پنجشنبه 4 فروردين 1384

بازديد گسترده از آرامگاه‌هاي فردوسي، عطار و خيام، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري


رئيس ستاد تسهيلات نوروزي خراسان رضوي گفت: مجموعه‌هاي تاريخي فردوسي، عطار و خيام نيشابوري با ازدحام بازديدكنندگان نوروزي مواجه هستند.

به گزاش ايسنا به نقل از معاونت اطلاع رساني ستاد تسهيلات نوروزي كشور، مكرمي‌فر، با اعلام اين خبر گفت:‌تا كنون نزديك به يك ميليون و 450 هزار مسافر نوروزي از طريق هوايي و زميني وارد اين استان شده‌اند كه پيش‌بيني مي‌شود با احتساب افزايش 20 تا 30 درصدي مسافران نسبت به سال گذشته تا پايان تعطيلات نوروزي اين رقم به حدود 3 ميليون نفر برسد.

مكرمي‌فر افزود: با توجه تقارن سال نو با ايام ماه صفر واربعين حسين براي مسافران نوروزي برنامه‌هاي متنوعي از جمله، مراسم پرده‌خواني و نقالي در مجموعه فردوسي وهمچنين مسابقه فرهنگي تدارك ديده‌ايم.

وي ادامه داد: 3 دفتر اطلاع‌رساني در راه آهن و فرودگاه داير كرده‌ايم كه مسئوليت توزيع بروشور، نقشه‌ جاذبه‌هاي گردشگري و معرفي تمام ابنيه تاريخي و ديدني استان را بر عهده دارند،‌همچنين 10 مترجم زبان انگليسي و 6 مترجم زبان عربي نيز در آرامگاه فردوسي، خيام و عطار نيشابوري براي پاسخ‌ به سوالات گردشگران خارجي حضور دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مكرمي‌فر افزود: با شهرداري‌هاي استان به صورت مشاركتي طرحي را به عنوان «گردش در شهر» اجرا كرده‌ايم كه مسافران نوروزي را با اتوبوسهاي ويژه به موزه‌ها و مكانهاي ديدني استان منتقل مي‌كنند و مسافران مي‌توانند به صورت نيم بها از اين مكانها ديدن كنند.

رئيس ستاد تسهيلات نوروزي استان خراسان رضوي تصريح كرد: تمام كارشناسان،‌كاركنان و بليت‌فروشان با پوشيدن لباسهاي يكدست از ميهمانان با شاخه‌هاي گل استقبال مي‌كنند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19693

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازديد گسترده از آرامگاه‌هاي فردوسي، عطار و خيام، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016