Thursday, May 26, 2022

صفحه نخست » مسابقه فوتبال کانادا و ایران لغو شد، جمهوری اسلامی درخواست ۱۰ میلیون دلار غرامت کرد

300.jpgسینا کلهر، معاون وزیر ورزش و امور جوانان ایران، در واکنش به لغو این بازی گفته که فدراسیون فوتبال «طبق قرارداد» درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری «لغو یک‌طرفه بازی» را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد

او در توئیتی مدعی شده که «شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی».

سایت «نورنیوز» نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی نیز از لغو این بازی انتقاد کرده و توئیت کرده است: «فدراسیون فوتبال کانادا در اقدامی سیاسی و غیر ورزشی، بازی دوستانه ایران و کانادا را لغو کرد تا ترجمه‌ی "ورزش نباید سیاسی باشد" از سوی این مدعیان دروغین بر همگان آشکارتر شود!»

***

خبرنامه گویا ـ فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرد که دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی فوتبال ایران را لغو کرده است.

توئیتر فدراسیون کانادا در خبری نوشت که مسابقه تدارکاتی که قرار بود در تاریخ ۱۵ خرداد (۵ ژوئن) برابر ایران به عنوان بخشی از آماده سازی تیم ملی مردان برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد، لغو شده است.

توئیتر فدراسیون کانادا همچنین افزوده است که جزئیات تکمیلی به تمامی خریداران بلیت ارائه خواهد شد.

این خبر در شرایطی منتشر شده است که تیم ملی فوتبال ایران اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام داده بود.

تیم ملی فوتبال ایران همچنین قرار بود ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی کانادا به دیدار ملی‌پوشان اکوادور برود اما این دیدار و نیز بازی این تیم مقابل سنگال هم لغو شدند.

علت لغو این بازی‌ها «فراهم نشدن شرایط میزبانی در کانادا و نبود ورزشگاه» عنوان شده است.

موضوع برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ایران در کانادا با انتقادهای بسیاری از سوی نهادهای مدنی و خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین همراه شد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز گفته بود که دعوت از تیم ملی فوتبال ایران به کشورش «ایده خوبی نبود».

در شبکه‌های اجتماعی برخی از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی و گروهی از مردم شادی خود را از تصمیم فدراسیون فوتیال کانادا در لغو دیدار با ایران ابراز داشته و آن را پیروزی کارزار مخالفان حکومت اسلامی دانستند.

تیم ملی فوتبال کانادا در گروه اف جام جهانی به دیدار تیم‌های ملی بلژیک، کرواسی و مراکش می‌رود. تیم ملی فوتبال ایران نیز در گروه ب جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نخستین دیدار خود، روز ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) مقابل ملی‌پوشان انگلیس پا به میدان می‌گذارد. تیم ملی فوتبال آمریکا و یکی از تیم‌های پلی‌آف اروپا دیگر حریفان ایران در این گروه هستند. تیم چهارم گروه ایران در جام جهانی روز ۱۵ خرداد (۵ ژوئن) مشخص خواهد شد.

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ که در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود برای نخستین بار در طول تاریخ و به دلیل گرمای هوای قطر، در فصل زمستان و نه تابستان برگزار خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy