یکشنبه 11 دی 1384

سوالات بي پاسخ، نامه سرگشاده فرزند يكي از قربانيان سانحه به غلامعلي حداد عادل، ادوار نيوز

ادوار نيوز : محمود محدث فرزند ارشد شهید مجتبی محدث كه در حادثه سقوط هواپيماي c-130 درگذشته است ، در نامه‌اي سرگشاده به غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي سوالاتي را مطرح كرده است كه با وجود گذشت بيش از بيست روز از اين سانحه همچنان بي پاسخ است.

به گزارش ادوار نيوز در اين نامه آمده است:


بسم رب الشهداء و الصدیقین

" و من المومنین رجال صدقوا علی ما عاهدوا الله علیه و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتضر فما بدلوا تبدیلا "


بیش از بیست روز است که در غمی سنگین به سر میبریم. غمی که توانمان را گرفته و کوله بار بس عظیم و طاقت فرسای غم و غصه را بر دلمان نشانده است .

اگر نبود همراهی این ملت عزیز در قدردانی از عزیزانمان و بلند نگاه داشتن نامشان و تجلیل از مقام شامخشان، شاید هیچ گاه نمی توانستیم این غم عظیم را تحمل کنیم و شاید در همان روزهای نخستین عنان طاقت از کف می دادیم .

اما شکر خدای را که صبر را چونان گوهره ای گران و عزیز به ما عنایت فرمود .


جناب آقای حداد عادل، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی!

شما را مخاطب قرار میدهم که ریاست خانه ملت را بر عهده دارید و قرار است این خانه ملت پناهگاهی باشد برای جان خستگان.

قرار است مجلسیان و در رأسشان شما، وکلایی صدیق و امین برای مردممان باشید .

قرار است شما و دیگر وکلا از حق این ملت ، هر گاه و هر زمانی که بیم پامال شدنش توسط هر شخصی هر مقامی می رود ، پاسداری و حراست کنید .

اما نمی دانیم چه شده که قسم خوردگان به خدمت و حفظ حقوق انسانی ، امروز با سکوت، رای به عدم پیگیری و عدم به سوال کشیدن شاید مقصرترین مسئول بلند پایه فاجعه سقوط هواپیمای سی130یعنی جناب اقای نجار را می دهند و انگار نه انگار که خانی آمده و رفته !


آقای حداد عادل!

محض یادآوری و به یاد سنت حسنه تذکر یادآور می شوم بیش از بیست روز است از سقوط فاجعه بار هواپیمای سی130 ارتش ج.ا.ا می گذرد و هنوز تنها چیزی که مردم و خانواده های شهدای این فاجعه می شنوند حدسهایی است که در حد شایعه می ماند و گمانهایی است که در اذهان پا می گیرد .


آقای حداد عادل!

قرار بود وزیر دفاعی که مسئولیت مستقیم این فاجعه را دارد حداقل استیضاح شود که این کمترین کاری بود که مجلس محترم می توانست انجام دهد و از او سوال پرسیده شود که چه شد هواپیمایی که مدتها بود با اعلام خطر بر روی باند فرودگاه می نشست بدون تعمیر به عنوان مرکب پروازی اصحاب قلم و اندیشه انتخاب شد ؟

چه شد که خلبان اصلی این پرواز با آن نپرید و ستوان خلبان گوهری پرواز دهنده این مرکب مرگ برای مسافرانش شد؟

آخر چه کسی به هواپیمایی که مشکل فنی دارد اجازه پرواز داده است؟ و اصولا چرا هواپیماهایی که جوان ترینشان 35 سال از عمرشان میگذرد به عنوان مرکب پروازی انسانهایی از بهترینها انتخاب میشود؟ و اصلا شاید یه سوال دیگر!

همه میدانند که هواپیمای هرکولس سی130 با داشتن 4 موتور توانایی نشستن و برخواستن با یک موتور را دارد . چه شده که این هواپیما با دو موتور بلند شده و بعد از حدود 8 دقیقه هر دو موتور این هواپیما از کار افتاده ؟

چرا به جای رفتن به منطقه باز دوباره به سمت مهرآباد بازگشت می کند و چرا با وجود ارتفاع خوب در شروع پرواز ارتفاع کم آورده و مجبور به فرود در شهرک توحید می شود ؟


آقای حداد!

با توجه به فرمایش اقای خامنه ای مبنی بر سال پاسخ گویی و پاسخگویی سران سه قوه لطف کرده و روشن کنید که چه کسی باید این سوالات را پاسخ دهد؟!


جناب آقای حداد عادل، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی!

این کمترین توقع خانوادههای داغ دیده بود که مجلس محترم شورا دست به استیضاح این وزیر مسئول و به اعتقاد اینجانب خاطی بزند و ابعاد و دلایل به وقوع پیوستن این فاجعه را روشن کند .

اما اینکه چرا نمایندگان ملت که قسم خورده اند حافظ منافع مردم باشند این بار چشم بر چنین امر واضحی بستند را فکر نکنم حتی خودتان و خودشان هم بدانند !


آقای حداد عادل!

اینجانب محمود محدث فرزند ارشد روحانی شهید مجتبی محدث از شما به عنوان رئیس خانه ملت و موظف به حراست از حقوق مردم ایران می خواهم که به سوالات فوق پاسخ دهید و بگویید چرا وظیفه انسانی خود را به انجام نرسانده اید ؟

چرا این کمترین کاری هم که می توانستید انجام دهید را از مردم و خانواده شهدای این سانحه دریغ کردید ؟

تا کی قرار است شاهد اینگونه فجایعی باشیم که علت اصلیش سهل انگاری و سؤمدیریت کسانی که فکر می کنند خون خود و عزیزانشان از بقیه مردم ایران رنگین تر است ؟


در ضمن جناب آقای حداد!

ما مسلمان هستیم و مذهب شیعه را برگزیدیم که کامل ترین دین و در بین مذاهب اصلح است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حدیثی محکم است از مولانا جعفر ابن محمد الصادق که در آن کسانی را که در راه خدمت به خلق خدا کشته می شوند را شهید و اجر شهدا را برای ایشان محفوظ میداند .

شنیده ام به دنبال واژه ای دیگر برای جان باختگان این فاجعه هستید . به خود زحمت ندهید .

چه واژه ای زیباتر و برازنده تر جز کلمه شهید برای کسانی که هدفشان نمایاندن اقتدارملی شجاعت و جسارت جوانان ملت ایران بوده است... کما اینکه ما پیشتر هم شاهد بودیم که کشته شدگان در راه مانور و رزمایش را شهید اعلام کرده اند و چه نیکو گزیدند این نام را برای ایشان


آقای عادل!

اگر از سنت علوی وجعفری مدد بجوییم شاید هیچگاه دچار سر درگمی نشویم که این سنت روشن ترین راه برای رسیدن به کرامت انسانی است ...

بازهم از شما به عنوان ریاست خانه ملت میخواهم به خود رجوع کنید و از خود بپرسید آیا حاکمان موظف به تضمین امنیت شهروندان نیستند؟

و در پایان به مولایمان علی اقتدا می کنم و مانند او از شما به عنوان رئیس یکی از قوای حاکمیت ، طلب دو امر را دارم .

اول تامن به السبل و دیگری یوخذ به للضعیف من القوی . (خطبه چهلم نهج البلاغه)

امید که در حکومت ج.ا.ا نیز حق ضعیف از قوی بدون لکنت زبان گرفته شود .


گر سوز عشق به دل ما جلوه گر نبود
سلطان عشق را به سوی ما نظر نبود

و السلام علی من اتبع الهدی
من الله توفیق

محمود محدث
11/10/84

Copyright: gooya.com 2016