Monday, May 24, 2021

صفحه نخست » وقتی خوش چهره هم نامزد ریاست جمهوری می‌شود، محمود دلخواسته

Mahmoud_Delkhasteh_2.jpgوقتی دیدم آقای محمد خوش چهره نامزد ریاست جمهوری شده است یاد خاطره‌ام با ایشان افتادم. سال ۵۹-۶۰ بود و در دبستان راهنمایی ایرانمهر معلم شده بودم و ایشان مسئول امور پرورشی ناحیه ده تهران بود. درست روز کودتا بر علیه اولین رئیس جمهور و جمهوریت نظام در خرداد ۶۰ و هنوز امضای کودتاچیان مجلس خشک نشده بود که دیدم که یکی از معلمان (پسر خوبی و سالمی بود و بسیار دوستش داشتم و دارم.) که از طرفداران مجاهدین انقلاب اسلامی بود، با شادی آمد و نامه‌ای را به من داد.

نامه را خواندم و دیدم که ورقه اخراج من است و می‌گوید که از این روز محمود دلخواسته از مدرسه اخراج و دیگر حتی حق ورود به مدرسه را ندارد.

آقای محمد خوش چهره آن را امضا کرده بود و دیگر معلمان شرم می‌کردند که نامه را به من بدهند و این دوست معلم با شادی داوطلب شده بود.
به ناحیه رفتم و رفتم سراغ آقای خوش چهره و با خشم خواستار علت اخراج شدم. او هم با ناراحتی بلند بلند گفت:
<آقا (حال صفت برادر تبدیل شده بود به آقا. > شما مدرسه را بنی صدر کردید. >
داد زدم:
<انگار حالیتون نیست، جامعه بنی صدر‌ی اه. > و زدم بیرون.
چرا این را می‌گفت و در حالیکه هیچوقت تبلیغ بنی صدر را نکرده بودم، چرا که بخود اجازه نمی‌دادم که از موقعیت خودم و علاقه‌ای که اکثر ۱۱۰۰ شاگرد مدرسه بمن پیدا کرده بودند برای تبلیغات استفاده کنم و آن را سوء استفاده از احساسات شاگردانم می‌دانستم.
در عین حال اجازه نداده بودم که طرفداران حزب جمهوری و مجاهدین انقلاب اسلامی هم در مدرسه دست به تبلیغات بزنند. از جمله اینکه وقتی در کلاسها شروع کردند در کنار عکس آقای خمینی، عکسهای ایت الله منتظری، بهشتی و رفسنجانی را بزنند، در جلسه معلمها بشدت با آن مخالفت کردم و دو راه حل پیشنهاد کردم:
- در هر کلاس، برا‌ی زدن هر عکس از شاگردان رای گیری شود و کسانی که رای اکثریت را می‌آوردند پوسترشان نصب شود.
- هیچ عکسی جز آقای خمینی در کلاسها زده نشود. چرا که در آن زمان هنوز اکثریت مردم طرفدار آقای خمینی بودند.
در یکی از کلاسهای خود رای گرفتم. همه کلاس به آقای خمینی رای داد. به بنی صدر همه کلاس به جز سه نفر رای دادند که دو نفر از آنها توده‌ای بودند و یکی از آنها حزب اللهی. آیت الله منتظری و رهبران جمهوری اسلامی، فقط همان سه رای آن سه نفر را آوردند.
معلم دیگر هم گفت که رای گرفته و در کلاسش، فقط خمینی و بنی صدر تمامی رای کلاس رای آورده‌اند و دیگران هیچ رایی نیاورده‌اند. دیگران هم رای گیری کرده بودند و کم و بیش به همین نتیجه رسیده بودند. بنا بر این معلمان پرورشی مجبور شدند بپذیرند که فقط عکس آقا‌ی خمینی زده شود.
به همین جهت بود که در وسط سال آقای خوش چهره حقوقم را قطع کرد، ولی تظاهرات دانش آموزان با شعار <دلخواسته/دلخواسته/ حمایتت می‌کنیم. > سبب عقب نشینی ایشان شد و حقوقم پرداخت شد. ولی تهدیدم کرد که مواظب کارهایم باشم.
در چند مورد دیگر نیز برخوردی سخت داشتیم و حتی یکبار معاونش را با این پیام فرستاد که کاری نکن که شغل خود را از دست بدهی!
وقتی این را گفت مات ماندم از شدت حقارت شخصیت و اینکه ما انقلاب کردیم تا ایران را آباد و آزاد کنیم و معلم شده‌ام تا روابط دموکراتیک بین شاگرد و معلم را جانشین روابط زور و زور گویی کنیم و حالا این بدبخت فکسنی فکر می‌کند که این با این تهدیدها من جا می‌زنم.
خلاصه اینکه این آقا از همان زمان بی اخلاق و فرصت طلب بود و مانده است و بنا بر پویایی قدرت، تنها بر شدت آن افزوده شده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ایرنا: خوش چهره داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد

تهران- ایرنا- محمد خوش‌چهره نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، خوش چهره که عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است امروز - شنبه - در پنجمین و آخرین روز ثبت نام با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

پنجمین و آخرین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی ادامه دارد که امروز چهره هایی چون اسحاق جهانگیری، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی، عباس آخوندی، شمس الدین حسینی، محسن هاشمی، مصطفی کواکبیان، علیرضا زاکانی، عزت الله ضرغامی و سید ابوالحسن فیروزآبادی و مسعود زریبافان ثبت نام کردند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان دوره‌ای انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره‌ای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy