سه شنبه 18 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تحصن دو روزهء زنان ايرانی ايالت غربی آلمان عليه اعدام، در مقابل پارلمان ايالتی و ملاقات با نمايندگان آلمانی، گزارش و عکس اختر قاسمی

روز دوشنبه و سه شنبه گذشته عده ای از مادران و زنان ايرانی ساکن کلن و ديگر شهرهای ايالت غربی آلمان تحصنی دو روزه را در مقابل پارلمان ايالتی برگزار کردند. اين اقدام مادران و زنان بنا به درخواست مادر فرزاد کمانگر(معلم کردی که به همراه ۴ نفر ديگر در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ اعدام شدند) انجام گرفت.
مادران و زنان ايرانی ساکن کلن در يک اقدام سريع همزمان با تحصن خود از پارلمان ايالت غربی آلمان در خواست ملاقات برای گفتگو کردند تا پيام مادر فرزاد را برای پيشگيری از اعدام ها به گوش دولت آلمان برسانند. روز اول تحصن هيئتی چهارنفره از زنان با معاون رئيس پارلمان به گفتگو نشستند. اين هئيت ضمن تحويل دادن پوشه ای حاوی اطلاعات به همراه عکس در مورد زندانيان سياسی از دولت آلمان خواستند تا از جمهوری اسلامی بخواهد که اعدام ها را متوقف کند و زندانيان سياسی را آزاد کنند. آنها ليستی از افرادی که قرار است در آينده ای نزديک اعدام شوند در اختيار پارلمان گذاشتند.
معاون پارلمان ايالت غربی آلمان ضمن تشکر از حضور فعال زنان ايرانی برای حقوق خود و برابری، قول داد تا از طرف پارلمان نامه ای به سفارت جمهوری اسلامی ايران بنويسند و خواهان توقف اعدام ها شوند و همچنين او گفت که پيام مادران را به دولت مرکزی آلمان خواهد رساند.
روز دوم تحصن خانم حميده اکباير نماينده ی حزب چپ ها در پارلمان ايالت غربی آلمان با حضور خود در جمع تحصن کنندگان از آنان حمايت کرد و از نمايندگان مادران دعوت به گفتگو در پارلمان کرد. در اين ديدار خانم اکباير قول داد تا پيام مادران را به حزب خود برساند و از آنها بخواهد که نامه ای در اعتراض به اعدام ها و توقف اعدام به سفارت ايران در آلمان بنويسند.
فراکسيون حزب چپ های آلمان اطلاع داد که نامه ای به سفير ايران در آلمان فرستاده است.

به عکس های اختر قاسمی از اين تحصن توجه کنيد:





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 































ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016