جمعه 18 مرداد 1387

آيين‌نامه اجرايی حضور زن در سينمای ايران تنظيم شد، فارس

خبرگزاری فارس: آيين‌نامه اجرايی اصول و سياست‌های بهينه سازی حضور زن در سينما در ۳ فصل در معاونت سينمايی وزارت ارشاد اسلامی تنظيم شده است.

به گزارش خبرنگار سينمايی فارس،اين آيين‌نامه به استناد مصوبه فروردين ماه ۱۳۸۲ شورای فرهنگی، اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در ۳ فصل با عناوين اهداف کلی ، اهداف تفصيلی، اصول سياستها و سياست‌های راهبردی تهيه شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش، هدف کلی اين آيين‌نامه ارتقاء و تعميق آگاهی جامعه از موضوع جايگاه، شخصيت، حقوق و نقش زن از منظر اسلام در عرصه‌های مختلف زندگی و حضور شايسته زن در سينما عنوان شده است.
در بخش ديگر اين آيين‌نامه اهداف تفصيلی بر سه محور استوار شده است:
الف: ترسيم وضعيت مطلوب در خصوص زنان در سينما از نظر کمی و کيفی بر اساس ارزش‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی
ب: اصلاح نگرش‌های منفی و فاقد اصالت و غير تخصصی در زمينه حضور زن در سينما و ارائه الگويی مناسب از زن مسلمان متناسب با زمان معاصر همراه با بازنمايی کليه ارزش‌های انسانی
د: تقويت حضور زنان متعهد و شايسته هنرمند در عرصه سينما و فراهم نمودن شرايط فرهنگی جهت توسعه فعاليت‌های سالم سازنده و پويای آنان.
بنابراين گزارش،در بخش اصول و سياست‌‌ها نيز طی ۱۰ اصل به نحوه حضور زن در سينما پرداخته شده است از جمله: اصل استفاده صحيح و اصولی از حجاب به عنوان نماد فرهنگ دينی و ضامن مصونيت اخلاقی و روانی در جامعه،اصل حذف سکس و خشونت و عدم تلقی آن به عنوان ماهيت ذاتی سينما،اصل پرهيز از تشکيک در اصول و مبانی و احکام شريعت تحت عنوان دفاع ازحقوق زنان و اصل بهره‌مندی و لزوم توجه به فتاوای فقهی و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جايگاه و نقش زنان.
همچنين در بخش‌ سياست‌های راهبردی اين آيين‌نامه به موارد زن، سينما، فرهنگ،زن، سينما و مشارکت زنان،زن، سينما و خانواده،زن، سينما و شخصيت پردازی،زن، سينما و معيارهای حضور زنان، زن، سينما و نيروی انسانی،زن، سينما، نظارت و مديريت،زن، سينما، اقتصاد،زن، سينما و تبليغات سينمايی،زن، سينما و جشنواره‌های داخلی و خارجی اشاره شده است.
بنابرگزارش فارس،چندی پيش در مراسم اختتاميه جشنواره توليدات مراکز استانی صداوسيما ،عزت‌الله ضرغامی(رياست سازمان صدا و سيما) نسبت به بد حجابی زنان در سينما انتقاد کرد و يکی از دلايل عدم پخش فيلمهای سينمايی توليدات داخلی را بدحجابی‌های مفرط و استفاده از لباس‌های نامناسب خواند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37916

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيين‌نامه اجرايی حضور زن در سينمای ايران تنظيم شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016