جمعه 25 شهریور 1384

هادي قابل: جبهه‌ي مشاركت توسعه واحدهاي حزب در روستاها را در دستور كار خود قرار داده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

يك عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي بر ضرورت ارتباط تشكيلاتي با روستاها تاكيد كرد و گفت: بايد ضرورت كار حزبي و سياسي را براي روستايي‌ها نيز آموزش دهيم و آن‌ها را نسبت به مسائل سياسي حساس كنيم.

هادي قابل مسوول كميته‌ي مناطق جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: جبهه‌ي مشاركت توسعه واحدهاي حزب در روستاها را در دستور كار خود قرار داده است و تاكنون در 28 استان مناطق جبهه‌ي مشاركت فعال هستند و در دو استان خراسان شمالي و جنوبي نيز به زودي مناطقي تشكيل خواهد داد و همچنين 290 حوزه در شهرستان‌هاي كشور تشكيل شده كه قرار است به منظور ايجاد ارتباط بيشتر با روستاها، تشكيل واحدهاي روستايي نيز در دستور كار حزب قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه يك حزب فراگير بايد بتواند همه‌ي اقشار و طبقات اجتماعي را تحت تشكيلات خود قرار دهد، خاطرنشان كرد: حزب مشاركت هم به عنوان يك حزب فراگير تمام تلاش خود را براي در بر گرفتن همه‌ي اقشار و صنوف در نظر گرفته است و اميدواريم كه با تشكيل واحدهاي روستايي ارتباط تشكيلاتي خود را با اقشار روستايي نيز برقرار كنيم.

وي با اشاره به برگزاري جلساتي با حضور مسوولان مناطق، حوزه‌ها و شاخه‌هاي مختلف يادآور شد: ما از اين طريق از مشكلات و مسائل مردم در مناطق و حوزه‌هاي مختلف باخبر مي‌شويم و با تشكيل واحدهاي روستايي نيز ارتباط بيشتري با مردم روستا و همچنين آشنايي بيشتري را با مشكلات و مطالبات آن‌ها خواهيم داشت.

مسوول واحد كميته‌ي جبهه‌ي مشاركت با بيان اينكه بخش عمده‌ي اقتصاد كشور بر دوش روستايي‌هاست، يادآور شد: ما با تشكيل واحدهاي روستايي مي‌توانيم نقش‌آفريني اين قشر را در مسائل سياسي پررنگ‌تر كنيم.

وي ادامه داد: يكي ديگر از راه‌هاي ارتباطي ما رسانه‌ها و نشريات است كه متاسفانه پنج روزنامه‌ي ما را تعطيل كردند و هنوز مجوزي براي ارگان رسمي حزب ما نداده‌اند اما با قول‌هايي كه داده مي‌شود از جمله اظهارات وزير ارشاد مبني بر اينكه احزاب بايد رسانه داشته باشند، اميدواريم كه به حزب ما نيز اجازه‌ي انتشار يك روزنامه‌ي حزبي داده شود اما در شرايط فعلي ما نشريه‌ي داخلي خود را به صورت گسترده منتشر و از طريق همين نشريه با اقشار و صنوف مختلف ارتباط برقرار مي‌كنيم. همچنين برنامه‌هاي ديگري براي ارتباط با مردم داريم كه از جمله برگزاري جلسات بحث و گفت‌وگوي رودرروست كه سعي مي‌كنيم از كادر مركزي خود افرادي را به شهرها، بخش‌ها و حتي روستاها اعزام كنيم تا به صورت رودررو با مطالبات مردم آشنا شوند و همچنين برنامه‌هاي حزب را اعلام كنند.

قابل در ادامه با اعتقاد بر اينكه بي‌تفاوتي نسبت به مسائل سياسي در روستايي‌ها عموميت ندارد و بخشي از روستايي‌ها دغدغه‌ي سياسي دارند، يادآور شد: ما بايد براي بخشي كه كمتر به مسائل سياسي توجه دارد، برنامه‌هاي آموزشي و تحليلي داشته باشيم و ضرورت‌هاي توجه به كار حزبي و همچنين برنامه‌ي به خصوص در زمان انتخابات را به آن‌ها گوشزد كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي ادامه داد: در زمان انقلاب هم شاهد بوديم كه انقلاب از شهرها آغاز شد اما دامنه‌ي آن به روستا‌ها منتهي شد و با روستاها ارتباط برقرار كردند و بدين ترتيب اين قشر با تفكر سياسي آشنا شدند و عملا مشاركت سياسي داشتند ما هم در ادامه‌ي مسير بايد ارتباط تشكيلاتي با روستايي‌ها برقرار و مطالب را به زبان آن‌ها و بر اساس نياز آن‌ها مطرح كنيم. در اين صورت آن‌ها نيز اين مطالب را دريافت خواهند كرد و نسبت به مسائل سياسي حساسيت نشان خواهند داد.

وي يادآور شد: در خرداد 1376 با وجود اين‌كه از كانال‌هاي قدرت بر روستايي‌ها فشارهايي وارد مي‌شد اما آن‌ها با صداي جامعه هماهنگ شدند و واكنش سياسي از خود نشان دادند و با مشاركت سياسي سرنوشت خود را رقم زدند.

قابل افزود: با توجه به اينكه رسانه‌هاي گروهي در اختيار جناح مقابل است و حتي در روستاها از راديو و تلويزيون برخوردار هستند و حتي روستايي‌ها بعضا راديوهاي خارجي را هم مورد توجه قرار مي‌دهند، بنابراين كانال‌هاي ارتباطي براي آن‌ها وجود دارد، اما ما هم بايد با استفاده حداكثري از توان موجود به مردم روستاها آموزش سياسي دهيم و آن‌ها را به سمت درك ضرورت كار حزبي و سياسي سوق دهيم.

Copyright: gooya.com 2016