سه شنبه 4 اسفند 1383

سوسن تسليمي با "اسطوره مهر" مي‌‏آيد، بيتا ملكوتي: كم توجهي به تسليمي مرا به تاليف اين كتاب تشويق كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

بيتا ملكوتي كتاب "اسطوره مهر" را كه به زندگي و آثار سوسن تسليمي مي‌‏پردازد به زودي در نشر ثالث منتشر مي‌‏كند.

بيتا ملكوتي در گفت‌‏وگو با خبرنگار كتاب ايلنا گفت: اسطوره مهر اولين كتابي است كه زندگي و آثار سوسن تسليمي را بررسي مي‌‏كند.
اين كتاب با مقدمه‌‏اي از خودم و يادداشت سوسن تسليمي آغاز مي‌‏شود, فصول بعدي شامل اين فصل‌‏ها هستند:سالشمار, تسليمي در تئاتر، تحليلي كوتاه از بازي‌‏هاي او، گزيده گويه‌‏ها، تسليمي در سوئد، تسليمي از نگاه ديگران،‌‏مقالات برگزيده، فيلمشناسي و منابع.
اين نويسنده درباره اهميت انتشار اين قبيل كتاب‌‏ها گفت: اين دسته از كتاب‌‏ها اهميت تاريخي دارند و به عنوان يك سند تاريخي قابليت انتقال اطلاعات را دارند. مضاف بر اينكه درباره خانم تسليمي اين كار انجام نشده. بايد يادآور شوم كه متاسفانه در خصوص سوسن تسليمي كم لطفي شده اگر به اعتبار تاريخ سينماي ايران جايگاه ايشان را مورد بررسي قرار دهيم، بي‌‏شك او بزرگ‌‏ترين بازيگر تاريخ سينماي ايران است و اين كم توجهي مرا به تاليف و گردآوري اين كتاب تشويق كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: بخشي از كتاب تاليف است و بخشي ديگر گردآوري؛ بخش تحليل بازي از خودم است و بقيه كتاب گردآوري مقالات و گفتگوهايي است كه درباره ايشان انجام شده.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نويسنده در پايان گفت‌‏و گويش درباره شخصيت تسليمي گفت: من وقتي ايشان را شناختم كه از ايران رفته بودند اما وقتي موضوع اين كتاب پيش آمد، طي تماس‌‏هايي كه با ايشان داشتيم دريافتم كه بسيار مهربان و بي‌‏ادعا هستند, برعكس آنچه در اين سال‌‏ها درباره او گفته شده، تسليمي زني صميمي و وطن دولت است.
گفتني است؛ سوسن تسليمي از بازيگران تئاتر، تلويزيون و سينماي ايران است كه در سريالي چون سربداران و فيلم‌‏هايي چون چريكه تارا, با شو غريبه كوچك، ماديان و... به هنرنمايي پرداخته‌‏است. اين بازيگر سال‌‏هاي متمادي است كه در سوئد به فعاليت‌‏هاي هنري خود ادامه مي‌‏دهد و در حال حاضر مشغول ساخت يك سريال است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18644

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سوسن تسليمي با "اسطوره مهر" مي‌‏آيد، بيتا ملكوتي: كم توجهي به تسليمي مرا به تاليف اين كتاب تشويق كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016