چهارشنبه 19 تير 1387

معاون فرهنگی وزير ارشاد: مميزی کتاب صيانت از سلامت جامعه است، مهر

قم - خبرگزاری مهر:‌ محسن پرويز گفت: مميزی کتاب پيش از چاپ، صيانت از سلامت جامعه است و هيچ ارتباطی با سانسور ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، پرويز، عصر امروز در همايش تجليل از خادمين نمونه فرهنگ عمومی اظهار داشت: آنچه که در حوزه نشر بيش از همه مورد تاکيد است، حمايت از نشر کتاب به منظور ترويج فرهنگ کتابخوانی است.

معاون فرهنگی وزير ارشاد با اشاره به تغيير سياست دولت در خصوص پرداخت يارانه‌ها افزود: سياست دولت بر اين است که جهت پرداخت يارانه‌ها را از توليد کننده به مصرف کننده تغيير دهد که با حذف يارانه‌های بخش نشر در سال گذشته شاهد افزايش قيمت گسترده کتاب نبوده‌ ايم و اين نشان می‌دهد که از بحران به وجود آمده در بازار کتاب عبور کرده ‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در ادامه افزود: رشد قيمت کتاب در سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ با حذف يارانه‌های بخش نشر به همان ميزان افزايش قيمت نسبت به سالهای قبل تر بوده است.

پرويز در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که مخالف مميزی کتاب پيش از چاپ هستند، گفت: کسانی که قصد دارند به فرهنگ جامعه صدمه وارد کنند توجهی ندارند که نتيجه اين امر چه خواهد شد و چه کسانی را دربر می‌گيرد.

وی گفت: سالانه ۵۴ هزار کتاب در کشور منتشر می‌شود و امکان اين وجود دارد که ۷ تا ۸ کتاب از ديد بررسی کنند‌گان مغفول بماند يا با مسائل حاشيه ‌ای اجازه چاپ پيدا کند اما سعی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت کامل و دقيق است زيرا کسانی هستند که می‌خواهند به طور کامل مميزی کتاب پيش از چاپ برداشته شود و حتی ما را متهم به سانسور می‌کنند.

معاون فرهنگی وزير ارشاد با تاکيد بر اينکه مميزی کتاب پيش از چاپ يک امر حياتی است تصريح کرد: اگر کتابی با قصد ايجاد فتنه چاپ و منتشر شود، می‌تواند تمامی ارکان نظام را دچار چالش کند.

در بخش ديگری از اين مراسم، استاندار قم نيز با تشريح چگونگی انتخاب برترين‌های خادمين فرهنگ عمومی گفت: مسئوليت شورای فرهنگ عمومی مسئوليت بزرگی است زيرا وظيفه مهندسی فرهنگی جامعه را در تمامی ابعاد در بر می‌گيرد.

ناظمی اردکانی با اشاره به جايگاه ويژه قم در نشر فرهنگ دينی و اسلامی افزود: قم در نشر فرهنگ مذهبی و تعميق باور‌های مذهبی جايگاه بلند مرتبه‌ ای دارد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37586

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون فرهنگی وزير ارشاد: مميزی کتاب صيانت از سلامت جامعه است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016