یکشنبه 12 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> افزايش دختران بی‌حجاب در بغداد، عصر ایران

آسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی اوضاع امنیت عمومی بغداد پرداخت: «هیفا سلمان» دختر دانشجوی مهندسی پس از دو سال سر کردن روسری به خاطر تهدیدهای شبه نظامیان در حال حاضر حجاب خود را ترک کرده است.

حدود دو سال قبل پس از آنکه شبه نظامیان تهدید کردند در صورتی که «هیفا» با موهای عریان در دانشکده ظاهر شود وی را تنبیه خواهند کرد، این دختر عراقی شروع به سر کردن روسری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«هیفا»ی 22 ساله با یادآوری روزی در سال 2006 که دو مرد موتورسیکلت سوار در خارج از محوطه دانشگاهی وی را متوقف و تهدید کردند می گوید: من مجبور شدم که آن (روسری) را بر سر کنم.

وی در عین حال اضافه می کند: اکنون اوضاع فرق کرده است. زندگی دوباره به حالت نرمال برگشته و دختران دانشکده همان چیزی را می پوشند که خواهان آن هستند. گروه های افراطی رفته اند.

به نوشته AP، تصمیم برخی زنان برای خودداری از سر کردن روسری یا رعایت حجاب صرفا یکی از نشانه هایی است که اعتماد فزاینده ساکنان بغداد به دستاوردهای امنیتی سال گذشته را نشان می دهد.

اکنون کودکان با کوله پشتی را می توان در حال رفتن به مدرسه مشاهده کرد، قهوه خانه های کنار پیاده رو تا شب هنگام باز می مانند و خانواده ها در غروب آفتاب در پارک ها قدم می زنند.

اما پس از پنج سال خشونت همچنان بسیاری از مردم مردد هستند. «زیاد محمد» یک کارمند 49 ساله دولتی که در منطقه سنی نشین کرخ در بغداد زندگی می کند می گوید: اوضاع اکنون بسیار بهتر شده است اما هنوز در دلم احساس نگرانی می کنم، می خواهم از شر این نگرانی خلاص شوم، شاید این مساله سال آینده اتفاق بیفتد.





Copyright: gooya.com 2016