پنجشنبه 22 آبان 1382

اثري منتشر نشده از احمد شاملو منتشر مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ادب
مدير انتشارات مازيار، از انتشار يك ترجمه منتشرنشده از احمد شاملو ـ شاعر و مترجم معاصر ـ خبر داد.
مهرداد بابك در گفت و گو با خبرنگار بخش ادب ايسنا (خبرگزاري دانشجويان ايران) افزود: اين كتاب ترجمه رمان معروف و بحث برانگيز ميخاييل شولوخف ـ نويسنده روسي برنده‌ نوبل ادبي ـ است كه در اغلب آثارش به توصيف فضاي اجتماعي جامعه روسيه تحت تاثير سوسياليست‌ها مي‌پردازد.
وي گفت: عنوان اين كتاب “دن آرام” است كه قبلا با ترجمه شخص ديگري و ازسوي يك ناشر ديگر منتشر شده بود.
انتشارات مازيار كه به‌تازگي شش عنوان كتاب را با نام‌هاي ”تغذيه و ورزش مردان مريخي و زنان ونوسي” از جان گري ـ نويسنده كتاب مردان مريخي و زنان ونوسي ـ با ترجمه محمد تقي فرامرزي، ”برخورد تمدن‌ها چالش سنت و مدرنيته” از برنارد لوييس و كارن آرمسترانگ با ترجمه غلامحسين ميرزا صالح، ”زمينه جامعه‌شناسي كار” تاليف كيت گرنيت با ترجمه پرويز صالحي، ”فلسفه در عمل مدخلي بر پرسش‌هاي عمده” از ادم مورتون ترجمه فريبرز مجيدي، ”توسعه و نابرابري” تاليف محمد جواد زاهدي و ”امداد معلولين” تاليف ديويد ورلز با ترجمه
ايرج ديهيمي را منتشر كرده است، درباره كتاب اخير مي‌گويد: اين كتاب را هيچ كجا حمايت نكرد؛ مثلا مراكز بهزيستي كه به اين گونه كتابها نياز دارند، از اين اثر نسخه‌اي خريداري كردند و اين متاسفانه برمي‌گردد به شرايط فرهنگي و بي‌توجهي به امور فرهنگي در كشورمان.

// يك عنوان عجيب و غريب براي يك مجموعه شعر
”نگوييد كه نگفتم” اولين مجموعه شعر مستقل محمد هدايت، به زودي منتشر مي‌شود.
هدايت ـ شاعر اين مجموعه ـ در توضيح بيشتر به خبرنگار بخش ادب ايسنا گفت: اين مجموعه در قالب سپيد است. در اين مجموعه سعي كرده‌ام از فضاهاي كلاسيك سالهاي ‌٦٣ و ‌٦٤ كه شعرهايم را دربرگرفته بودند، فاصله بگيرم.
هدايت كه تا قبل از چاپ اين مجموعه آثارش را در مطبوعات منتشر مي‌كرده است، درباره ويژگي اين مجموعه يادآور شد: فكر مي‌كنم خروج از ادبيت زبان و گرايش به سمت محاوره و طنز، از خصوصيات اين مجموعه باشد.
او افزود: با اين اوضاع مجموعه‌هاي شعر، كمتر خواسته‌ام كتابي منتشر كنم و اغلب آثارم در كتابهاي ديگر ديده مي‌شود. مثلا مجيد شفق در دوبيتي‌هاي امروز يا بهمن ساكي در غزلياتي از شاعران امروز آثاري از مرا گنجانده‌اند.
به گفته محمد هدايت ناشر كتاب، انتشارات رسش مي‌باشد و هم اكنون در حال گردآوري مجموعه مقاله‌ها و نقدهايي است كه در مطبوعات بر روي آثار شاعراني چون بهزاد خواجات، علي عبدالرضايي و مهرداد فلاح نوشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1238

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اثري منتشر نشده از احمد شاملو منتشر مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.

اثري منتشر نشده از احمد شاملو منتشر مي‌شود.
http://news.gooya.com/culture/archives/001732.php...
Links
November 13, 2003 10:16 AM

Copyright: gooya.com 2016