سه شنبه 17 ارديبهشت 1387

دو فيلم ايرانی پروانه نمايش نگرفتند، بی بی سی

فيلم های "آن جا" به کارگردانی رضا کاهانی و "آتشکار" به کارگردانی محسن اميريوسفی از کارگردانان جوان و مستقل سينمای ايران در آخرين نشست شورای نظارت و ارزشيابی سينمای ايران ، قابل نمايش تشخيص داده نشده و موفق به دريافت پروانه نمايش نشدند.

اين دو فيلم در جشنواره فيلم فجر سال گذشته نيز تقاضای شرکت کرده بودند، اما در جشنواره پذيرفته نشدند و کارگردانان اين دو فيلم با صدور نامه هايی سرگشاده در مطبوعات به اين موضوع اعتراض کردند. هم چنين بازيگران و کارگردانان نيز در نامه ای به عدم پذيرش فيلم های جوانان در جشنواره اعتراض کردند.

"آتشکار" دومين فيلم محسن امير يوسفی در ماه های اخير موفق به دريافت پروانه نمايش شده بود و قرار بود از روز ۱۸ ارديبهشت در سينماها به جای فيلم "پابرهنه تا بهشت" اکران شود، اما شورای صنفی نمايش تصميم گرفت فيلم سينمايی "قرنطينه" از ۲۵ ارديبهشت با يک هفته تاخير جايگزين "پابرهنه در بهشت" شود.

"آتشکار" داستان يک کارگر آتشکار در کارخانه ذوب آهن اصفهان است که عليرغم داشتن چند دختر صاحب فرزند پسر نمی شود و دوست دارد پسر دار شود، اما همسرش از او می خواهد که عمل وازکتومی انجام دهد و بر سراين تصميم با ذهنيات خودش و روح پدرش درگير می‌شود.

فيلم قبلی محسن اميريوسفی نيز غير قابل نمايش است.

رضا کاهانی نيز وضعيتی مشابه امير يوسفی دارد و فيلم های هر دو عليرغم داشتن پروانه ساخت از وزارت ارشاد، به دلايل محتوايی غير قابل نمايش تشخيص داده شده اند، فيلم قبلی او غير قابل نمايش نيست و به دلايل ديگری در ايران اکران نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فيلم "آن جا" دومين فيلم رضا کاهانی که به صورت سياه و سفيد فيلمبرداری شده، داستان مردی است که برای تمديد گرين کارتش ناچار است به آمريکا سفر کند، اما در ايران با مشکل رو به رو می شود.

در "آن جا" مزدک ميرعابدينی، شهرزاد سخن‌سنج، مانا ربيعی، جعفر توکلی، بابک والی، سولماز صديق افشار و مهران احمدی بازی می‌کنند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36772

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو فيلم ايرانی پروانه نمايش نگرفتند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016