Monday, Mar 11, 2024

صفحه نخست » حاجی فیروز نفی حاج آقاست!

vahdatkhah.jpgاحمد وحدت خواه - ویژه خبرنامه گویا

به گفته مهرداد بهار، اسطوره شناس ایرانی، حاجی فیروز را با جشن‌های باستانی ایرانیان و از قهرمانان شاهنامه می شناسند. در افسانه‌ها آمده است، سیاوش با گذر از آتش دوباره متولد می‌شود و زنده شدن او نماد «نوزایی» زندگی با رسیدن بهار است. لباس قرمز حاجی فیروز هم نماد روی آوردن به شادی است. چهره سیاه او هم پایان سیاهی زمستان است.

برخلاف روزگار گذشته که در آن رفتن به مکه و حاجی شدن نمادی از رسیدن یک مسلمان به درجه ای از اخلاق برتر انسانی و اخلاص در میان خانواده و خویشاوندان پیش از ترک دنیای مادی بود، ۴۵ سال آزگار است که هر قاتل و دزد و جنایتکار فاسدی را که جمهوری منحوس اسلامی با خود به ارمغان آورده «حاج آقا» صدا می زنند.

حتی اخیرا در جریان بازدید از یک نمایشگاه ظاهرا ویژه تولید ابزار صنعتی، مسول یک غرفه در مقابل دوربین خبرگزاریها سرکرده اشرار حاکم بر میهن یعنی علی خامنه ای را با لقب «حاج آقا» خطاب می کند، چون خواسته یا ناخواسته به راستی او را لایق آن محسوب می کند.

هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی از دو دختر با لباس حاجی فیروز در منطقه تجریش در رسانه های اجتماعی منتشر شد که در آن با رقص و موسیقی فرا رسیدن نوروز را گرامی می داشتند.

حالا به گفته خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه، به دستور دادستانی تهران، این دو نفر به جرم «هنجارشکنی» بازداشت و پرونده قضایی برای محاکمه این دو دختر جوان در این‌خصوص تشکیل شده است.

کارل مارکس مبنای تحولات جامعه انسانی را جنگ طبقاتی معرفی کرده است. ای کاش این فیلسوف آلمانی زنده بود و به پوچ بودن تئوری خود حداقل در میهن مصیبت زده ما پی می برد و می دید که نبرد طبقاتی امروز ملت ایران با حاکمان بربر و ارتجاعی خود به داشتن حق رقصیدن و خندیدن و شاد بودن تنزل پیدا کرده است.

چون آنها می خواهند «حاجی فیروز» به جای «حاج آقا» رهبر کشورشان باشد!

نوروزتان پیروز!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy