پنجشنبه 4 فروردين 1384

موسيقي ايراني و عيد نوروز، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


در ايام نوروز موسيقي ايران تعطيل نيست و گروههاي مختلف موسيقي ايراني در خارج از كشور به اجراي برنامه پرداخته و مي‌پردازند.

به گزارش ايسنا، گروه موسيقي محمدرضا شجريان كه در هفته‌هاي اخير در آمريكا و كانادا به اجراي برنامه پرداخته است و روزنامه‌هايي چون نيويورك تايمز، واشنگتن پست، لس‌آنجلس تايمز، بوستن ساندي و تورنتو به تمجيد از اين گروه پرداخته‌اند.

اين گروه قرار است سومين سي‌دي خود را با نام «فرياد» در آمريكا عرضه كند و تا كنون در شهرهاي تورنتو، ونكوور، ساراتوگل، لس‌آنجلس، بركلي، واشنگتن، نيويورك، آتلانتا، بوستن، اوهايو،‌شيكاگو و ... به اجراي برنامه پرداخته است.

كيخسرو پورناظري نيز قرار است در اوايل فروردين ماه در اولين جشنواره تكنوازان موسيقي كردي در شهر سليمانيه عراق به اجراي برنامه بپردازد.

گروه كامكارها نيز در چهارم فروردين ماه كنسرت بزرگي را در سالن اودوتوريم رم برگزار مي‌كند و هوشنگ كامكار سرپرست اين گروه نيز نمونه‌هاي مختلفي از مقام‌هاي اصيل موسيقي كردي را به صورت دي‌وي‌دي و سي‌دي ارائه مي‌كند. اين گروه به تازگي اعلام كرده است كه به دليل حمايت نشدن، ديگر هيچ علاقه‌اي به برگزاري كنسرت و انتشار آلبومهاي خود در ايران ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حسن ناهيد ديگر هنرمند موسيقي ايران نيز در ايام نوروز به همراه جمعي از هنرمندان موسيقي ايراني مقيم انگليس، در اين كشور و در كشور فرانسه به اجراي برنامه مي‌پرازد. كيوان ساكت به همراه گروه موسيقي وزيري در ماه مارس (فروردين) در دو جشنواره موسيقي شرق در سوئيس و سوئد به اجراي برنامه‌ مي‌پردازد.

مركز موسيقي نيز پيش از اين اعلام كرده بود كه بهاريه‌هاي قديمي از اساتيد پيش كسوت در هنگام نوروز منتشر خواهد كرد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19692

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسيقي ايراني و عيد نوروز، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016