جمعه 7 بهمن 1384

رایس: ایران از جام جهانی فوتبال محروم نمی شود، مهر

موضوع انرژی هسته ای ایران دستاویزی شده تا مخالفان کشورمان از هر اهرم فشاری برای منزوی کردن ایران استفاده کنند و حتی عده ای طرح اخراج ایران از رقابت های جام جهانی فوتبال در سال 2006 را مطرح کردند با این حال وزیر امور خارجه آمریکا صریحا این موضوع را رد کرد.
به گزارش خبرنگار "مهر" به نقل از خبرگزاری رویترز، کاندولیزا رایس گفت : ما تلاش می کنیم تا از تحریم اقتصادی علیه ایران جلوگیری به عمل آوریم چراکه این کار، مردم ایران را هدف قرار می دهد البته دولت ایران هم تحت فشار قرار می گیرد.به عنوان مثال تیم ملی ایران از حضوردر جام جهانی 2006 آلمان محروم نخواهد شد.

پیش از این خبرگزاری سی ان ان طی یک نظر سنجی از کاربران خود خواسته بود نظر خود را در خصوص حضور ایران در رقابت های جام جهانی 2006 مطرح کنند که این نظر سنجی با موافقت اکثریت کاربران با حضور ایران در جام جهانی به پایان رسید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شایان ذکر است طبق قوانین فیفا، فوتبال مقوله ای کاملا غیرسیاسی به حساب می آید و حتی بعضی از کشورها از جمله یونان به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال به منحل شدن فدراسیون های فوتبال کشورشان تهدید شده اند.سپ بلاتر رییس فیفا نیز بتازگی در گفت و گویی اعلام کرده که نمی توان تیم فوتبال ایران را از رقابت های جام جهانی حذف کرد . اکنون این سوال پیش می آید که با توجه به مواضع صریح آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و سپ بلاتر رییس فیفا در این خصوص، چرا بعضی از کشورها وگروه ها تلاش می کنند تا با مطرح کردن بحث حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ، به باور خود مردم ایران را تحت فشار قرار دهند؟

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رایس: ایران از جام جهانی فوتبال محروم نمی شود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016