Saturday, Feb 18, 2023

صفحه نخست » قرار بود که خارج نشینان صدای ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند و نه اینکه آقا بالا سر آنها باشند، محمد جعفری

Mohammad_Jafari.jpgاگر اکنون که موقع گفتن حقیقت است - مانند بسیار از احزاب باد به دنبال نان به نرخ روز خوردن و کیسه دوختن برای خود - ساکت باشیم، خیانت به ملت ایران و نسلها و کسانی است که در جستجوی حق و حقیقت و تعالی هستند:

در مقاله قبلی (1) آمده بود که «با کمی دقت کاملاً آشکار است که در این « من وکالت می دهم» نه تنها دیکتاتوری بلکه تجزیه طلبی بفرمان هم عیان و نهفته است. و خوب مشاهده شد که هدف این «وکالت میدهم» برای مشروعیت بخشی و همکاری آنها با بیگانگان است که یکی از آنها که بزبان آقای رضا پهلوی در نشست جهارنفره بیان کرد اسرائیل است (کارشناسان متخصص در آب و زمین)و نه ملت ایران و حتی در این خیمه شب بازی برای جنبش «زن، زندگی، آزادی» و مبارزین داخل کشور کمترین حقّی در نظر گرفته نشد. در اول این کارزار «من وکالت میدهم» وقتی این کارزار در فضای مجازی راه افتاد، فکر کردند، که تا این کارزار راه بیفتد، ناگهان میلیون، میلیون مردم شتابان بدان خواهند پیوست و با وجود اینکه دراین رابطه فضای مجازی و بویژه رادیو و تلویزیونهای بیگانه پرست هم در تبلیغ و ستایش این خیمه شب بازی کم نگذاشتند و فضای خارج از کشور را پر کرد، با تمامی تبلیغات و مانورهای انجام شده روی آن کمی بیشتر و یا کمتر از سیسصد هزار نفر را در بر نگرفت که این بسیار شکننده و تحقیر آمیز بود.(تبلیغاتچیهای آنها مثل ایران اینترنشنال مدعی است 500 هزار نفر!)

و به جای اینکه به خود بیایند و اشتباه بزرگ خود را بپذیرند، دست به ترفند تازه زده شد و باز تلویزیون ها به راه افتاد و این بار همگام با مصاحبه آقای رضا پهلوی با اسکای نیوز، بی بی سی فارسی در 6 بهمن 1401 در برنامه خود گفت: « شاهزاده پهلوی ولیعهد پیشین ایران در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز از برنامه اش برای مذاکره با چهره های سیاسی چند کشور خبر داد. "در روزهای گذشته کارزاری بنام من وکالت می دهم در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و در آن از آقای رضا پهلوی خواسته اند که رهبری دوره گذار از جمهوری اسلامی را بر عهده بگیرد". مجری نامه از آقای شایان سمیعی پرسید: آقای سمیعی چقدر این کمپین «من وکالت می دهم» در چشم دولتهای غریی مشروعیت می دهد به آقای پهلوی» وی چنین پاسخ داد: در این زمینه ما باید چند امر را بررسی کنیم. 1- شاهزاده رضا پهلوی بعنوان یک چهره شناخته شده سیاسی در بین دولت های غربی شناخته شده هستند و ایشان را می شناسند. و این کارزار فقط کمکی که کرد به این دولتمردان غربی این پیام را رساند که شاهزاده رضا پهلوی صدای مردمی هستند که در حال حاضر صدائی ندارند. البته بحث و گفتگو همیشه سر اینکه آرا چقدر بوده و یا چقدر نبوده هست ولی آن هیچ اهمیتی ندارد. موضوعی که اهمیت دارد این است که در این فرصت کوتاه از اینکه این کارزار آغاز شد، خود ایشان هم گفته بودند که من یکی از افرادی هستم که این کار را انجام می دهیم. این سفر ها شکل می گیرد و نشانگر این هست دولت های غربی واقعاً دارند این فکر را می کنند در دوران گذار از جمهوری اسلامی چه باید بکنند. » (2) اکنون نمی خواهم وارد ماهیت این مقوله«من وکالت می دهم» - چون دیگران حق مطلب را ادا کرده اند - بشوم(3) که سیسصد هزار وکالت آن هم در هم فضای مجازی، در برابر ملتی 85 میلیونی چقدر با ارزش و با اعتبار است که شخصی با یک چنین شعبده ای بتواند به جای ملت ایران با دولتهای بیگانه طرف معامله و گفتگو بشود؟ کی چنین اجازه ای با ایشان داده است؟ خدا داند، حتماً خواب نما شده است.

جالب این است که آقای شایان سمیعی کارشناس می گوید: « اینکه آرا چقدر بوده و یا چقدر نبوده هست ولی آن هیچ اهمیتی ندارد.» بنازم به این کارشناس بی بی سی فارسی. خوب اگر تعداد آرا اهمیت ندارد، پس چه چیزی اهمیت دارد و آقای پهلوی بر چه مبنایی می خواهد از مردم نمایندگی کند؟

دوم: مهم فقط این است که آقای پهلوی با غربی ها گفتگو کند که « در دوران گذار از جمهوری اسلامی چه باید بکنند.» این آقای سمیعی فراموش کرده که اگرگفتگو است که متناوباً آقای پهلوی با سناتورهای آمریکا و کاخ سفید بارها و بارها گفتگو کرده و حتی از "جان مکین" می خواهد که بگوید با سپاه پاسداران چه بکند (4) اینکه این خیمه شب بازی و شعبده بازی«من وکالت می دهم» نیاز به آن نداشت و ندارد.

سوم: جالب تر و مهمتر این است که مجری بی بی سی فارسی از کار شناس می پرسد: «آقای سمیعی چقدر این کمپین «من وکالت می دهم» در چشم دولتهای غریی ها مشروعیت می دهد به آقای پهلوی» و نه در چشم ملت ایران. ملاحظه می شود که هم تلویزیون بی بی سی و هم کارشناس تلویزیون، آنچه برایشان از اهمیت برخوردار است، غربی ها هستند و نه ملت ایران ! گوئی که آن ملت ایران قاق هستند. اینجانب با اطلاعاتی که داشتم قبلاً متذکر شدم که « بسیار محتمل است که لابی ها و نفوذی های جمهوری اسلامی در او رخنه کرده و این خط و خطوط که می دانستند دلخواه او است را به او القا کرده اند. آقای رضا پهلوی و سلطنت طلبان شما مقصر بخش مهمی از خوابانیدن جنبش انقلابی «انقلاب زن، زندگی، آزادی» هستید. من باز به شما می گویم که از این حرکات خود دست بردارید و کاری نکنید که سومین نفر از این خاندان در تاریخ خائن به ملت و مملکت شناخته شوید.» (5) بعد هم معلوم شد که دیگرانی و از جمله آقای حسین لاجوردی هم با اطلاعات و نظرات خود تحلیل کرده اند که این خیمه شب بازی چه اثرات منفی روی جنبش «زن، زندگی، آزادی» گذاشته است. آقای لاجوردی در مقاله خود مخافین جمهوری اسلامی را دسته بندی کرده و آورده است:

«...گروه سوم فرصت طلبان و دانه چینانی هستند که در داخل و بیشتر در خارج از کشور در انتظارند که این جنبش به پیروزی برسد، این رژیم سرنگون گردد و آنها با یک هواپیمای اختصاصی به ایران برگردند و برایشان فرش قرمزی پهن کنند تا آنها بر اسب قدرت سوار شده و چرخه استبداد را دوباره فعال کنند.

با همین انگیزه است که گروه سوم برای دست یابی به اهداف خود تا رسیدن به عُمق دیدگاه هایشان بدون در نظر گرفتن هزینه با ایجاد «تفرقه» تلاش بر مانع تراشی در راه جنبشی متحد که خواست اکثریت قریب به اتفاق مردم است می کنند و خواسته و یا ناخواسته اهداف حکومت اسلامی را تامین میکنند که همان تفرقه و توقف پیشرفت انقلاب مردم است.

هدف این نوشتار بیشتر از گروهای دیگر بر گروه سوم استوار است و بر محور این گروه شکل می گیرد که با امکانات گسترده مالی و مهمتر رسانه ای و با توجه به نگرانی های مردم در داخل کشور دست به اقداماتی می زنند که بسیار ناپخته و نسنجیده و عاری از حداقل های فهم سیاسی است.

موفقیت روزافزون انقلاب «زن زندگی آزادی» که بیشتر از هر چیز دیگری دل نگرانی حامیان حکومت را فراهم آورده بود، به باور من باعث شد تا «من وکالت می دهم» مطرح شود، آگاه به این که با تفرقه ای که بوجود می آورد می تواند به حرکت انقلاب ژینا لطمه بزند که همینطور هم شد. » (6) حرکت میدانی هم همین را حکایت می کند.

همیشه افرادی بوده و هستند که برای مطرح کردن خود دست به شو منشی یا خود را به هر آب و آتشی میزنند. و یا اینکه وقتی غربی ها و در رأس آن آمریکائی برای اینکه در آینده بر بکشند و جزو اقمار خود کنند با چه امکانات و وسایلی او را حمایت و پشتیبانی می کنند. من هم نمونه های قبل و هم بعد از انقلاب سال 57 را که آمریکائی برای آینده آنها را لانسه کرده تجربه کرده ام که چگونه نیروی جانشین تراشی می کنند. اخیراً هم دیده شد که غربی ها با دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای خود چگونه سعی در نیروی جانشین رژیم مطلقه غارتگر به رهبری آقای رضا پهلوی و خانم مسیح علینژاد هستند، بدون اینکه من قضاوتی در مورد خانم مسیح علینژاد داشته باشم به دو مورد که ف.م. سخن، ( یعنی آقای فرهاد مشرق زمينى) (7) آورده را یادآور می شود. ف.م. سخن، در مطلبی تحت عنوان « توصیه به خانم مسیح علی نژاد؛» نوشته: «قطعا، دستگاه تبلیغات جمهوری نکبت، با اشاره به مواردی که قبلا برای ترور خانم علی نژاد مطرح شد و مورد اثبات قرار نگرفت... لذا در چنین مواردی باید تصویر بزرگ را در نظر گرفت و نه جزییات تصویر را.» (8) باز در مطلبی دیگر تحت عنوان

« آش زهر آلودی که موضوع وکالت به شاهزاده، دیگ آن را بر گرداند» آورده است که « علنی شدن موضوع پختن آش مسموم با باد کردن مصنوعی خانم مسیح علی نژاد آغاز شد. مطرح شدن توطئه های سینمایی ترویستی علیه ایشان (که هنوز هم بررسی های پلیسی-جنایی-قضایی آن در امریکا به نتیجه نرسیده) و به دنبال آن ملاقات با مسوولان عالی رتبه ی امریکایی و فرانسوی و در ادامه ی فعالیت های گسترده ایشان، که با گفت و گویی با آقای عبدالله مهتدی در تلویزیون ایران اینترنشنال و قربان صدقه رفتن خلاف عادت او از این رهبر حزب کومه له که به طرز ناجوانمردانه ای خط تجزیه طلبی این حزب را از مردم ایران پنهان می کند و با شیوه ای سخن گفتن مزورانه و خمینی وار، می خواهد مردم را دور بزند، همراه بود، ... و انعکاس تمام خبرهای ریز و درشت مربوط به این بانو، در تلویزیون ایران اینترنشنال (که آخرین آن خبر غش کردن خانم علی نژاد در کنفرانس داووس به خاطر بی خوابی اش بود) همه ی این ها وقتی در ارتباط با موضوع بسیار ساده و غیر طراحی شده از قبلِ «وکالت» به شاهزاده رضا پهلوی قرار گرفت و جمع 8 نفره ای که پیام سال نوی میلادی را به کمک رسانه های ایران اینترنشنالی با عنوان مسخره ی «اتحاد» و «ائتلاف» می خواست لانسه کند» (9)

حتماً می دانید که از اول سال مسیحی 2023 که آن متن منتشره را تعدادی امضاء و آن را منتشر کردند و بعد هم توجیه و تفسیر شد که این حالا فکر اتحاد است و نه ائتلاف و هیچ زد و بند سیاسی پشتش نبوده است (10) اما اکنون فاش می شود که خیر درست زد و بند سیاسی پشت آن بوده است. هنگامی که گردهمآیی هشت چهره سیاسی رضا پهلوی، مسیح علینژاد، گلشیفته فراهانی، نازنین بنیادی، شیرین عبادی، حامد اسماعیلیون، علی کریمی و عبدالله مهتدی، در دانشگاه جرج تاون اعلان شد و بی بی سی فارسی در برنامه 60 دقیقه در 19 بهمن 1401، از آقای امیر صوفیا مهر پژوهشگر فلسفه سیاسی که ظاهراً به نظر می رسد سلطنت طلب است و در زمان ترامپ هم موافق حمله نظامی به ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی بود، سئوالهائی مطرح کرد، آشکار شد که اولاً آقای رضا پهلوی قبلاً با تک تک این افراد گفتگو کرده و این افراد با محوریت آقای پهلوی جمع می شوند و ثانیاً هرگونه مرجع سیاسی متکثر با محوریت ایشان شکل باید بگیرد. ثالثاً وی افزود که به غیر از شاهزاده رضا پهلوی می شود در بقیه افراد چون و چرا آورد و شاهزاده رضا پهلوی یک سرمایه ملی است. (11). برای روشنئی انداختن به این که آقای رضا پهلوی که به زعم آقای صوفیا مهر و همفکران وی، چه نوعی از سرمایه ملی است، باید مختصر به پیشینه این خانواده توجه شود.

آقای رضا پهلوی از خانواده ای است که دو کودتا در این خانواده علیه ملت ایران صورت گرفته است:

1- وقتی احمدشاه به انگلستان سفر کرد، در انگلستان مورد استقبال وسیع و گرم قرار گرفت. اما وقتی احمد شاه جوان در کاخ بوکینگهام حاضر نشد که قرارداد قرارداد ۱۹۱۹ که انگلیسها آن را با وثوق الدوله منعقد ساخته بود، امضا کند ناصر الملک همان شب به او گفت کار خود را خراب و پادشاهی را از دست دادی و احمد شاه هم به او پاسخ داد اگر در سوئیس کلم فروشی کنم، بهتر است این قرار دا د خیانت بار را امضاء کنم. (12) چون احمد شاه حاضر نشد که به خواسته انگلسی ها تن دردهد و خلاف اختیارات خود بر خلاف قانون اساسی عمل کند، همچنانکه ناصر الملک همان شب به او گفت، اسباب سرنگونی او را فراهم آوردند و کودتا انجام شد و رضا خان میر پنج را برای اهداف خود ، به پادشاهی رساندند و شد رضا شاه. وقتی هم از نظر اربابان خود تاریخ مصرفش به پایان رسید، او را با خفت و خواری تعبید کردند که بنابر قولی، پیش از سوار شدن به خودرو برای رفتن به تبعیدگاه، درکاخ گلستان درتالار آینه، و بنابر قول دیگری، درکرمان، رضا خان،درحال قدم زدن،مرتب زمزمه می کرده است:«اعلیحضرت قدر قدرت قوی شوکت. بعد هم خود، به خود می‌گفته‌است: زکی! » من در این مختصر قصد ندارم که به انواع و اقسام جنایانتی که مرتکب شده بپردازم. بعد از پدر بنا به گفته خود محمد رضا شاه و در حقیقت انگلسی ها او را به پادشاهی رساندند. (13)

2-اوایل سلطنت، محمد رضا شاه، در ظاهر، چنان وانمود می‌کرد که حامی ملت ایران است و موافق قانون مشروطه عمل می‌کند و خواهد کرد. ملت و سیاسیون هم با چشم دیگری به او نگاه می‌کردند. مثل بعضی از امروزی‌ها که می‌گویند بر گذشته صلوات، آن‌ها هم گفتند: گذشته گذشته است - برگذشته‌ها صلوات! نتیجه این شد که این شاه جوان، «حافظ قانون مشروطه و حکومت قانون»، بتدریج ماهیت خود را نمایان کرد. وقتی نهضت ملی ایران، قدرت‌طلبی او را متوقف کرد. اوبی‌قرار استبدادگری بود و برضد نهضت ملی شدن نفت، پیشنهاد کودتای نظامی برضدحکومت مصدق را به امریکائی‌ها داد و با بیگانگان و کودتاگران بر ضد حکومت ملی دکتر محمد مصدق همگام و همراه شد. ثمره نامیمون وتلخ کودتای 28مرداد 1332 این باربا چهرۀ اصلی خود به تخت سلطنت مطلقه باز گشت و یک روز پس از باز گشت، در ملاقات با کرومیت روزولت خطاب به وی گفت: «من تاج و تختم را مدیون خداوند، ملتم، ارتش و شخص شما هستم» (14)

وقوع انقلاب و سقوط نظام دیکتاتوری شاهنشاهی و سرقت انقلاب توسط آقای خمینی و بعد خمینسم را باید در کودتای 28 مرداد 32 و به زیر کشیدن دولت قانونی و ملی دکتر مصدق ریشه یابی کرد. اگر شاه در برانداختن حکومت ملی مصدق و در کودتای 28 مرداد شرکت نمی کرد، کسی متعرض سلطنت او نبود. وقتی از ایران گریخت، نوشت مرا مثل موش مرده بیرون انداختند. او با تکیه بر سرنیزه و با اتکاء به خارجی‌ها، صدا به هل من مبارز، بلند می‌کرد. در برابر اربابانش ذلیل بود. چنان خود را حقیر می‌دید که وقتی از ایران گریخت، در مصاحبه‌ای گفت: جرج براون و ویلیام سولیوان که قبلاً وقتی شرفیاب می‌شدند تا کمر خم می‌شدند و ادای احترام می‌کردند، ولی این بار دم درب ایستاده و به ساعت خود نگاه می‌کردند و می‌گفتند اعلیحضرت کی از ایران خارج می‌شود.

3-در اینجا نمی خواهم به اخلاق خانوادگی و جنسی شاهنشاه، (15) چگونگی حفظ تمامیت ارضی ایران در زمان محمد رضا شاه (16) و یا اینکه حتی او نمی فهمید که موازنه منفی و یا عدمی چیست (17) اشاره کنم. بسیار مختصر به این حامی به اصطلاح زنان ایران اشاره می رود:

بخشی از مصاحبه شاه با اوریانا فالاچی در باره زنان در سال ۱۹۷۳

«شاه: در زندگی یک مرد، زنان تنها در صورتی به حساب می آیند که زیبا و برازنده باشند و بدانند چگونه زنانه بمانند و ... آزادی کسب و کار زنان مثلاً. این فمینیستها چه می خواهند؟ چه می خواهید؟ در واقع، می گویید برابری؟ من نمی خواهم بی ادب به نظر برسم ولی... می توانید در برابر قانون برابر باشید، اما معذرت می خواهم که اینرا می گویم، نه در توانایی

اوریانا فالاچی: ما نیستیم؟

شاه: شما هرگز یک میکلانژ یا یک باخ بوجود نیآورده اید. حتی یک آشپز سرشناس. و از عدم فرصت صحبت نکنید. شوخی می کنید؟ فرصت نداشتید به تاریخ یک آشپز بزرگ عرضه بکنید؟ شما هیچ چیز بزرگ تولید نکرده اید. هیچ چیز! بمن بگویید چند تا زن که قادر باشند حکومت کنند را، شما در مصاحبه هایتان دیده اید؟» (18)

بخشی از مصاحبه باربارا والتر(19) با شاه و فرح در فوریه ۱۹۷۷. این اولین باری بود که شاه و فرح با هم در یک مصاحبه شرکت می کردند. گرچه ظاهراً زوجی مدرن می نمایند، اما نگاه شاه به زن، نگاه دون انسان در این مصاحبه بروشنی آشکار میشود.

«باربارا والترز: آیا شما فکر می کنید که زنان با مردان برابرند؟

شاه: برابری در حقوق بشر؟ خوب بله، البته

باربارا والترز: خیلی خوب، شما به زنان در کشور خود حقوق انسانی آنها را داده اید؛ آیا هوش زنان برابر با مردان است؟

شاه: خوب مواردی وجود دارد... البته همیشه استثنا وجود دارد، و می توانید زنان خارق العاده را پیدا کنید، اما

باربارا والترز: اینجا و آنجا...

شاه: بله، اما به طور متوسط... دوباره تکرار می کنم، کجا یک دانشمند برتر تولید کرده اید؟

باربارا والترز: خانم کوری

شاه: این یکی است

باربارا والترز: اما ما برای پیشی گرفتن از این دیدگاه مشکل زیادی داریم. آیا فکر می کنید همسرتان یکی از این استثناهای نادر است؟

شاه: بستگی دارد، به چه معنا ...» (20)

4-ممکن است گفته شود که همۀ اینها مربوط به پدر بزرگ و پدرش است و چه ربطی به رضا پهلوی دارد؟ این درست است، اما هر فرزندی ریشه در آبشخور خانواده و تربیت خانودگی خود دارد. از این می گذرم و برای اینکه به عمق باطنی آقای رضا پهلوی پی ببرید، به این قسمت از مصاحبه وی توجه کنید:

« اگر کسانی که واقعاً اهمیت می دهند به نهاد پادشاهی در کشور ما، قبل از هر چیز باید یک چیزی را دقت بکنند چیزی که اصولاً از کشورمان آمده، بازی شطرنج را می خواهم مثال یزنم: توبازی شطرنج مهمترین مهره آخرین مهره ایکه باید دست بخورد و اگر آن مهره از بین برود بازی را باخته ایم، مهره چیه؟ مهره شاه! شاه است دیگه. شاه که نقش پیاده را بازی نمی کند نقش رخ و نقش وزیر را که بازی نمی کند» (21) متن صریح است که وی نه به دموکراسی و حقوق برابر همه آحاد مردم معتقد است و بلکه خود را از ژنی برتر و والاتر و جدای از مردم می داند و افزون بر این در نظر و ذهن وی مردم را به مثابه پیاده نظام شطرنج می داند، که حتی رخ و وزیر و سربازان و همه مهم برای حفظ و نگهدار شاه آفریده شده اند و نه بیشتر. و برای اینکه بیشتر به رفتار و اخلاق و سقوط رضا پهلوی پی ببرید، به این گفتگوی خلبان ارتش شاهنشاهی شاپور شاهرخی صدر گوش فرا دهید.(22)

5- آقای رضا پهلوی از خانواده ای مسئله دار که هم پدر یزرگ و هم پدر، تحقیر شده از ایران بیرون رانده شده اند. و این تحقیر و خفت در این خانواده اثرات منفی خود را گذاشته است. افزون بر این دو شاهزاده لیلا وعلیرضا پهلوی در این خانواده دست به خود کشی زده اند. و آقای رضا پهلوی همۀ این ها را مطلع ودیده است و نمی شود گفت که از جمله خانم فرح دیبا و رضا پهلوی دچار بحران نباشند.

6-بنا بر گفته ها و نوشته ها، تاج‌الملوک آنقدر همسر قدرتمند رضاشاه که در اوايل فروردين 1358فوت می کند، جنازه اش «با کمک شهرداري نيويورک و در ضمن خاکسپاري افراد معتاد، ولگرد، بي‌خانمان و جنازه‌هاي فاقد هويتي که هر روز و شب در گوشه و کنار بندر نيويورک کشف مي‌گردند بدون هيچگونه مراسمي در گور دسته‌جمعي و بي‌نام و نشان مخصوص اين افراد به خاک سپرده شد.» (23)

و آخرین نکته اینکه در مورد واگذاری امور به اشخاص نبایستی خوش باور و ساده‌اندیش بود که خوش باوری و ساده‌اندیشی در مورد واگذاری امور به اشخاص، در امر مبارزه خطرناک و ضررهای جبران‌ناپذیری ببار می‌آورد. لاجرم در مورد واگذاری امور به اشخاص بایستی گذشته وپیشینه آنها به دقت مورد بررسی قرار گیرد زیرا هیچ‌کس قادر نیست در طولانی مدت طرز تفکر و رفتار و کردار خود را پنهان کند و نه اینکه به حرفهای زیبا و خوش خط و خالِ حالِ آنها بسنده کرد. زیرا انسانی که امروز مسئولیت امور مهمی را به گردن می‌گیرد. اگر توجه کنید، مشاهده می‌کنید که وی مطابق با طرز تفکر، اندیشه و آرزو و خواسته ‌هایش وقتی قدرت به دست آورد اگر بتواند عمل می‌کند. و اما این جمع هشت نفره که در صدد رهبر سازی و نیروی جانشین بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی هستند. همۀ اینها بر گرد آقای رضا پهلوی و به رهبری او جمع شده اند. می شود حدس زد که اگر چنین شخص مسئله داری با تحقیر و خواری که هم پدر بزرگ و هم پدر ملت ایران دیده و از ایران بیرون رانده شده اند، اگر روزی به قدرت برسد، چه بر سر ملت ایران خواهد آورد. شما در طول زمانی که خیمه شب بازی «من وکالت می دهم» را افتاده تا به امروز دقت کنید، مشاهده می شود که مخاطبین اصلی دولتها غربی به رهبری آمربکا است و نه ملت ایران.

این هشت نفر قادر نیستند که درک کنند نیروی جانشین و رهبری دوران گذار آز آن کسانی نظیر نسرین ستوده، نرگس محمدی، بهاره هدایت، ابوالفضل قدیانی،هاشم آغا جری، جعفر پناهی، کیوان صمیمی و...است که که در طول سالیان با رژیم مطلقه غارتگر، مبارزه مستمر داشته اند وهمچنین ده ها هنرمند وحقوقدان زندانی دردمند و نیز کسانی که در جنبش «زن زندگی آزادی» وارد میدان شده مبارزه شده اند که گویی نزد اینان اصلاً وجود خارجی نداشته و ندارند و فقط برای این به مبارزه برخاسته اند که اشخاص و گروه های فرصت طلب را در خارج از کشور آلترناتیو و نیروی جانشین قرار دهند. در ابتدا قرار بود که خارج نشینان صدای ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند و نه اینکه آقا بالا سر آنها باشند و نه اینکه رهبری دوران گذار و نیروی جانشین جمهوری اسلامی باشند و از جانب ملت ایران با دولتهای بیگانه به گفتگو بنشینند و کمک دریوزگی کنند که آنها به دست آنها به نوعی جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

تا به امروز از دید من همین اندازه هم که این هشت نفر عمل کرده اند آب به آسیاب جمهوری اسلامی ریخته اند و به ایجاد تفرقه و خاموش شدن جنبش حد اقل در حال حاضر شده اند. در نوبت بعد اثرعمل این هشت نفر در جنبش و هدف آنها و نیز هدف از حمایت غربی ها به رهبری آمریکا از این آلترناتیو ساز و نیروی جانشین، توضیح داده می شود.

محمد جعفری 23 بهمن 1401

mbarzavand@yahoo.com

نمایه و یادداشت:

1-https://news.gooya.com/2023/02/post-72964.php

2-https://youtu.be/TQdeNk52ntk

3- از جمله نگاه کنید به مقاله کمپین "خود صغیر پنداری"، وکالت سیاسی و صنعت "بیعت گیری" از آقای مهرداد درویش پور https://news.gooya.com/2023/01/post-72649.php

4-https://www.youtube.com/watch?v=G3pErvWOMRA و از جمله نگاه کنید بهگفت و گوی رضاپهلوی با Andrea-Claudia Hoffmann با نام „Ob ich die Krone tragen werde, hängt vom Willen des Volkes ab" در تارنمای هفته نامه آلمانی فوکوس آنلاین در روز هفتم ژوئن ۲۰۱۲ به چاپ رسیده و برگردان فارسی آن، در تارنمای ایران در جهان که دربرگیرنده برگردان فارسی نوشتارهای آلمانی است، در تاریخ ۱۰ ژوئن آمده است

5- مقاله « این جنبش، دست دموکراسی خواهان دروغین و قدرت طلبان را باز کرده و همچنان باز میکند! »

https://news.gooya.com/2023/01/post-72654.php

6-

https://news.gooya.com/2023/02/post-72957.php

7-https://news.gooya.com/2017/08/post-6090.php

8-https://news.gooya.com/2023/01/post-71994.php در تاریخ Jan 5, 2023.

9-https://news.gooya.com/2023/01/post-72670.php در تاریخ Jan 25, 2023

10-مصاحبه خانم شیرین عبادی در 16 دی 1401 ، با آقای مهدی فلاحتی

https://www.youtube.com/watch?v=nXT8CBkI_bY و نیز توضیح آن مصاحبه در

https://news.gooya.com/2023/01/post-72654.php

11- https://www.youtube.com/watch?v=W6Ei3IY_Ie0 ؛ مجری بی بی سی فارسی در برنامه 60 دقیقه در 19 بهمن 1401از آقای صوفیا مهرسئوال کرد: «خود افرادی که قرار است دور هم جمع شوند، اسم ائتلاف را رویش نگذاشته اند و گفته اند همبستگی: ج: «ببینید این ائتلاف نیست منتها همچنانکه اسمش را گذاشته اند همبستگی یا همصدائی، شاهزاده رضا پهلوی پیش از این، با هر کدام از این افراد جداگانه گفتگو کرده است. منتها آن اتفاق که الآن افتاده جنبه آشکار و عمومی و علنی آن است و جنبه نمادین آن است. این افراد در یک پلت فرمی به هر حال یک تیک تنگ است، یک تیک تنک آمریکائی هست البته با پشتیبانی بعضی از تینک تنک های آمریکائی در مورد آینده ایران صحبت می کنند، هم مورد شناسائی کشورهای خارجی قرار بگیرد، هم بتواند کمک های خارجی جمع کند که ضروری اند.» باز مجری از ایشان پرسید: «آیا شما فکر می کنید این افراد که جمع شده اند می توانند نمایندگی بکنند اقشار مختلف را که به آن اهدافی که می گویند برسند؟ » وی پاسخ داد: « می شود در مورد ترکیب این جمع صحبت کرد منتها در اینکه این افراد به غیر از شاهزاده رضا پهلوی که به نظر من یک سرمایه ملی است می شود در بقیه افراد چون و چرا آورد. نمی شود گفت بله و یا خیر! باید هر کدام به صورت مورد بحث کرد.» مجری باز از ایشان پرسید: این افراد به نوعی حول او شکل گرفته اند؟ ایشان هم گفت: « طبیعی است. چونکه شاهزاده پهلوی مهمترین شخصیت سیاسی خارج از جمهوری اسلامی است و هرگونه مرجع سیاسی متکثر با محوریت ایشان شکل بگیرد.»

12- محمدتقی بهار. تاریخ مختصر احزاب سیاسی ایران. ج 1، ص 38. علاوه براین نگاه کنید به کتاب

Wright, Denis: The English Amongst the Persians - During the Qajar Period

13- اول آمریکائی ها قصد داشتند که یک ارتشی را رئیس جمهور کنند ولی انگلسی ها رأی آمریکائی را زدند و گفتند با اشرف اطلاعاتی که ما از ایران داریم، خوب است که پسرش پادشاه بشود و آمریکائی هم قبول کردند.

14- جنبش ملی شدن صنعت نفت و کودتای 28 مرداد، سرهنگ غلامرضا نجاتی،- شرکت سهامی انتشار- 1366 - چاپ سوم، ص 481.

15-نگاه کنید به کتاب آیا می دانید که چرا چنین رژیمی برپاست؟ چاپ دوم در سایت ص 479-476

http://mohammadjafarim.com/wp-content/uploads/2019/04/Aya-Midanid-2nd-Edition.pdf

16- همان سند، ص480؛ بار اول در معاهده سال 1333که با اتحاد جماهیر شوروی منعقد کرد، قریه فیروزه و زمینهای اطراف آن و نقاط دیگری در طول مرز بین ایران و امپراطوری روسیه را به آن واگذار کرد(24) و سپس بحرین که بر طبق قانون تقسیمات کشوری، استان چهاردهم ایران نامیده می‌شد، بر وفق سناریوی طراحی شده بیگانگان در سال 1350 رسماً از کشور جدا شد.

17- حتی نمی توانست بفهمد که سیاست موازنه منفی یعنی اینکه ما در عین حالی که با تمامی کشورها رابطه و داد و ستد های مختلف داریم ولی سرنوشت ملت ایران باید به دست ملت ایران در تهران تعیین شود و نه در واشنگتن، لندن و یا مسکو و یا هر جای دیگر . با وجودی که می داند وجودی که اذعان می کند که «مصدق رسماً بيانگر احساسات ملى ضداستعمارى و ميهن دوستانه ايرانيان است، می گوید علت عدم اعتماد خود به مصدق را "سياست موازنه منفى" معرفی می کند: «علت عدم اعتماد من به مصدق آن بود كه در گذشته تناقضهاى بسيارى ميان گفتار و كردارش مشاهده كرده بودم. مصدق رسماً بيانگر احساسات ملى ضد استعمارى و ميهن دوستانه ايرانيان بود و اعلام مى‏داشت كه بايد از اعطاى هرگونه امتياز به خارجيان اجتناب كرد و اين رويه را "سياست موازنه منفى" مى‏ناميد و در حقيقت بزرگترين نقطه ضعف او همين منفى بودن در همه شئون بود.»؛ پاسخ به تاريخ، محمدرضا پهلوى، ص 67.

18-https://enghelabe-eslami.com/index.php/component/content/article/21-didgagha/tarikhi/49991-2022-12-31-13-53-14.html?Itemid=0

19- باربارا والترز اسطوره تلویزیون آمریکایی در سال 2022 در ۹۳ سالگی درگذشت. او در سال ۱۹۷۶ اولین زنی بود که اخبار شبانه "ABC Evening News" را ارائه کرد. باربارا والترز با همه روسای جمهور ایالات متحده از ریچارد نیکسون گرفته تا باراک اوباما، رهبران خارجی مانند شاه، صدام حسین، انور السادات و فیدل کاسترو، دالایی لاما یا حتی افراد مشهور دیگری مانند بت دیویس و آنجلینا جولی مصاحبه کرده بود. او در سال ۲۰۱۴ پس از بیش از ۵۰ سال کار در تلویزیون در سن ۸۴ سالگی خداحافظی کرده بود. وقتی در سال ۲۰۱۴ تلویزیون را ترک کرد، گفت که خوشحال است که در حرفه ای پیشگام بوده است که مدت ها مختص مردان بوده است.

20-https://enghelabe-eslami.com/index.php/component/content/article/21-didgagha/tarikhi/49991-2022-12-31-13-53-14.html?Itemid=0

21-https://m.youtube.com/watch?v=a8YkdMik768

22-https://youtu.be/ZgSvKzx6-yY

23- نوشته‌‌هاي مشترک مليحه خسروداد، تورج انصاري، محمودعلي باتمانقليچ.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy