يكشنبه 28 تير 1383

"درباره جمال زاده و جمال زاده شناسي"، نوشته محمدعلي همايون كاتوزيان، روي پشخوان كتاب فروشي ها، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
كتاب "درباره جمالزاده و جمالزاده شناسي" نوشته دكتر محمد علي همايون كاتوزيان از انتشارات پژوهه و نشر شهاب روانه بازار كتاب شد.
به گزارش خبرنگار كتاب خبرگزاري كار ايران، ايلنا، محمد علي جمالزاده پدر قصه نويسي معاصر ايران است و مجموعه داستان كوچك "يكي بود و يكي نبود" در نوع خودش شاهكاري بود؛ ولي آنچه او پس از اين نوشت ارزش چنداني نداشت و جمالزاده به يك معنا در اوان شيرخوارگي ادبي خود به جوار حق پيوست و شايد حتي پيش از آن دوران سقط جنين شد.
گفتني است؛ جمالزاده تا سال هاي آخر عمرش به شكل بسيار گسترده‌‏اي در قلمرو ادب و اجتماع ناظر و حاضر و فعال بوده در نقد ادبي در تحقيق درباره لغات و اصطلاحات و اقوال و عادات توده مردم با در تاريخ معاصر و خاطرات تاريخچي و چه ادبي چه اجتماعي، در ادبيات و عرفان و فلسفه و تاريخ قديم ايران در تمامي و ارتباط مداوم با روي دادهاي ادبي و فرهنگي و اجتماعي در مكاتبه و مصاحبه با تعداد بي شماري از هم ميهنان خود از هر سن و سالي چه در داخل كشور و خارج از كشور شد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شايان ذكر است؛ در اين كتاب نگاهي به زندگي جمالزاده، به داستان "قلتشن ديوان" جمالزاده، پايان كار جمالزاده، ياداشت در گذشت جمالزاده در مجله ملك، پيام به مجلس يادمان جمالزاده، نامه هايي از جمالزاده، دارالمجانين اصفهان نامه جمالزاده، يكي بود يكي نبود فارسي شكراست، يكي بود و يكي نبود حكاياتي از مشروطه،‌‏ امپرياليسم و عشق و جنون را مي خوانيم.
گفتني است؛ اين كتاب در 250 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و با قيمت 19 هزار ريال توسط انتشارات پژوهه و نشر شهاب روانه بازار كتاب شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10130

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"درباره جمال زاده و جمال زاده شناسي"، نوشته محمدعلي همايون كاتوزيان، روي پشخوان كتاب فروشي ها، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016