چهارشنبه 9 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گزارش تصويری اختر قاسمی از نمايش موفق "ضيافت" به کارگردانی رضا جعفری در آلمان

رضا جعفری، کارگردان تئاتر در شهر آخن آلمان است. او فعاليت تئاتری‌اش را پيش از دوران مهاجرت به آلمان و در ‌ايران آغاز کرد اما پس از مهاجرت به آلمان، مدت زمانی را در زمينه تئاتر و نمايش کودکان در مدرسه ‌ايرانيان در شهر آخن گذراند و پس از آن در پی پيشنهاد شهرداری اين شهر در سال ۲۰۰۳ ميلادی برای اصلاح بزهکاران به فکر راه‌اندازی گروه «کائوس» افتاد.

رضا جعفری که تاکنون به‌همراه گروه تئاتر خود چندين نمايش‌نامه را به‌زبان آلمانی به‌روی صحنه برده است در کنار بازيگران حرفه‌ای تئاتر، از کسانی که دست به بزهکاری و اعمال خلاف هنجارهای اجتماعی زده‌اند، به‌عنوان بازيگر بهره می‌گيرد تا آن‌ها نيز از راه هنر زندگی مفيدی را تجربه کنند.

«ضيافت» (Das Fest) تازه‌ترين اثر نمايشی رضا جعفری است که در شهر آخن بازتاب گسترده‌ای يافته و از آن استقبال شايانی شده است.

«ضيافت» را توماس وينتربرگ و موگنز روکوف نوشته‌اند و پيش از اين در سال ۱۹۹۸ وينتربرگ دانمارکی آن را به فيلم تأثيرگذاری تبديل کرده بود.

رضا جعفری نمايش «ضيافت» را با دستمايه‌ها و ويژگی‌های سبک خود به روی صحنه برده و در آن از موسيقی، رقص و فيلم همچون آثار پيشين خود بهره برده است.

در اين نمايش‌نامه که به‌زبان آلمانی اجرا می‌شود، نزديک به ۲۰ بازيگر نقش‌آفرينی می‌کنند که در اين ميان مينا خانی، رقصنده جوان ايرانی نقش مهمی را برعهده دارد.

«ضيافت» از نهم نوامبر به‌روی صحنه رفته است و روز يکشنبه چهارم دسامبر آخرين اجرای آن خواهد بود.

در زير به عکس‌های اختر قاسمی، عکاس و روزنامه‌نگار مستقل از اين نمايش توجه کنيد:





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

















































ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016