چهارشنبه 3 بهمن 1386

خلاصه داستان و بازيگران فيلم‌های بخش مسابقه سينمای ايران در جشنواره بيست ‌و ششم فجر، فارس

خبرگزاری فارس: خلاصه داستان ۲۳ فيلم بخش مسابقه سينمای ايران جشنواره بيست و ششم و پنج فيلم رزرو در اين بخش حاکی از تنوع مضمونی اين دوره جشنواره فيلم فجر است.


به گزارش خبرگزاری فارس، امسال ۲۳ فيلم در بخش مسابقه سينمای ايران (سودای سيمرغ) جشنواره بيست و ششم فيلم فجر شرکت کرده‌اند و نام پنج فيلم نيز در بخش رزرو مسابقه اعلام شده است. خلاصه داستان و بازيگران اين فيلم‌ها به شرح زير هستند؛

آتش سبز (محمدرضا اصلانی)
خلاصه داستان: «آتش سبز» سرنوشت افسانه‌ای دختری به نام ناردانه است که در کودکی سروش ازدواجش را با يک مرد مرده می‌شنود و برای گريز از اين سرنوشت خوف‌انگيز، ناخواسته گام در راهی دشوار می‌گذارد.
بازيگران: عزت‌الله انتظامی، مهدی احمدی، مهتاب کرامتی، فرخ نعمتی، آهو خردمند، پگاه آهنگرانی، فهميه نارمنجی و ...

آن مرد آمد (حميد بهمنی)
خلاصه داستان:در پی اختلاف نظری که بين پدر و دختری پس از گذشت ۲۰ سال از جنگ به وجود می‌آيد، دختر ترجيح می‌دهد که با پدربزرگش زندگی کند اما با وخيم شدن حال پدر به دليل جراحات حاصل از جنگ، اتفاقات جديدی به وقوع می‌پيوندد.
بازيگران: جمشيد هاشم‌پور،کورش تهامی، آتنه فقيه نصيری، علی دهکردی، کاوه سماک باشی از جمله بازيگران اين فيلم هستند.

آواز گنجشک‌ها (مجيد مجيدی)
خلاصه داستان: اين فيلم داستان کريم کارگر مزرعه پرورش شترمرغ است که در حاشيه شهر در خانه کوچکش خوبی دارد. حوادثی در مزرعه منجر به اخراج کريم از کار می شود. او برای انجام کاری به شهر می‌آيد و در آنجا اتفاقاتی زندگيش را دستخوش تغيير می‌کند.
بازيگران:‌رضاناجی،مريم اکبری،حامد آغازی، پوياصالحی، محمدرضا شيمی، شبنم اخلاقی، نشاط نظری، حسن رضايی و کامران دهقان.

احضار شدگان (آرش معيريان)
خلاصه داستان: «احضار شدگان» فضايی معمايی دارد که با دلهره در هم آميخته و از فضايی نو در ميان آثار سينمايی اين سال‌ها برخوردار است. اين فيلم داستان درگيری يک خواهر وبرادر است.
بازيگران:مهدی سلوکی، زيبا بروفه، شهرام حقيقت‌دوست، فرهاد قائميان و مهدی امينی‌خواه.

استشهادی برای خدا (عليرضا امينی)
خلاصه داستان: «استشهادی برای خدا» درباره يک راهبان قديمی قطار است که در روزهای پايانی زندگی‌اش، برای جبران اتفاقات گذشته به روستای زادگاه خود بازمی‌گردد. او درصدد تهيه استشهادی برای خداست تا آسوده بميرد.
بازيگران: جمشيد هاشم‌پور، احمد مهرانفر، محسن طنابنده، علی سرابی، سروناز مستوفی، هاله گرجی، محمود محکمی، ميثم کزازی، حميدرضا هدايتی، رسول ادهمی، فريدون عبدالهيان،فرزانه ارسطو.

انعکاس (رضا کريمی)
خلاصه داستان: «انعکاس» داستان زوج جوانی است که هرکدام بی اراده در معرض آزمون سخت اثبات وفاداری قرار می گيرند. آنها تنها دوراه پيش رو دارند. انتخاب نهايی هريک از آنها، انعکاسی را در زندگی مشترکشان رقم خواهد زد.
بازيگران: مهناز افشار، کامبيز ديرباز و حميد گودرزی. با معرفی: شهره قمر. ساير بازيگران: بيتا سحرخيز، رضا رضوی.

باد در علفزار می‌پيچيد (خسرو معصومی)
خلاصه داستان: شوکا دختر جوانی است که به علت فقر خانواده مجبور شده به ازدواج با پسری عقب‌افتاده تن در دهد تا کمی از بار مالی خانواده کم شود. اما جليل، شاگرد خياط، دل در گرو شوکا دارد.
بازيگران:‌الناز شاکردوست، حسين عابدينی،رضا ناجی،جمال اجلالی،مائد طهماسبی،مهران رجبی بازيگران اين فيلم هستند.

به همين سادگی (سيدرضا ميرکريمی)
خلاصه داستان: فردا برای امير روز مهمی است. او در يک مسابقه بين‌المللی معماری شرکت کرده و بايد و بايد در رقابت با شرکت‌های خارجی موفق شود. همسر او طاهره به دنبال آن است که محيط آرامی در خانه برايش ايجاد کند، اما به خاطر سفر دخترشان و مجلس عروسی که در همسايگی آنها در جريان است، طاهره با مشکلات زيادی روبرو می‌شود.
بازيگران: هنگامه قاضيانی، مهران کاشانی، نيره فراهانی، هاله هماپور، نسترن همدم علی، محمد جواد جعفرپور و بهنوش صادقی.

پرچم‌های قلعه کاوه (محمدنوری زاد)
خلاصه داستان:بخشی از داستان اين فيلم، به هجوم مغولان مربوط است. عده‌ای از مرز نشينان در برابر مغولان ايستادگی می‌کنند، جمعی از آنان را از پا در می‌آورند و خود نيز مظلومانه از پا در می‌آيند. اين فيلم، به انعکاس غيرتمندی و رشادت ايرانيان از يک سو و ايمان و معرفت آنان از ديگر سو پرداخته است.
بازيگران: داود رشيدی، بهزاد فراهانی، رضا صفايی‌پور، محمد صادقی، شهاب حسينی.

تولدی ديگر (عباس رافعی)
خلاصه داستان:زهير ملوان جوانی است که در جستجوی زندگی بهتر، همسر باردارش را رها کرده و در يک کشتی مصری به کار مشغول است. ولی هنگامی که درمی‌يابد همسرش، در جنگ مفقود شده به لبنان بر‌می‌گردد و به جستجوی همسرش می‌پردازد.
بازيگران: طلال جردن - علی طحان - دارين حمزه - ادوارد هاشم - پل سليمان - فاطيما حمدان - مونا کريم - علی حمزه.

جعبه موسيقی (فرزاد موتمن)
خلاصه داستان:«جعبه موسيقی» يک درام ماورايی بوده و از مضمونی دينی برخوردار است. قصه اين فيلم درباره پسربچه‌ای است که براثر يک اتفاق با فرشته‌ای آشنا می‌شود و اين آشنايی خود ماجراهايی را به همراه دارد.
بازيگران:رامبد جوان،نيکی کريمی،شاهرخ فروتنيان، ارسلان قاسمی،جمشيد گرگين،نگار جواهريان،مرتضی احمدی،داريوش اسدزاده،طناز طباطبايی،کيانوش گرامی،فرهاد بشارتی،سيروس ميمنت،حميد مولوی،سيده عاطفه موسوی سلحشور،بهنام داوری و علی اصغر محمدی.

حس پنهان (مصطفی رزاق کريمی)
خلاصه داستان: «حس پنهان» داستانی را در يک بستر اجتماعی تعريف می‌کند. فيلم روايتگر زندگی امير و سيمين زوجی جوان است که زندگی آنها با ورود زنی دستخوش دگرگونی می‌شود.
بازيگران: محمدرضا فروتن، مهتاب کرامتی، آتيلا پسيانی، شهره سلطانی، حامد بهداد، نيوشا ضيغمی و شيوا بلوريان.

خاک آشنا (بهمن فرمان آرا)
خلاصه داستان: نامدار‌ (رضا کيانيان) نقاش و هنرمندی است که در گريز از هياهوی مرکز به روستايی در کردستان پناه برده و سال‌ها است به خلق آثار خود مشغول است. ورود خواهرزاده جوان او به محيط روستا در کنار وقايعی که در محيط روستا رخ می‌دهد، باعث تغييری شگرف در زندگی نامدار می‌شود و او را وا می‌دارد که در شيوه زندگی خود بازنگری کند.
بازيگران: رضا کيانيان، بابک حميديان، مريم بوبانی، بيتا فرهی، رويا نونهالی، نيکو خردمند، هدايت هاشمی، رعنا آزادی‌ور و...

خواب زمستانی (سيامک شايقی)
خلاصه داستان:«خواب زمستانی» به ماجرای سه خواهر از سه نسل مختلف می‌پردازد که با هم زندگی می‌کنند و درگير مشکلاتی می‌شوند...
بازيگران:‌ فاطمه معتمدآريا، پگاه آهنگرانی، لادن مستوفی، شاهرخ فروتنيان، عمار تفتی، فرشيد منافی، مجيد زارع‌کار و...

در ميان ابرها (سيدروح اله حجازی)
خلاصه داستان: گاری‌ها می‌تازند. بارها در مرز جابه‌جا می‌شوند و مسافران در تکاپوی رفتن. يک گاری مالک بار نورا است. مالک بار نورا را بردوش دارد و انتظار می‌کشد تا بيايد و ...
بازيگران: الناز شاکردوست - يونس غزالی - رضا مختاری - بهمن عيوق - مالک حدپور سراج - سيد مهرداد ضيايی - فريد کشکولی - مهران امام بخش - امير سفيری - سعيد وکيلی - مهدی ملاک - نويد محمدزاده - مجتبی دربندی - احسان عاضدی - حسين حيدری و رئوف دلفی.

ستايش (محمدرضا رحمانی)
خلاصه داستان: داستان اين فيلم که فيلمنامه‌اش را رحمانی نوشته است روايتگر داستان مادر و دختری است که زندگی آرامی دارند اما با ورود غريبه‌ای به حريم زندگی آنها، زندگی‌شان دستخوش تغيير می‌شود.
بازيگران: حسن پورشيرازی،حسين محجوب،مريم کاويانی،خاطره اسدی، محمود مقامی،مهدی ماهانی.

سهم گم‌شده (حسن نجفی)
خلاصه داستان: مادرم وقتی گيسهای بلندم را می بافت قصه هايش غصه می شدند، يک روز مادرم مرا صدا زد برای اين که گيس های بلندم را ببافد، قصه آن روز او زندگی من بود....
بازيگران: کامران يونس، مهربان خانلار اوا و...

شب (رسول صدرعاملی)
خلاصه داستان: اپيزود اول از مجموعه فيلم‌هايی که داستان ورود و خروج زائران به شهر مقدس مشهد و ماجراهای مرتبط با سفر آنها را بازگو می‌کند.
بازيگران: عزت‌الله انتظامی، خسرو شکيبايی و امين حيايی.

فرزند خاک (محمدباشه آهنگر)
خلاصه داستان: «تلخ عين عسل» درباره همسر مرد مفقودالاثری است که سال‌هاست در انتظار بازگشت مردش است تا اين که به او خبر می‌دهند پيکر همسرش را نيروهای تفحص در کردستان پيدا کرده‌اند، او راهی سفر شده و در اين راه با دختری کرد همراه می‌شود و...
بازيگران: شبنم مقدمی، نقش دختر کرد، مهتاب نصيرپور نقش مينا و قاسم زارع نقش فرمانده نيروهای تفحص را بازی می‌کنند.

کنعان (مانی حقيقی)
خلاصه داستان: داستان و حواشی زندگی يک زوج را به تصوير می‌کشد.
بازيگران: محمدرضا فروتن، بهرام رادان، ترانه عليدوستی، افسانه بايگان، حسن معجونی، مهرداد صديقيان، مينا نوروزی.

محيا (اکبر خواجويی)
خلاصه داستان: بر سر راه «جاويد» دختری به نام «محيا» پيدا می شود که به او دل می بندد، اما «جاويد» برای رسيدن به «محيا» با مشکلاتی روبرو می شود که خارج از تصور اوست و «جاويد» را در شرايط غيرقابل باور قرار می دهد.
بازيگران: شهاب حسينی، الهام حميدی، آزيتا حاجيان، برزو ارجمند، مجيد سعيدی، مرضيه خوش تراش، مهسا کرامتی، مريم بوبانی و انوشيروان ارجمند.

هامون و دريا (ابراهيم فروزش)
خلاصه داستان:‌داستان اين فيلم،قصه هامون نوجوان دوتارنوازی است که به همراه مادر بزرگش در روستايی زندگی می‌کند و بين او و دختر عمويش دريا عشقی فرازمينی جاری است تا اين که بيماری دريا (دختر قاليباف روستايی) هامون و تعدادی از نوجوانان روستا را به کوير می‌کشاند تا آنها با گذر از ‌آن مسير پر خطر برای دريا دارو تهيه کنند و عشق واقعی اين دو دلباخته معنا پيدا کند.
بازيگران: در اين فيلم بازيگرانی بومی و محلی به ايفای نقش می‌پردازند.

هميشه پای يک زن در ميان است (کمال تبريزی)
خلاصه داستان:
بازيگران: حبيب رضائی، گلشيفته فراهانی، آهو خردمند، اسماعيل خلج، حسن معجونی، صبا کمالی،حبيب‌الله حداد، سياوش چراغی‌پور، شبنم مقدمی، مژگان جودی و هنگامه صالحی. با هنرمندی: مهران مديری و با حضور رضا کيانيان، تهيه‌کننده: محسن علی‌اکبری.


فيلم‌های رزرو

انتهای زمين(ابوالفضل صفاری)
خلاصه داستان:حجت، مرد ميانسالی است که بيست سال پيش، پياده از شمال ايران به جنوبی ترين منطقه کشور آمده و در کنار ساحل دريای عمان به صورت بدوی، و دور از مردم زندگی می کنند....
بازيگران: حجت اله داداشی قزوينی، مسعود مهرگان، نيلوفر اديب‌فر، النا فررت، ژف مليجک، سعيد معظمی، بيژن سيفان، شهاب فرضعلی، احمدرضا اکبری و...

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سبز کوچک (غلامرضا رمضانی)
خلاصه داستان: «سبز کوچک» قصه کودکی را به تصوير می‌کشد که در نيمه شعبان در انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) است.
بازيگران: حسين محجوب،رضا فياضی و بازيگر کودک محمدرضا حسين‌آبادی و...

حقيقت گم‌شده (محمد احمدی)
خلاصه داستان: اين فيلم با نام قبلی «چگونه ارکستر هماهنگ می‌شود؟»،‌بر اساس فيلمنامه‌ای از محمود غلامی، سيدرضا خطيبی‌سرابی، مهدی حسين‌نژاد، محمد احمدی و طرحی از علی حدادی نوشته شده و نگاهی به زندگی سه خانواده دارد که تقدير باعث ارتباطاتی بين آنها می‌شود.
بازيگران: حميد فرخ نژاد،پريوش نظريه، محمد مهرانفر،مريم رهبری و ستاره چالاکی.

هر شب تنهايی (رسول صدرعاملی)
خلاصه داستان: عطيه نويسنده و مجری يک برنامه خانوادگی راديوست. او هر روز به پرسش‌های شنوندگان پاسخ می‌دهد و به آنان توضيح می‌دهد که چگونه می‌توانند زندگی زناشويی بهتری داشته باشند. عطيه به مشهد آمده و درگير مناسبات خود با همسرش و مشکل حل نشدنی خود با اوست...
بازيگران: ليلا حاتمی، حامد بهداد.

قرنطينه (منوچهر هادی)
خلاصه داستان: «قرنطينه» عشق دختر و پسری جوان را به تصوير می‌کشد که برای ازدواج با مانعی روبرو می‌شوند.
بازيگران: حميد گودرزی، نيوشا ضيغمی، رضا عطاران، رضا رويگری، خاطره حاتمی، سجاد قراگزلو و شهره سلطانی و با حضور افسانه بايگان، ديگر بازيگران: ايمان صفا، سيروس اسنقی، بهشاد شريفيان، شيرين ايزدی، مونيا جمالپور، رضا سخايی، هيلدا خسروی، عليرضا اسدی، سارا زرين‌کفش، سمن کمالی، مهناز رضازاده، بهاره قاضی، سميرا رضازاده.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35702

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خلاصه داستان و بازيگران فيلم‌های بخش مسابقه سينمای ايران در جشنواره بيست ‌و ششم فجر، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016