سه شنبه 2 دي 1382

مراسم بزرگداشت نيمايوشيج در خانه هنرمندان برگزار مي شود، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
هم‌‏زمان با سال‌‏روز وفات شاعر نامي معاصر ايران نيمايوشيج طي دو روز مراسم بزرگ‌‏داشتي در خانه هنرمندان در تاريخ 11 و 12 ديماه برگزار مي‌‏شود .
به گزارش خبرنگارادبي ايلنا، بهروز غريب‌‏پور مدير عامل خانه هنرمندان ايران و يكي از اعضاي ستاد برگزاري اين مراسم بزرگداشت در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: نيما چه موافق آن باشيم و يا مخالف آن يك نام مطرح در زميه شعر فارسي است , نيما شعرفارسي را به بعد و قبل خودش تقسيم كرده است.
وي در ادامه با اشاره به اين موضوع كه هنوز از بخشي از افكار نيما در جامعه مطرح نشده است گفت: نيما در تمام هنرها انديشه‌‏اي ژرف داشته است به طوري كه در هنري مانند تئاتر به تحول زبان بسيار تاكيد داشته است.
عريب پور ادامه داد: در اين رابطه مي‌‏توان نكات بسيار ارزشمندي را پيداكرد كه اگر به آن نگاه دوباره بكنيم هم جنبه‌‏هاي آموزشي دارد و هم مي‌‏تواند تحولي در زبان صحنه باشد ضمن اين كه يادآوري آئين‌‏ها، و رقص‌‏هاي محلي مازندران توسط نيما مي‌‏تواند علاقه‌‏مندي نيما به تئاتر را به وضوح نشان دهد.
غريب‌‏پور با اشاره به ويژگي‌‏هاي ديگر نيما يوشيج افزود: نيما نه تنها توانست در زمينه شعر انقلابي ادبي به‌‏پاكند بلكه توانست ايده‌‏هاي مختلفي را در زمينه تحول در زبان تئاتر به وجود آورد.
مدير عامل خانه هنرمندان درادامه گفت: متاسفانه طي اين سال‌‏ها برگزاري مراسم بزرگداشت و پاسداشت كمتر در جايي اتفاق افتادده است و بدنيست كه ما در سالروز تولد و يا فوت چنين مشاهيري از آن‌‏ها ياد كنيم.
وي با ابرازخرسندي از اين كه خانه هنرمندان پيشرو در برگزاري چنين مراسمي بوده افزود: خانه هنرمندان با همكاري انجمن‌‏هاي مستقر در اين خانه دو روز مراسم بزرگداشت نيما يوشيچ را برگزار مي‌‏كند.
وي در باره برنامه هاي تدارك ديده شده براي اين بزرگداشت گفت: نمايش دادن سه فيلم مستند از سه كارگردان، خواندن وصيت نامه نيما توسط دكتر مهدخت معين دختر استاد معين از برنامه‌‏هايي است كه در اين دو روز به اجرا در مي‌‏آيد.
غريب‌‏پور گفت: در تلاشيم تا در اين بزرگداشت از دكتر مهاجراني و منوچهر آتشي دعوت به عمل آوريم. ضمن اين كه برنامه‌‏هاي جنبي ديگريث نيز در حاشيه اين مراسم خواهد بود.
در ادامه اين نشست مطبوعاتي، پدرام اكبري، منوچهر مشيري، و سعيد اكبريان كارگردانان سه فيلم كه قرار است به نمايش درآيد به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2484

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم بزرگداشت نيمايوشيج در خانه هنرمندان برگزار مي شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016