جمعه 14 ارديبهشت 1386

سکته مغزی علی‌اشرف درويشيان، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


علی‌اشرف درويشيان در بيمارستان بستری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين داستان‌نويس پيش‌کسوت که گويا دوشنبه شب گذشته (دهم ارديبهشت‌ماه) دچار سکته‌ی مغزی شده، در بخش مراقبت‌های ويژه‌ی بيمارستان ايرانمهر تهران تحت نظر است.

درويشيان که در زمينه‌ی فرهنگ عامه نيز فعاليت‌هايی داشته است، در داستان‌هايش بيش‌تر موضوعات اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهد.

علی‌اشرف درويشيان متولد سال ۱۳۲۰ در کرمانشاه است. حدود ۱۵ سال به کار معلمی پرداخته و هم‌زمان با کار، تحصيل را هم ادامه داده است. از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه تهران در رشته‌ی ادبيات فارسی و سپس تا فوق ليسانس روان‌شناسی تربيتی درس خوانده و هم‌زمان در دانشسرای عالی تهران تا مقطع فوق ليسانس مشاوره و راهنمايی تحصيلی پيش رفته است.

از نوشته‌های او به اين موارد می‌توان اشاره کرد:

در زمينه‌ی داستان کوتاه و رمان: از اين ولايت، آبشوران، فصل‌نامه، همراه با آهنگ‌های بابام، قصه‌های بند، درشتی، سلول ۱۸، سال‌های ابری، از ندار تا دارا، برگزيده داستان‌ها و چهار کتاب.

در زمينه‌ی داستان برای کودکان و نوجوانان: ابر سياه هزار چشم، گل طلا و کلاش قرمز، رنگينه، کی برمی‌گردی داداش جان؟، آتش در کتابخانه‌ی بچه‌ها و روزنامه ديواری مدرسه‌ی ما.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در زمينه‌ی فرهنگ عامه: افسانه‌ها و متل‌های کردی، فرهنگ گويش کرمانشاهی و فرهنگ افسانه‌های مردم ايران (۱۵ جلد) (با همکاری رضا خندان مهابادی).

در زمينه‌ی گردآوری: کتاب بيستون شماره ۱، کتاب کودکان و نوجوانان (۱۱ شماره)، نقد و بررسی ادبيات کودکان و نوجوانان (سه شماره)، خاطرات صفرخان (گفت‌وگو با صفر قهرمانيان)، برگزيده‌ی آثار صمد بهرنگی و... .

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33220

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سکته مغزی علی‌اشرف درويشيان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016