محيط کاری است".

دقیقا چه محدودیت‌هایی به تهران بازگشته است؟

بنابر اعلام سایت شهر وابسته به شهرداری تهران، همه دانشگاه‌ها، مدارس، کتابخانه‌ها، سینما، تئاتر، موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و مساجد در این مدت تعطیل خواهد بود.

علاوه بر این، باشگاه های ورزشی پر برخورد، کافه‌ها و شهربازی‌ها و استخرهای سرپوشیده اجازه فعالیت ندارند.

رفع سریع محدودیت‌ها در ایران و عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در کنار آن عدم استفاده عمومی از ماسک دلایل عمده افزایش مجدد مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران دانسته شده است.

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفته بود بیش از نیمی از استان های ایران در وضعیت قرمز و نارنجی به لحاظ شیوع کووید ۱۹ قرار دارند.

روز گذشته شمار جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در ایران ۱۹۴ نفر اعلام شد که مجموع کل جان باختگان کرونا را به ۱۲ هزار و ۸۲۹ تن افزایش داد. همچنین نتیجه آزمایش کرونا ۲ هزار و ۱۸۶ نفر نیز مثبت بوده و شمار کل مبتلایان کرونا هم به حدود ۲۵۷ هزار نفر رسید.

دولت ایران از هفته گذشته اقدام به وضع محدودیت‌های جدیدی در سطح کشور نمود که از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات دولتی و همچنین در زمان استفاده از مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی از جمله آن بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy