سه شنبه 17 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گزارش اختر قاسمی از روز جهانی زن در هلند ـ دلفت

اختر قاسمی - خبرنامه گویا، روز یکشنبه ۶ مارس از طرف کانون دانشجویان ایرانی در هلند، کانون دوستداران فرهنگ و هنر ایران و کمیته زنان برای فرهنگ و هنر ایران برنامه ای به استقبال از روز جهانی زن برگزار شد. شهر دانشجویی دلفت اغلب میزبان فعالیت های فرهنگی هنری، سیاسی ایرانیان هلند ست. کانون دانشجویان ایرانی و کانون دوستداران فرهنگ و هنر ایران از نهادهای شناخته شده و فعال ایرانیان هلند به شمار می روند.

womansDayHollandAG-7.JPG

سالن "دلفت استده" مملو از تماشاگر ایرانی و هلندی بود. ابتدا خانم نسیم طالبی از طرف کانون دانشجویان ایرانی در هلند ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز زن به همه ی زنان ایران و جهان، مروری بر تاریخچه ی روز زن داشت. سپس خانم ناهید زارع از طرف کمیته ی زنان برای فرهنگ و هنر ایران به همه ی زنان شرکت کننده در مراسم گل رزی اهدا کرد. خانم فروغ دانشمند از فعالین عفو بین الملل گزارشی ویدیویی در باره ی فعالیت های این سازمان در حمایت از زنان افریقا ارائه داد. سپس فیلم مستند " یومه " ساخته ی فیلم سازان جوان شیرین سقایی و آنکاترین هاوسمن به نمایش گذاشته شد. فیلم یومه امسال در جشنواره زاربروکن آلمان نامزد جایزه برای بهترین مستند شد و در جشنواره فیلم زنان آلمان نامزد بهترین فیلم برداری شد. مستند یومه در باره ی رویاهای سه دختر جوان در سه پایتخت مهم دنیا تهران، توکیو و هاوانا صحبت می کند که هر کدام از فرهنگ اجتماعی ـ سیاسی خاصی برخوردارند. بعد از نمایش فیلم استراحتی کوتاه اعلام شد. میز غذای سرد که از طرف برگزار کنندگان تهیه شده بود با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد. بخش دوم برنامه با بحث و گفتگو با شیرین سقایی آغاز شد. شیرین در باره ی چگونگی شکل گیری ایده و مشکلات انتخاب پرسوناژ فیلم بخصوص در ایران صحبت کرد.

womansDayHollandAG-15.JPG

سارا تبریزی شاعر جوان چند شعر از شعرهای خود را برای جمع خواند و سپس گیتی شاکری خواننده و شاعر معترض از اشعار خود با ترانه های خاطره انگیز و حماسی خود شور و هیجان خاصی به جمع داد. از کارهای گیتی که مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته ست بازخوانی ترانه های قمر الموک وزیری ست.او با بازخوانی سرود ای زنان ایران در سال ۲۰۰۱ از درد و رنج زنانی خواند که از زمان مشروطیت تا به امروز همچنان از مسائل و درد مشابهی رنج می برند. گیسو شاکری به هنگام خواندن این ترانه در جایی که شعر می گوید: "از وجود شیخ است این همه خرابی ..." عکس خامنه ای را پاره کرد.

در پایان از طرف برگزار کنندگان تندیس هایی به نشان افتخار و تشکر به زنان هنرمند مهمان برنامه اهدا شد.

موسیقی پایان برنامه را گروه جوان " مطربانه" به عهده داشت که زنان و شرکت کنندگان را به رقص و پایکوبی دعوت کرد.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



































ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016