Tuesday, Aug 6, 2024

صفحه نخست » آخرین اخبار از تدارکات منطقه ای برای حمله تلافی‌جویانه ترور هنیه

usmeeting.jpgاسرائیل: حملات ایران و حزب الله بدون پاسخ نخواهد ماند

وزارت امور اسرائیل در سندی که در اختیار سفرای خود در سراسر دنیا قرار داده است، زمینه را برای پاسخ احتمالی اسرائیل به حملات پیش بینی شده ایران و حزب الله فراهم کرده است.

:::

مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که جلسه صحن علنی روز چهارشنبه ۱۷ مرداد به دلیل گرمای هوا و تعطیلی ادارات استان تهران، لغو شده است

:::

حسن نصرالله: پاسخ ما به اسرائیل در راه است، چه به‌تنهایی و چه با متحدانمان

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «پاسخ ما [به اسرائیل] در راه است، چه به‌تنهایی و چه با متحدان ... ایران و سوریه الزامی برای ورود به جنگ ندارند اما باید از ما حمایت کنند.» او افزود: «پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل قوی و موثر خواهد بود.» دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: «حوثی‌های یمن موظف هستند به حمله اسرائیل به حدیده پاسخ دهند.»

مقامات آمریکا از جابجایی سکوهای پرتاب موشک توسط ایران خبر دادند

روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس گزارش داد که ایران در روزهای اخیر سکوهای پرتاب موشک را جابجا کرده و تمرینات نظامی انجام داده است. به نوشته این روزنامه، این جابجایی ممکن است همانطور که به طور گسترده گزارش شده نشان دهنده آماده شدن برای انجام یک حمله در روزهای آینده باشد. این گزارش می‌گوید که مقامات آمریکایی از میزان نقش حزب الله در واکنش احتمالی جمهوری اسلامی به کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران، که ساعاتی پس از کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی این گروه لبنانی که از سوی بسیاری از کشورها تروریستی شناخته می‌شود، اطلاعی ندارند.

مقامات دولت بایدن می‌گویند در حال کار برای آماده‌سازی جهت مقابله با حملات احتمالی و فشار دیپلماتیک علیه جمهوری اسلامی و حزب‌الله هستند

این مقامات گفتند که بایدن و هریس مطلع شدند که اطلاعات آمریکا سناریویی را پیش‌بینی می‌کند که شامل دو موج حملات است؛ یکی از طرف حزب‌الله و دیگری از طرف جمهوری اسلامی و چندین نیروی نیابتی دیگر آنها. اما هنوز مشخص نیست که چه کسی ابتدا حمله خواهد کرد و چه نوع حمله‌ای انجام خواهد داد.

:::

محمدصالح جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی کشور: اگر در جریان پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل، آمریکا و اروپا از این کشور حمایت نظامی کنند، نیروها و منافع‌شان هدف خواهند بود

:::

وزیر خارجه لبنان: ما در تلاشیم تا از پاسخ حزب‌الله که ممکن است به جنگ گسترده‌تری منجر شود، جلوگیری کنیم

:::

یوسف قربانی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی: استراتژی دفاعی ما بر اساس آیات قرآنی است و در برابر دشمنان هیچ رحمی نداریم

:::

ائتلاف چند ملیتی به اسرائیل هشدار داد که پاسخ به حمله احتمالی را محدود کند

به گزارش رادیو تلویزیون عمومی «کان» در اسرائیل، مقامات ائتلاف چند ملیتی به رهبری ایالات متحده - که ظاهراً در حال آماده شدن برای کمک به اسرائیل در دفع حمله مورد انتظار جمهوری اسلامی هستند - پیشاپیش به اسرائیل هشدار داده‌اند که پاسخ‌اش به چنین حمله‌ای خیلی شدید نباشد. بنابر این گزارش این مقامات که ناشناس هستند به تصمیم‌گیران در اورشلیم گفته‌اند: «فشار نیاورید» و «قبل از اینکه متقابلا حمله کنید، خوب فکر کنید. هدف [از هر اقدامی] این نیست که در پایان روز به یک جنگ همه جانبه منتهی شود.»

رویترز: پوتین از خامنه‌ای خواسته در حمله به اسرائیل، از کشته شدن غیرنظامیان اجتناب کند

دو منبع بلندپایه ایرانی به رویترز گفتند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه از علی خامنه‌ای خواسته است تا پاسخ به ترور اسماعیل هنیه محتاطانه باشد و از کشته شدن غیرنظامیان اجتناب کند. به گفته این منابع، این پیام را دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار روز دوشنبه با یکی از مقام‌های جمهوری اسلامی منتقل کرده است.

جمهوری اسلامی از خط قرمز اسرائیل برای حمله به آن عبور نمی‌کند

منشه امیر، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه درباره تحولات منطقه به ایران‌اینترنشنال گفت به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در حمله احتمالی به اسرائیل با احتیاط عمل کند و فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهد.

به گفته او، تهران می‌داند که کشته‌ شدن شهروندان یا آسیب‌ دیدن اماکن غیرنظامی، خط قرمز اسرائیل است.

امیر درباره آمادگی‌ها برای حمله‌های غافلگیرکننده گفت: «اسرائیل منتظر است و سخنگویان پشت جبهه اسرائیل به مردم توصیه کرده‌اند به زندگی عادی‌شان ادامه دهند.»

او همچنین به حمله شامگاه دوشنبه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی از طریق این حمله که از سوی گروه‌های نیابتی‌اش انجام گرفت، می‌خواهد میزان گرمی آب را بسنجد و ببیند دولت بایدن چه واکنشی نشان خواهد داد.

سناتور جمهوری‌خواه به دولت بایدن: آمریکا باید از اسرائیل در جنگ با تروریست‌ها به‌طور کامل پشتیبانی کند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، تام کاتن، از رویکرد دولت جو بایدن در برابر جمهوری اسلامی و اسرائیل انتقاد کرد و به کنایه گفت، تعجبی ندارد که حکومت ایران می‌خواهد جو بایدن و کامالا هریس چهار سال دیگر در قدرت بمانند. اشاره او احتمالا ارزیابی اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکا است که می‌گوید جمهوری اسلامی می‌خواهد از طریق اقدامات دخالت‌آمیز و کارزار نفوذ خود، به تلاش‌های انتخاباتی دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه بایدن آسیب بزند.

او اضافه کرد، ایالات متحده «باید از متحد خود پشتیبانی کامل کند، نه آن که دستش را در جنگ با تروریست‌ها ببندد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy