جمعه 6 شهريور 1383

حكايت رستم و سهراب در قالب كتابي براي نوجوانان بازنويسي شد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
رستم و سهراب داستان غم انگيز شاهنامه اثر جاودان حكيم ابوالقاسم فردوسي طوسي در قالب كتابي براي نوجوانان منتشر شده است.
به گزارش ايلنا, در اين كتاب كه با نقاشي قهوه خانه‌‏اي آراسته شده است, داستان غم‌‏انگيز رستم و سهراب بر گرفته از شاهنامه حكيم طوس با زباني ساده براي نوجوانان به تصوير‏كشيده شده است.
اين داستان از زيباترين وغم‌‏انگيزترين داستان‌‏هاي شاهنامه است, كه رويارويي ناگزير پدرو پسر را در جنگي كه به كشته شدن سهراب مي‌‏انجامد به تصوير مي‌‏كشد.

دراين كتاب رستم و سهراب با بازنويسي مرجان فولادوند, طراحي گرافيكي كورش پارسا نژاد و نقاشي منصور وفايي توسط انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در 3 هزار نسخه منتشر و روانه بازار شده است.
در بخشي از اين كتاب بازنويسي شده براساس شاهنامه حكيم فردوسي پس از آن كه جنجر پدر جگر گاه پسر را مي‌‏شكافد از زبان سهراب آورده شده است: دريغ كه من اين همه رنج را به خوشدلي كشيدم تا پدر را ببينم و حالا بي‌‏ديدن او مي‌‏ميرم اي تو! اي پهلوان غريب هر چند ناشناس و گمنامي اما سرانجام يكي از اين همه سرباز نام تو را به رستم خواهد گفت و پدر هر جا كه باشي تو را خونخواهي من خواهد كشت. رستم گفت: توكيستي ؟ رستم را از كجا مي شناسي ؟ چه نشاني از او داري كه من رستمم و اي كاش هرگز نبودم...
در حاشيه تصاوير ديدني اين كتاب بخش‌‏هايي از اشعار شاهنامه نيز آورده شده است.
براساس اين گزارش رستم و سهراب نوجوانان را در قالب كتابي 48 صفحه‌‏اي با بخشي از شاهنامه حكيم ابوالقاسم فردوسي بزرگ‌‏ترين اثر حماسي ادبيات ايران و يكي از برترين آثار ادبيات جهان آشنا مي‌‏سازد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اثر جاودان شاهنامه در طول 30 سال و در قالب شصت هزار بيت شعر در قرن چهارم هجري توسط حكيم ابوالقاسم فردوسي طوسي سروده شده است.
گفتني است اين كتاب پس از كتاب‌‏هاي "حكايت نامه " و " طوطي و بازرگان" سومين كتابي است كه با شيوه نقاشي قهوه‌‏خانه‌‏اي براي نوجوانان توسط انتشارات كانون بازنويسي شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11338

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حكايت رستم و سهراب در قالب كتابي براي نوجوانان بازنويسي شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016