سه شنبه 27 مرداد 1383

اخبار کتاب: مجموعه شعر‌هاي سياوش كسرايي در قالب يك كتاب منتشر مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب
نشر كتاب نادر قرار است كليه كتاب‌هاي سياوش كسرايي را كه از 40 سال پيش منتشر شده‌اند، در يك مجموعه منتشر كند.
كاميار عابدي در اين‌باره به بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت‌: در اين كتاب آخرين مجموعه چاپ شده از كسرايي با عنوان “هواي‌ آفتاب” نيز منتشر خواهد شد.
عابدي همچنين از چاپ زندگينامه تفصيلي هرمان هسه ـ نويسنده آلماني ـ خبر داد.
موگه رازاني ـ مترجم اثر ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: كتاب با عنوان ”سلوك يك زائر“ توسط ميشل و ژاكلين سينس، دو محقق فرانسوي، نوشته شده و دربرگيرنده 500 نسخه است كه مستقيماð از زبان فرانسه به زبان فارسي برگردانده مي‌شود. در اين كتاب، زندگينامه هرمان هسه از زمان پدربزرگ تا مرگ نويسنده براساس اسناد و مدارك موجود بررسي شده است.
رازاني افزود: هرمان هسه نويسنده آلماني تبعه سوئيس متولد (1962-1877) بوده است و از مهمترين آثارش “سفر به شرق”، “نرگس و زرين دهن” يا نارسيس و گلدموند و “گرگ بيابان“ را مي‌توان نام برد. اكثر آثار اين نويسنده به زبان فارسي ترجمه شده است. در آثار اين نويسنده تاكيد روي عرفان شرق به دليل اينكه پدر و مادر هرمان هسه مبلغ مذهبي در هندوستان بوده‌اند، بسيار ديده مي‌شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موگه رازاني همچنين از ترجمه و انتشار كتاب ”آقا ابراهيم و گلهاي قرآن“ اريك امانوئل اشميت توسط نشر بازتاب نگار خبر داد.
به گفته وي اين كتاب درباره زندگي پسربچه‌اي يهودي است كه با مسلماني آشنا مي‌شود و فرانسوي‌ها نيز با بازي عمر شريف فيلمي را براساس آن تهيه كرده‌اند كه در يكي از دوره‌هاي جايزه كن مورد تقدير قرار گرفت.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11000

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اخبار کتاب: مجموعه شعر‌هاي سياوش كسرايي در قالب يك كتاب منتشر مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016