پنجشنبه 27 اسفند 1383

فيلم "شهر زيبا" ساخته اصغر فرهادي جايزه نخست دهمين جشنواره فيلم "ليكي لوبوي" (چهره عشق) مسكو را به خود اختصاص داد، آفتاب

آفتاب- فيلم "شهر زيبا" ساخته اصغر فرهادي جايزه نخست دهمين جشنواره فيلم "ليكي لوبوي" (چهره عشق) مسكو را كه به فيلم‌هايي با مضامين عاطفي اختصاص دارد، به خود اختصاص داد.
--------------------------------


"برندا بلكين" رئيس هيات داوران از انگليس در مراسم پاياني اين جشنواره كه چهارشنبه شب در خانه مركزي فيلم مسكو برگزار شد، جايزه "تير و كمان طلايي" را به تهيه‌كننده اين فيلم اهدا كرد.

اين فيلم داستان پسري است كه از زندان آزاد شده و دوستش را كه در پي يك عشق نافرجام و بطور غيرعمدي دختر مورد علاقه‌اش را به قتل رسانده است، ياري مي‌كند تا از اعدام رهايي يابد.

قهرمان فيلم تلاش مي‌كند تا رضايت خانواده دختر را جلب كرده و مانع كشته شدن دوست خود شود.

حاضران در جشنواره چند دقيقه به افتخار فيلم ابراز احساسات كرده و كارگردان آن را مورد تشويق قرار دادند.

رئيس هيات داوران در توصيف اين فيلم گفت: شهر زيبا از فيلم‌هايي است كه بيننده با تماشاي آن نمي‌تواند بي‌تفاوت باشد و تاثير آن تا مدتها در روح او باقي خواهد ماند.

در اين جشنواره جايزه تير و كمان نقره‌اي بهترين نقش مرد به "استيپ يرسگ" از آلمان و بهترين بازيگر زن به طور مشترك به "پرنيلا آگوست" از سوئد و "پانولا يوخ" از اسلووني داده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جايزه رومانتيك‌ترين عاشق هم به "آلن دلون" هنرپيشه نامدار فرانسوي اهدا شد.

آلن دلون در اين مراسم گفت: من در زندگي به دو چيز افتخار مي‌كنم يكي به فرزندانم و ديگري پيشرفتهاي سينمايي كه داشته‌ام.

جايزه بهترين فيلم اول يك كارگردان نيز به فيلم "گربه از خانه فرار كرد" به كارگرداني "نامي ايگوچي" از ژاپن تعلق گرفت.

جشنواره فيلم "چهره عشق" از هشتم مارس (سه‌شنبه گذشته) تا چهارشنبه شب در مسكو ادامه داشت و در بخش مسابقه آن ‪ ۱۶‬ فيلم از كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، آلمان، سوئد، دانمارك، نروژ و انگليس به نمايش درآمد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19433

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيلم "شهر زيبا" ساخته اصغر فرهادي جايزه نخست دهمين جشنواره فيلم "ليكي لوبوي" (چهره عشق) مسكو را به خود اختصاص داد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016