Saturday, Dec 3, 2022

صفحه نخست » پرتاب کوکتل مولوتف به دفتر دو نماینده مجلس شورای اسلامی

کیهان لندن - غلامرضا منتظری یکی از نمایندگان گرگان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۱۲ آذرماه به خبرگزاری ایلنا گفت تعدادی مهاجم به دفترش در گرگان حمله کردند و آنجا کوکتل مولوتف انداختند.

km.jpgکوکتل مولوتف از ۵۷ تا ۴۰۱

***

وی درباره اینکه آیا مشخص شده این افراد چه کسانی بودند، بیان کرد: «دستگاه‌های نظارتی پیگیر این موضوع هستند.»

رمضانعلی سنگدوینی دیگر نماینده گرگان نیز با تأیید حمله به دفترش در این شهر گفت: «بله این اتفاق افتاد اما خوشبختانه این اقدامات خساراتی در بر نداشت.»

در شبکه‌های اجتماعی نیز ویدئویی از پرتاب کوکتل به سمت دفتر این نماینده منتشر شده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در هفته‌های اخیر بارها در شهرهای مختلف به پایگاه‌های بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مردم در شعارهای خود آنها را «داعش» خود می‌نامند، دفاتر ائمه جمعه و مراجع تقلید، دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در عمل نمایندگان نظام و ولی فقیه هستند، ساختمان‌های حکومتی و حوزه‌های علمیه با کوکتل مولوتف حمله شده است. مقامات انتظامی در چند استان مدعی بازداشت عوامل این اقدامات شده‌اند.

مجتبی رضاخواه نماینده تهران از امضاکنندگان نامه به قوه قضائیه برای صدور حکم اعدام علیه معترضان دستگیرشده در همین ارتباط گفته است «در شبکه‌های اجتماعی خارجی ساخت کوکتل مولوتف و شکنجه تبلیغ شده است!»

واکنش‌های ایذایی علیه وابستگان رژیم که در سرکوب اعتراضات نقش دارند حکومت را نگران کرده است. امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اخیراً در یک سخنرانی بدون اشاره به تأثیر سرکوب‌ها در به خشونت کشیده شدن اعتراضات مسالمت‌آمیز گفت «تیراندازی، چاقوکشی و پرتاب کوکتل مولوتوف دیگر اعتراض و دعوای خانوادگی نیست، جنگ است.»

علی خامنه‌ای که در توهمی بیمارگونه اعتراضات را «توطئه غرب علیه پیشرفت ایران» می‌داند گفته است «بعضی از قدرت‌های غربی مثل آمریکا در رسانه‌هایشان آموزش تخریب می‌دهند، آموزش اغتشاش می‌دهند، درست کردن کوکتل مولوتف یاد می‌دهند، درست کردن بمب دستی یاد می‌دهند. اینها دلیل چیست؟»

حکومت در حالی پرتاب کوکتل مولوتف را «جنگ» علیه نظام می‌داند که افراطیون چپ و راست و مذهبی که همین نظام بر شانه‌ی آنها به قدرت رسید، در زمستان ۵۷ علاوه بر کوکتل با انواع سلاح به مقابله با حکومت وقت پرداختند. روح‌الله خمینی در یک مصاحبه اعتراف کرد که در جریان واردات سلاح به ایران و رسیدن آن به دست شورشیان قرار دارد اما مدعی شد «نمی‌دانم» از کجا آمده!

اینهمه در حالیست که حکومت برای کنترل شهرها با کمبود شدید نیرو روبروست به ویژه‌ اینکه ریزش‌ها و تلفات بالای نیروها و تداوم خیزش ماشین سرکوب را زمینگیر کرده است. اخیراً حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد «برای تأمین امنیت مردم در محله‌ها از ۷۳۷ مؤسسه حفاظتی و مراقبتی با بیش از ۱۰۰ هزار نفر پلیس‌یار (نگهبان مؤسسات انتظام) در بیش از ۱۲ هزار نقطه در سطح کشور بهره‌گیری شده است... کلانتری‌ها پناهگاه مردم هستند!»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy